hoe kijkt men dan naar het verven van je haren?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 17 dec 2003 12:27

surfer schreef:laten christenen zich eerst maar eens gaan houden aan de grondbeginselen van hun religie. Als daaraan voldaan wordt, kan er alsnog aandacht besteed worden aan wel/niet verven haren. Als daar dan nog behoefte aan is...

Ja, daar zit wel wat in.

Stel je voor: Je komt voor God te staan en God zegt: Waarom heb je Christus niet aangenomen als jou verlosser? Je hebt je hele leven de kans gehad om dit te doen? Waarom?

En dan zeg jij: Ow, maar ik heb ook veel andere dingen wel goed gedaan. Ik heb mijn haren niet gekleurt. Ik ben niet verzekert geweest. Ik heb de zondag op de sabbath geviert. Ik heb niet gefietst op zondag. Ik heb altijd een rok aan gehad. Ik heb nooit vlechten gedragen. Ik ben niet ingeënt. Ik heb nooit wereldse kleding (kleuren) aangehad. Ik heb altijd een hoedje in de kerk gedragen. Ik geloofde de bijbel van kaft tot kaft en heb nooit schriftkritiek gehad. Ik ben altijd 2 keer per zondag naar de kerk geweest. Ik heb geen beugel gehad. Ik heb geen tv gehad. Ik heb geen wereldse muziek geluisterd. Ik ging niet uit. Ik heb veel kinderen op de wereld gezet. Ik heb nooit oorbellen gehad. Ik heb altijd lang haar gehad en ik heb nooit een baard of een snor gedragen.

ahuibers
Majoor
Majoor

Berichtdoor ahuibers » 17 dec 2003 14:16

je zult op 1000 vragen geen 1 antwoord kunnen geven.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 17 dec 2003 15:05

Sorry, abuibers, maar jouw reactie zegt helemaal niets. Natuurlijk kun je antwoord geven op vragen, ook als ze later door God gesteld worden. Je moet dan namelijk verantwoording afleggen van je leven.

caprice

Berichtdoor caprice » 17 dec 2003 15:38

joepie schreef:
caprice schreef:Wat je zegt over roken klopt niet altijd, want pas heeft de dominee in zijn preek er nog scherp op terechtgewezen.
Alleen oudere mensen zijn echt verslaafd. Vroeger dachten ze zelfs dat het gezond was. Dan kun je hen natuurlijk niet kwalijk nemen. Dan zou ik het jou kwalijk moeten nemen als je een appel eet.

Ik gegrijp niet goed wat het eten van een appel hiermee te maken heeft?
En die oudere mensen die dachten dat het goed voor je was?
Nu dan zul je toch wel heeeeeeeeel erg ver terug moeten gaan in de geschiedenis, want er is al heel lang bekend dat roken slecht voor je is en o.a kanker veroorzaakt.
En ook jongere mensen zijn nog steeds verslaafd, zeker niet alleen de ouderen. Dus als je bekeerd zegt te zijn, en vind dat vrouwen dan geen broek meer zullen dragen, omdat je daaraan zou kunnen zien dat ze bekeerd zijn, dan geld dat zeker ook voor het roken!

Ongeveer 60 a 70 jaar terug dacht men nog dat het gezond was.

windekind
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor windekind » 17 dec 2003 16:25

Kaw schreef: Ik heb de zondag op de sabbath geviert. Ik heb niet gefietst op zondag.

:roll: :roll:

Ik heb altijd lang haar gehad en ik heb nooit een baard of een snor gedragen.

aan stuurboord liggen kapers
en aan bakboord zwemmen haaien
maar ik houd vannacht het roer wel recht

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 17 dec 2003 16:30

windekind schreef:
Kaw schreef: Ik heb de zondag op de sabbath geviert. Ik heb niet gefietst op zondag.

Ik heb altijd lang haar gehad en ik heb nooit een baard of een snor gedragen.

Je weet prima wat ik bedoel. Dit zijn voorbeelden van traditionele wetten die een bepaalde gelovige kan volgen.

windekind
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor windekind » 17 dec 2003 16:34

Natuurlijk wel, maar ik vond het grappig dat dit zo achter elkaar genoemd werd. :lol: :lol:
Beide citaten zijn nogal onlogisch, maar dat is juist grappig. :lol:

Met de strekking van je bericht ben ik het helemaal eens!
aan stuurboord liggen kapers
en aan bakboord zwemmen haaien
maar ik houd vannacht het roer wel recht

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 17 dec 2003 16:40

windekind schreef:Natuurlijk wel, maar ik vond het grappig dat dit zo achter elkaar genoemd werd. :lol: :lol:
Beide citaten zijn nogal onlogisch, maar dat is juist grappig. :lol:

Met de strekking van je bericht ben ik het helemaal eens!

Als je ze achter elkaar leest is dit inderdaad een knap stukje kromme tekst ja... Ik zal de volgende keer het wat logischer houden.

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 17 dec 2003 21:42

Kaw schreef:
surfer schreef:laten christenen zich eerst maar eens gaan houden aan de grondbeginselen van hun religie. Als daaraan voldaan wordt, kan er alsnog aandacht besteed worden aan wel/niet verven haren. Als daar dan nog behoefte aan is...

Ja, daar zit wel wat in.

Stel je voor: Je komt voor God te staan en God zegt: Waarom heb je Christus niet aangenomen als jou verlosser? Je hebt je hele leven de kans gehad om dit te doen? Waarom?

En dan zeg jij: Ow, maar ik heb ook veel andere dingen wel goed gedaan. Ik heb mijn haren niet gekleurt. Ik ben niet verzekert geweest. Ik heb de zondag op de sabbath geviert. Ik heb niet gefietst op zondag. Ik heb altijd een rok aan gehad. Ik heb nooit vlechten gedragen. Ik ben niet ingeënt. Ik heb nooit wereldse kleding (kleuren) aangehad. Ik heb altijd een hoedje in de kerk gedragen. Ik geloofde de bijbel van kaft tot kaft en heb nooit schriftkritiek gehad. Ik ben altijd 2 keer per zondag naar de kerk geweest. Ik heb geen beugel gehad. Ik heb geen tv gehad. Ik heb geen wereldse muziek geluisterd. Ik ging niet uit. Ik heb veel kinderen op de wereld gezet. Ik heb nooit oorbellen gehad. Ik heb altijd lang haar gehad en ik heb nooit een baard of een snor gedragen.

Kaw, jouw reacties zijn altijd zo'n verademing. Thanks! ik lees ze met prezier. :)

Dat wilde ik gewoon even kwijt.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 18 dec 2003 15:01

weet je wat ik me afvroeg eigenlijk....

wat moeten mensen die niet geloven en hier op het forum komen wel niet denken hoe belangrijk dit allemaal voor ons.... och, mogen we onze haren wel verven? och mogen we dit wel? och, mogen we dat wel? jongens, waar gaat het nu om.. laat toch zien waar het in je geloof om gaat en vergroot niet zo die uiterlijke dingen.....

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 18 dec 2003 15:03

Volgens mij zien ze dan iig dat veel christenen het niet zo veel uitmaakt. Dat het vooral van 2 generaties terugkomt
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

André

Berichtdoor André » 24 dec 2003 23:12

meid19 schreef:Gezien met het oog op lange broeken voor vrouwen kwam ik ook naar aanleiding van het onderwerp van de chat vanmorgen op deze vraag!

hoe kijkt men dan naar het verven van je haren?
valt dat onder de verzorging van jezelf of breng je dan schade toe aanjezelf? hoe ver ga je met die dingen?

Meestal heeft degene die een vraag stelt ook zelf wel een mening .....
Dus ik wil je vragen wat denk je zelf??

Bloem84
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Bloem84 » 29 dec 2003 16:53

haha ja die heb ik.
wat een reacties zeg, de ene nog heftiger dan de ander.
maar goed.
ik vind dat je je haar gewoon mag verven hoor.
Veel dingen uit de bijbel kun je niet egt vertalen naar het hedendaagse leven dus ja.

Ik was wel benieuwd naar de reacties die erop zouden komen.
Men was vroeger ookal met de schoonheid van de mens bezig en zo is dat uitgegroeit naar het verven van haren, je handen en voeten onderhouden, je gezicht bij houden, maar de extremere vormen vindt ik soms wat te ver gaan net als met piercings of tatoeages. maar daar ga ik niet iemand voor afrekenen ofzo.
da was het wel zo'n beetje
" You'll never be alone "

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 30 dec 2003 13:36

meid19 schreef:Men was vroeger ookal met de schoonheid van de mens bezig en zo is dat uitgegroeit naar het verven van haren, je handen en voeten onderhouden, je gezicht bij houden, maar de extremere vormen vindt ik soms wat te ver gaan net als met piercings of tatoeages. maar daar ga ik niet iemand voor afrekenen ofzo.

Even hierop verdergaand. Wat vinden jullie van oorbellen en andere piercings? Kan dat of niet?

caprice

Berichtdoor caprice » 30 dec 2003 20:12

Memmem schreef:
meid19 schreef:Men was vroeger ookal met de schoonheid van de mens bezig en zo is dat uitgegroeit naar het verven van haren, je handen en voeten onderhouden, je gezicht bij houden, maar de extremere vormen vindt ik soms wat te ver gaan net als met piercings of tatoeages. maar daar ga ik niet iemand voor afrekenen ofzo.

Even hierop verdergaand. Wat vinden jullie van oorbellen en andere piercings? Kan dat of niet?

Dat kan niet.
Eenvoud siert de mens. Waarom moet men zich pijnigen om mooi te zijn? Met de kans op infecties en daaropvolgende ziektes...

Terug naar “Archief”