Gezin en financiën

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 07 feb 2008 22:21

Nou... heb een probleemhuid en daar ga ik maar niet aan beginnen! Mijn dermatoloog wordt er vast niet blij van als ik roodgeschuurd bij hem langskom :wink:

off topique-smile Woehoe... heb zoveel KOEKJES :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 07 feb 2008 22:23

Galateia schreef: off topique-smile Woehoe... heb zoveel KOEKJES :mrgreen:

Waah!! En ik heb lekkere trek en niks in huis :x

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 07 feb 2008 22:25

lammetje schreef:Enne las van Pol een reactie over die tijdschakelaar. Als je vaatwasser een knopje met 'start' heeft kan dit dus niet :x De wasmachine heeft gelukkig van zichzelf een uitstel knop, maar de vaatwasser moet je perse op start drukken. Ging er eerst 'snachts uit, als ik wakker werd van Sarah, nu gaatie rond half 7 aan, hebben we nog een half uurtje nachtstroom als vlieger vroeg opstaat, anders dus niet. Nouja jammerdan, ga er mn wekker niet voor zetten :)

Die zit er bij ons ook op en dat heb ik zo uitgepuzzeld. Je doet de stekker in de tijdschakelaar. Je stelt de wasmachine in. Je zorgt dat de wasmachine stroom heeft en dan druk je op start. Je laat hem 20 seconden aanstaan en zet dan de tijdschakelaar in werking. De wasmachine "denkt" dat de stroom eraf is. Om 1 uur 's nachts springt de schakelaar om en de wasmachine wast verder.

Over nacht en dagtarief. Wij hebben eneco en we kregen vorige week een brief dat de tarieven voor elektriciteit overdag 0.11 cent is en 's nachts 0.06 cent. (bedragen zijn afgerond want er kwamen nog wat getallen achteraan en die weet ik zogauw uit mijn hoofd niet) Dus m.i scheelt het wel behoorlijk dag-nacht.
Wij draaien bijna elke nacht een was. En op zaterdag is het hier ook wasdag. Door de week staat de wasmachine overdag bijna nooit aan.
We hebben ook een droger, maar die gebruiken we helemaal zelden. Ik hang 's ochtends de was op en de volgende ochtend is het droog en haal ik het af en hang de volgende was op.

Rolf

Berichtdoor Rolf » 07 feb 2008 23:01

Tarieven
Het verschil van 5 cent zal wel ongeveer juist zijn.
Maar hier komt nog de energiebelasting bij, en de kosten voor transport.
Dan wordt het ongeveer 19 en 14 cent (bij Essent).

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 08 feb 2008 07:00

Rolf schreef:Tarieven
Het verschil van 5 cent zal wel ongeveer juist zijn.
Maar hier komt nog de energiebelasting bij, en de kosten voor transport.
Dan wordt het ongeveer 19 en 14 cent (bij Essent).

ok, maar er zit dan toch verschil in? Er was trouwens nog iets wat iets goedkoper was geworden, maar de brie heb ik hier niet.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 08 feb 2008 13:46

Galateia schreef:En bedenk net ook, dat je zonder droger al die sokken, theedoeken, handdoeken, etc, moet ophangen... :|

Luilak :mrgreen:

als je theedoeken enz. in de droger doet moet je ze echt strijken wil je ze een beetje knap in je kast hebben liggen. maar goed, jij strijkt niet toch? Ik meen me te herinneren dat jij een drama was op huishoudelijk gebied, of ben jij dat niet? Is heel je familie zo? Hoop ik voor je dat je niet in zo'n durp woont als ik eerst waar ongeveer je kwaliteit van mens en persoon zijnde van je huishoudelijke capaciteit afhangt!

maarre, je kleren lijden best wel van in de droger gaan. Vind jij dat niet?

marjo
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor marjo » 08 feb 2008 13:59

Hier geen droger, wat je niet hebt dat mis je niet.
In de winter is het wel een beetje plannen met de ruimte. Je kunt niet achter elkaar wassen draaien. Zomers is het geen probleem.
Volgens mij kan wisselstroom hier niet. Het is hier ook te gehorig, vind ik.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 08 feb 2008 14:05

vandaag toch maar even 2 wassen gedraaid want bed moest verschoond worden en nu is het heerlijk weer dus hangt allemaal heerlijk buiten.
van een droger slijten je kleren snelller ja en ze zijn absoluut niet energie zuinig

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 08 feb 2008 14:08

in de winter worden de handdoeken echt niet droog, ze gaan dan ontzettend stinken hier dus die gaan in de droger, met wat andere dingen die slecht drogen. In de zomer gaat er niks in de droger, gaat alles op het balkon, want in de tuin hebben we geen zon. Niet dat dit echt nodig is, maar in de zon gaat het sneller (en verkleurt het dus daar moet je dan weer mee uitkijken)

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 08 feb 2008 14:11

Ik hang de was als het niet buiten kan altijd in het trapgat. Boven staan altijd de ramen open dus het droogt daar heel snel, binnen een dag is het meeste wel droog.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 08 feb 2008 14:25

*Annet* schreef:
Galateia schreef:En bedenk net ook, dat je zonder droger al die sokken, theedoeken, handdoeken, etc, moet ophangen... :|

Luilak :mrgreen:

als je theedoeken enz. in de droger doet moet je ze echt strijken wil je ze een beetje knap in je kast hebben liggen. maar goed, jij strijkt niet toch? Ik meen me te herinneren dat jij een drama was op huishoudelijk gebied, of ben jij dat niet? Is heel je familie zo? Hoop ik voor je dat je niet in zo'n durp woont als ik eerst waar ongeveer je kwaliteit van mens en persoon zijnde van je huishoudelijke capaciteit afhangt!

maarre, je kleren lijden best wel van in de droger gaan. Vind jij dat niet?

Haha! Ja, een luilak ben ik zeker :mrgreen:

Wie gaat er nou theedoeken strijken?! En waarom moeten die knap in de kast liggen?! Een THEEDOEK... waar je mee afdroogt. Theedoeken, handdoeken, onderbroeken, beddengoed, ... dat wordt hier allemaal echt niet gestreken. Dat is een wijze les die mijn moeder mij heeft geleerd! :mrgreen:

Ik ben wel een drama ja, maar ik heb een man met huishoudelijk inzicht, dat scheelt. Hij ziet wat er moet gebeuren en daar help ik hem dan mee! Mijn familie... ach, mijn moeder heeft ons geleerd dat alles vooral schoon en een beetje opgeruimd moet zijn, maar dat je daar zo min mogelijk inspanning voor moet leveren.

Ik had een werkster, maar die is een tijdje terug verhuisd! We hebben pogingen gedaan het zelf bij te houden, maar ja, wie heeft er nu zin in om op zaterdagmiddag de badkamer te soppen (wie heeft daar eigenlijk ooit zin in?), dus we zoeken nu een nieuwe...

Enne ik woon niet in een dorp... ik weet wel dat mijn schoonmoeder (die dus wel uit zo'n dorp komt) het zo erg vindt, dat ik een ramp ben...
maarre zelfs al zou ik er wonen, ik zou me er niks van aantrekken. Lang leve de huishoudelijke mannen en de werksters :mrgreen:

Wat betreft kleding in de droger: hier gaan alleen de dingen als onderbroeken, theedoeken, sokken, handdoeken, etc. in de droger. Vreselijk om die te moeten ophangen!!! Soms gaan ook de ik-hang-op-de-bank-kleren in de droger, als er geen plek is om ze op te hangen.

Goede kleding mag niet in de droger. Nou ja, soms stopt mijn man zijn kleding heel even in de droger, dan hoeft het niet gestreken te worden. Maar mijn goede kleding? Man, dat mag niet eens bij de rest in de wasmachine, moet op apart handwasprogramma zonder centrifuge, en moet veelal liggend drogen... daar komt geen droger aan te pas!!!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 08 feb 2008 14:28

als je theedoeken strijkt nemen ze veel minder water op dus das niet echt handig.
Ik strijk alleen overhemden en blousen en sommige truien en shirten en dekbedovertrekken ook want die zijn meestal behoorlijk gekreukt en ik vind het niet zo mooi staan dan

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 08 feb 2008 14:29

Maar na 1 nacht slapen of op je bed springen is het dekbedovertrek alweer gekreukeld... zonde van je energie!

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 08 feb 2008 15:16

Je bent een lekker ding, Galateia, heerlijk! :mrgreen: :mrgreen:

ben het ook wel met je eens hoor. Al dat overdreven gedoe is niet nodig. Badkamer soppen vind ik ook niets aan. Lang leve fles chloor erdoor heen. Knappen alle zwarte randen van op!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 08 feb 2008 15:20

Hey, goed idee! :mrgreen:

Terug naar “Archief”