Moderator: Moderafo's
ribel schreef:Is het niet vaak meer omdat de mensen dit mooier vinden inplaats van te bedenken of dat ter ere van God is.
MissF schreef:Ik zit regelmatig in een dienst waar idd met gitaren begeleidt wordt. Met een hele band. Ik vind het 99 van de 100 keer vreselijk. Een band kán volgens mij geen kerk met weetikhethoeveel mensen begeleiden. Of je moet er echt goede zangers/zangeressen bij zetten die goed in kunnen zetten ofzo. Ik ben totaal niet a-muzikaal maar ik kan bij een band amper horen wanneer er ingezet moet worden.
Als er dan een keer geen band is, maar vooral een piano met bijvoorbeeld een basgitaar ofzo, dan vind ik het weer prima. Dat is begeleiden, met alleen gitaren vind ik het echt niks, al helemaal niet voor a-muzikale mensen
Maargoed, op de bijbelkring gaat het nog altijd best met gitaar hoor
Lalage schreef:Orgel kan heel erg evil klinken, denk bijvoorbeeld aan de Adam's family.
pol schreef:de luit word volgens mij ook ergens genoemd in de psalmen.
Zelf ben ik ook geen voorstander van een band in de kerk. Laat het in de kerk rustig blijven. Maar dat is een persoonlijke mening.
Marnix schreef:pol schreef:de luit word volgens mij ook ergens genoemd in de psalmen.
Zelf ben ik ook geen voorstander van een band in de kerk. Laat het in de kerk rustig blijven. Maar dat is een persoonlijke mening.
Hehe. Een orgel kan een hoop lawaai maken, de onze produceert gemiddeld meer lawaai dan de band denk ikIk snap niet helemaal waar het idee vandaan komt dat een band lawaai maakt en een orgel niet
Als je bijvoorbeeld een band neemt met accoustische gitaar, piano, dwarsfluit en een drumstel met kwasten in plaats van drumstokken blijft het volume heel erg binnen de perken gehouden worden.
Ik ben overigens wel benieuwd waarom het volgens jou rustig moet blijven in de kerk. Mag het soms niet wat uitbundiger? Als ik de Psalmen lees, over juichen in Gods huis, jubelt voor zijn aangezicht en dat in combinatie met de muziekinstrumenten die gebruikt werden.... krijg ik een heel ander beeld dan dat we rustig en emotieloos voor ons uit staan te zingen(beetje gechargeerd neergezet misschien maar soms lijkt het echt alsof al die mensen helemaal niet blij zijn met de blijde boodschap)
pol schreef:Marnix schreef:pol schreef:de luit word volgens mij ook ergens genoemd in de psalmen.
Hehe. Een orgel kan een hoop lawaai maken, de onze produceert gemiddeld meer lawaai dan de band denk ikIk snap niet helemaal waar het idee vandaan komt dat een band lawaai maakt en een orgel niet
Als je bijvoorbeeld een band neemt met accoustische gitaar, piano, dwarsfluit en een drumstel met kwasten in plaats van drumstokken blijft het volume heel erg binnen de perken gehouden worden.
Ik ben overigens wel benieuwd waarom het volgens jou rustig moet blijven in de kerk. Mag het soms niet wat uitbundiger? Als ik de Psalmen lees, over juichen in Gods huis, jubelt voor zijn aangezicht en dat in combinatie met de muziekinstrumenten die gebruikt werden.... krijg ik een heel ander beeld dan dat we rustig en emotieloos voor ons uit staan te zingen(beetje gechargeerd neergezet misschien maar soms lijkt het echt alsof al die mensen helemaal niet blij zijn met de blijde boodschap)
Ik kan je wel begrijpen hoor Marnix. Maar ik vind het gewoon een takkeherrie. Pas nog ergens bij een jeugddienst geweest. Staat er een band met zanger, zingt zo vals als een kraai, gilt nog iets van Praise the LOOOOOOORD!!!! De bladders bijna van het plafond, maar het is gewoon mijn stijl niet. Geef me dan een orgel/piano/(pan) fluit ofzo. Iets gematigder. Maar ik schreef eral bij het is persoonlijk.
Bevlogen schreef:Ga nou niet over smaak discussiëren, want over smaak valt niet te discussiëren
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten