Gezin en financiën

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 23 jan 2008 23:50

denon schreef:nog even iets over die salarissen , ik verdien vrij goed ( rond de 2700 bruto )mede door onregelmatigheids toeslagen (avond /nacht / weekend) is het zo dat je over die toeslagen meer belasting betaald ?
wat ik dus wil weten is : als ik alleen in dagdienst werk , verdien ik dan heel veel minder ? (mn toeslagen zijn ongeveer 4 a 500 euro bruto per maand )

(want nachtdienst went nooit :cry: )

Er gaat ongeveer 1/3 af van je bruto loon. Grofweg dus.
2250 euro gedeeld door 3x2=1500

Ik ga trouwens per 1 maart volledig voor mezelf werken. Ben afgelopen maandag bij mn boekhouder geweest.
Om hetzelfde te verdienen als wat ik nu doe zou ik dan nog maar 20 uur per week hoeven te maken.
Uiteraard blijf ik gewoon 40 uur werken maar het loont dus wel de moeite.

Ik ga trouwens gewoon freelance werk doen als lasser/constructiebankwerker. Niet echt een eigen zaak dus ofzo. Heb trouwens een website waar ik een leuk centje mee bijverdien. Niet echt veel maar t is een beetje uit de hand gelopen hobby. Maar hou er toch ook wel een paar honderd euro per maand aan over ook.
Die website staat ook gewoon ingeschreven bij de kvk en heb ik een btw nummer voor enzo, maar weer apart van het freelance wat ik ga doen.
Laatst gewijzigd door Markie op 24 jan 2008 00:02, 1 keer totaal gewijzigd.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 24 jan 2008 00:02

Rolf schreef:Een aparte kachel in de (woon-)kamer geeft een heel andere sfeer.
Het heeft ook nog als voordeel, i.g.v. een houtkachel bijv., dat er meer luchtverversing is.

M.b.t. die allesbrander, pas hadden we het over containerledigingen.
Toen noemde iemand als aantal 0 ledegingen per jaar.
Hij legde uit hoe. Namelijk alles in de allesbrander.
En doordat die ook aangesloten is op de CV, is het gasverbruik nog slechts 30 kubieke meter per jaar.
Jaren geleden kostte de aanschaf ervan ~Fl 10.000.
Het vergt wel wat meer (stook-)werk.

Arme ozon laag en lucht vervuiling.

Rolf

Berichtdoor Rolf » 24 jan 2008 17:36

lammetje schreef:maar je garantie via internet is wel wat vervelender, zo had ik goedkoop een buggy met buggydrager gekocht. Leuk maar de buggydrager was dus stuk, kon ik de verzendkosten weer gaan betalen. Doe je dit met een pc, moet je het verzekerd verzenden, tenminste zou ik doen, ben je weer geld kwijt!! Ik koop dure dingen altijd in de aanbieding, en als het er toevallig nergens is wacht ik maar even.

Inderdaad kleven er ook nadelen aan.
Het is dan niet mogelijk even naar de winkel te gaan voor het oplossen van problemen, of om iets te vragen.
Bij een gering prijsverschil koop ik spullen ook in de dichts bijzijnde winkel.
Maar voor €200,- kun je wel een reisje maken.

Allesbrander
De betreffende persoon verzameld ook het afval van buren.
Hij kan afval wat bij verbranding de lucht verontreinigt, er uit sorteren. (Of hij dat ook doet, weet ik niet.)
Dit om schade aan de ozonlaag en te voorkomen.
Het is wel enorm kostenbesparend.

André

Berichtdoor André » 24 jan 2008 18:31

Rolf schreef:Allesbrander
De betreffende persoon verzameld ook het afval van buren.
Hij kan afval wat bij verbranding de lucht verontreinigt, er uit sorteren. (Of hij dat ook doet, weet ik niet.)
Dit om schade aan de ozonlaag en te voorkomen.
Het is wel enorm kostenbesparend.
Beste Rolf,
Zo'n brander noemt men een allesbrander omdat je er hout, kolen, briketten, turf enz. in kunt stoken.
Het is nogal minder sociaal voor de buren dat je daar de inhoud van je container in verbrandt.
Overigens hebben vuilverbranders ook niet voor niets een schoorsteen van zo'n 40 meter hoog. Overigens gaat ook daar niet alles in, bijvoorbeeld beton, staal, glas en ander minder brandbaar spul wordt er eerst uit gehaald.

Rolf

Berichtdoor Rolf » 24 jan 2008 21:50

Reactie staat hier.
Met aanvullende informatie over schoorsteenbrand, stoken, benodigde lucht, enz.

Omdat het niet echt meer over Financien gaat, en het uitgebreid is, heb ik het in een ander topic geplaatst.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 06 feb 2008 10:08

hmm kom er zojuist achter dat we al 2 jaar voor een tv aansluiting betalen die we nog nooit hebben gebruikt. En het geld terugkrijgen lukt niet (tenminste, zeggen ze) want de aansluiting moet stop gezet worden. De oude bewoners hebben dit niet gedaan dus zijn wij de dupe :x Tja had het vorig jaar kunnen zien op de jaarnota van eneco, maar daar heb ik helemaal niet op gelet. Nu dachten we: huh wat is dat dan?

Ga het nog wel proberen dmv een brief, de consumentenservice zei dat ze, als ze geen overeenkomst hebben met onze handtekening, het geld terug moeten betalen, maar blijkbaar is het als je eenmaal betaald dat je akkoord gaat (maar tis wel via automatische incasso :? )

toch weer een 200 euro :|

Wolfie
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Wolfie » 06 feb 2008 10:11

Misschien overbodige tip, maar een automatische incasso kun je met één telefoontje naar de bank (zonder opgaaf van reden) terug laten storten. Dit kan tot een maand terug als ik me niet vergis. Dat geld heb je dan in ieder geval weer. Geld terug zien te krijgen is tenslotte moeilijker als zeggen dat je het niet betaal.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 06 feb 2008 11:17

Wolfie schreef:Misschien overbodige tip, maar een automatische incasso kun je met één telefoontje naar de bank (zonder opgaaf van reden) terug laten storten. Dit kan tot een maand terug als ik me niet vergis. Dat geld heb je dan in ieder geval weer. Geld terug zien te krijgen is tenslotte moeilijker als zeggen dat je het niet betaal.

het probleem is dat het niet via hun zelf gedaan wordt maar via eneco dus onze energie rekening zit er ook bij. Ga je het geld terug halen krijg je dus problemen met energieaanvoer vermoed ik...

Wolfie
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Wolfie » 06 feb 2008 11:31

Ik zou het gewoon terug laten storten en dan bellen waarom je dat gedaan hebt. Kunnen ze het gelijk corrigeren :mrgreen: Voor ze de stroom afsluiten moet er wel iets meer gebeuren vermoed ik. Mijn ervaring is dat niet betalen makkelijker gaat als terugkrijgen. Niet geschoten...

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 06 feb 2008 13:08

Stug volhouden en af en toe flink uitpakken aan de telefoon!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 06 feb 2008 13:23

zojuist nogmaals met eneco gebeld, terughalen is geen optie, omdat ze alleen voor hen factureren en ze het al aan hen betaald is. De rekening zou dan alleen maar oplopen tot weet ik hoeveel en we schieten nog steeds niks op.

Zojuist nogmaals alles onderzocht, er staat nergens vermeldt dat we getekend hebben oid, die man houdt stug vol dat we het hadden moeten opzeggen schriftelijk toen we in het huis kwamen wonen. Jammerdan: "we storten niks terug, en dat is ons stand punt" Aldus meneer. We hadden er ook vorig jaar achter kunnen komen dus ik zei oke dat van vorig jaar snap ik wel, maar dat we het nu gewoon niet terug krijgen, nee want dat doen we niet. Niet eens een normale reden, ze doen het niet en daar blijft het bij: ik: nou dan ga ik er een zaak van maken: dan doe je dat zegtie :x

Bij wie kun je hier nu over gaan klagen? Vind het echt uiterst brutaal!!

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 06 feb 2008 13:27

lammetje schreef:zojuist nogmaals met eneco gebeld, terughalen is geen optie, omdat ze alleen voor hen factureren en ze het al aan hen betaald is. De rekening zou dan alleen maar oplopen tot weet ik hoeveel en we schieten nog steeds niks op.

Zojuist nogmaals alles onderzocht, er staat nergens vermeldt dat we getekend hebben oid, die man houdt stug vol dat we het hadden moeten opzeggen schriftelijk toen we in het huis kwamen wonen. Jammerdan: "we storten niks terug, en dat is ons stand punt" Aldus meneer. We hadden er ook vorig jaar achter kunnen komen dus ik zei oke dat van vorig jaar snap ik wel, maar dat we het nu gewoon niet terug krijgen, nee want dat doen we niet. Niet eens een normale reden, ze doen het niet en daar blijft het bij: ik: nou dan ga ik er een zaak van maken: dan doe je dat zegtie :x

Tros radar

Wolfie
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Wolfie » 06 feb 2008 13:33

lammetje schreef:zojuist nogmaals met eneco gebeld, terughalen is geen optie, omdat ze alleen voor hen factureren en ze het al aan hen betaald is. De rekening zou dan alleen maar oplopen tot weet ik hoeveel en we schieten nog steeds niks op.

Vragen naar de chef van zo`n medewerker wil ook weleens helpen.

Anders vraag je het na bij de aanbieder van de aansluiting. Ik heb ook niets opgezegd, kreeg alleen een keer een brief als ik niet zou betalen dat ze me af zouden sluiten. Nou, dat was juist de bedoeling dus niets gedaan. Iets wat je niet afgesloten heb kun je toch ook niet opzeggen?!

Andere keer bellen, zodat je een andere medewerker aan de lijn krijg, kan ook erg schelen. Soms is het meer onwil als onmacht!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 06 feb 2008 13:40

er gaat zowieso nog een brief heen, maar of dat helpt? :?

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 06 feb 2008 13:40

Ik hoop echt wel voor je, dat je je geld terugkrijgt, maar ik vrees dat het je niet gaat lukken... want je neemt het inderdaad automatisch van de volgende bewoner over. Dus je kan het nu wel opzeggen, maar hoe ga je dan bewijzen dat je er de afgelopen jaren geen gebruik van hebt gemaakt?
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Terug naar “Archief”