Gezin en financiën

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 09 feb 2008 14:43

We gaan wel erg off-topic trouwens.. Misschien moeten we een topic openen over huishoud perikelen? :lol:

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 09 feb 2008 15:16

jamillah schreef:
pol schreef:en waar laat je de spullen die je een paar uur gedragen hebt... over een stoel tot hij omkiepert...

Idd ja, en dan neem ik me weer zo voor om het meteen op te ruimen.. :mrgreen:

ik ruim alles meteen op op dit moment!! k heb achterstallinge nesteldrang.. sinds julia er is.... is dat tig keer meer geworden!

Nog even. en refoweb veranderd in een huismiepenforum :lol:

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 09 feb 2008 16:53

over sokken, ik koop gewoon altijd dezelfde kleur van hetzelfde merk. Makkelijk als je er eentje kwijt raak. Maar het valt hier nog wel mee eigenlijk.....

Heb net een heel pakket met gratis wasmiddel ontvangen om te testen en daar mn oordeel over te geven. Moet zeggen: het ruikt heerlijk!! En ik kan z'n 10 weken vooruit met gratis wasmiddel 8) (3 tot 4 wassen in de week)

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 09 feb 2008 17:01

Toen ik nog bij mijn ouders woonde, verdwenen de sokken ook met verbazend hoge snelheid. Dus ik had mezelf aangewend om vaak nieuwe sokken te kopen. Toen ging ik op mezelf wonen en ging door met sokken kopen, terwijl ze niet meer kwijtraakten. Na een tijdje had ik dus heel veel sokken...

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 09 feb 2008 17:06

Dat komt heel herkenbaar voor Lalage.
Aangezien ik voor mezelf niet elke week een was ga draaien, heb ik ook wel aardig wat sokken nodig. Ben zo ruim 10 paar verder voor ik weer en was schoon in de kast terug heb liggen.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 09 feb 2008 18:05

jamillah schreef:
pol schreef:en waar laat je de spullen die je een paar uur gedragen hebt... over een stoel tot hij omkiepert...

Idd ja, en dan neem ik me weer zo voor om het meteen op te ruimen.. :mrgreen:

Ben ik gelukkig niet de enige.....

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 09 feb 2008 18:30

Ok dames, ik doe duidelijk iets verkeerd. Hoe komt het dat jullie zo weinig wassen??? Bv Lammetje zei pas dat ze 3-4 wassen per week heeft, en dat is met kleine. Wij zijn met z'n twee-en en zitten vaak aan de 5-6 wassen per week! Er hangt altijd wel wat te drogen en de strijkmand is alleen op zondag leeg...hoe doen jullie dat?

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 09 feb 2008 18:37

Je kleding vaker luchten en minder vaak wassen. Rokken en broeken gaan bij mij echt niet na 2 dagen direct de wasmand in. Ik laat shirts na 1 dag vaak een paar dagen bij een open raam hangen en zolang er geen vlekken in komen....

Vandaag had ik 1 grote handdoekenwas, en 1 donkere was. De lichte was had ik woensdag gedaan. Nu zijn de wasmanden hier leeg :)

Sarah krijgt dr kleertjes 1 of 2 dagen aan, ligt eraan hoe vuil ze zijn en wat het is, een gebreidt vestje laat ik soms 2 keer 2 dagen aan, omdat het anders zo snel lelijk wordt. Ga dat dus écht niet speciaal op een handwasprogramma wassen, alles gaat hier op 40 of 60 graden, hoger niet dus je kunt veel dingen bij elkaar doen.

Vlieger draagt alleen overhemden, die gaan wel gewoon na meestal 2 dagen de was in, met zijn broeken gaat het hetzelfde als met mijn rokken en broeken, pas als er een vlek op zit of al een aantal keren gedragen is gaat het de was in. Vind het zonde om kleding telkens te wassen terwijl het nog niet vies is en niet stinkt, je krijgt snel pollen of vale plekken.

Ondergoed gaat iedere dag de was in, maar zoveel is dat nu ook weer niet, want vlieger heeft wit en donker. Heb dus meestal 1 donkere 1 witte en 1 handdoekenwas. Sommige handdoeken gaan ook bij wit of donker, net wat er allemaal nog meer gewassen wordt.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 09 feb 2008 18:44

Ik draag ook gerust mijn rokken een paar keer voordat ik ze was. Ondergoed net als bij jullie, iedere dag....ik zie niet zoveel verschil :? hoe vaak verschonen jullie de bedden? Misschien ligt het daar wel aan.

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 09 feb 2008 18:56

Idd ook ik heb veel was, vind ik zelf dan. Vaak wel 2 of 3 op een dag.
En op zaterdag is de wasmand soms nog niet leeg!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 09 feb 2008 19:03

als ik het bed verschoon is het soms een wasje meer, maar ik stop de wasmachine dan ook écht helemaal vol, draai echt geen halve wassen!
het bed is de bedoeling van iedere week, maar soms vergeet ik het wel eens :oops:

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 09 feb 2008 19:05

mijn moeder had met 3 kinderen iedere nacht trouwens een was, de wasmand was nooit helemaal leeg, maar dat maakt niet zoveel uit vind ik. Ik spaar het echt op, want een halve was vind ik zonde van mn energie. Vandaag moest ik wel even proppen met 12 handdoeken in 1 machine, maar het lukte precies! En ze zijn ook schoon :mrgreen:

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 09 feb 2008 19:14

Ik heb wel eens gehoord, hoe voller de trommel, hoe schoner de was.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 09 feb 2008 19:38

pol schreef:Ik heb wel eens gehoord, hoe voller de trommel, hoe schoner de was.

Ik heb juist het omgekeerde gehoord :? wat is het nu?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 09 feb 2008 19:42

wij hebben een wasmachine waar 7 kg in kan. En wij draaien twee wassen in twee weken.

Terug naar “Archief”