Berichtdoor jvdk » 17 dec 2003 22:18
Erna82 schreef:jvdk schreef:Het is ook een plicht om in de kerk te blijven waar je geplaatst bent!!
Ik heb niet het idee dat ik dit helemaal begrijp. Dus omdat mijn ouders gereformeerd zijn, moet ik dat ook zijn?
Als je dat bedoelt, dan ben ik het er niet mee eens. Ik denk dat ik zelf een keuze maak voor een bepaalde kerk, een die aansluit bij de Bijbel en bij mijn belevingswereld van het geloof.
Ik bedoel dat ja..
Het is niet goed om weg te gaan bij een kerk,denk ik, omdat je denkt dat hij verkeerd is. Ik zeg niet dat je perse gereformeerd moet zijn.. maar dat je in de kerk moet proberen om te weten waar het aan ligt dat je anders denkt. Probeer via de kerkeraad ed hun te overtuigen van jou mening!!
Als je denkt dat je geloof in gevaar komt, mag je wel naar een andere kerk. Maar niet voor een verschil van bijzaak.
Geliefden! Laat ons elkander liefhebben, want de liefde is uit God; en een iegelijk, die liefheeft, is uit God geboren, en kent God; Die niet liefheeft, die heeft God niet gekend; want GOD IS LIEFDE
1 Johannes 4 :7-21