surfer schreef:laten christenen zich eerst maar eens gaan houden aan de grondbeginselen van hun religie. Als daaraan voldaan wordt, kan er alsnog aandacht besteed worden aan wel/niet verven haren. Als daar dan nog behoefte aan is...
Ja, daar zit wel wat in.
Stel je voor: Je komt voor God te staan en God zegt: Waarom heb je Christus niet aangenomen als jou verlosser? Je hebt je hele leven de kans gehad om dit te doen? Waarom?
En dan zeg jij: Ow, maar ik heb ook veel andere dingen wel goed gedaan. Ik heb mijn haren niet gekleurt. Ik ben niet verzekert geweest. Ik heb de zondag op de sabbath geviert. Ik heb niet gefietst op zondag. Ik heb altijd een rok aan gehad. Ik heb nooit vlechten gedragen. Ik ben niet ingeënt. Ik heb nooit wereldse kleding (kleuren) aangehad. Ik heb altijd een hoedje in de kerk gedragen. Ik geloofde de bijbel van kaft tot kaft en heb nooit schriftkritiek gehad. Ik ben altijd 2 keer per zondag naar de kerk geweest. Ik heb geen beugel gehad. Ik heb geen tv gehad. Ik heb geen wereldse muziek geluisterd. Ik ging niet uit. Ik heb veel kinderen op de wereld gezet. Ik heb nooit oorbellen gehad. Ik heb altijd lang haar gehad en ik heb nooit een baard of een snor gedragen.