Een vraag !!!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 01 feb 2008 16:25

O, natuurlijk begrijp ik dat!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 01 feb 2008 17:06

Teuntje schreef:Over adoptie hebben we het samen wel eens gehad maar mijn man (niet om hem zwart te schilderen) wil dat niet, en ik denk dat je voor adoptie wel samen die keuze moet maken. Die financiele adoptie daar ben ik dan al wel blij om :P .

Ja tuurlijk, de beslissing voor een kindje (biologisch of adoptie) moet je samen nemen!

Wat me trouwens opvalt is dat het altijd vooral mannen zijn die terughoudend zijn wat betreft adoptie.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 01 feb 2008 17:22

rosalie83 schreef:Wat me trouwens opvalt is dat het altijd vooral mannen zijn die terughoudend zijn wat betreft adoptie.

Nou, de mijne niet! Die had dat al veel eerder besloten voor zichzelf dan ik!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 01 feb 2008 18:00

Teuntje schreef: En eigenlijk hopen we nog steeds op een klein wonder :oops:

Ja, dat doen wij ook nog maandelijks, maar we hebben er toch voor besloten met de adoptie door te gaan. Nu heeft een vrouw die een paar keer bij ons in de kerk kwam mij verteld dat wij geen kinderen krijgen omdat ik niet genoeg geloof heb!

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 01 feb 2008 18:11

LauraC schreef:

Ja, dat doen wij ook nog maandelijks, maar we hebben er toch voor besloten met de adoptie door te gaan. Nu heeft een vrouw die een paar keer bij ons in de kerk kwam mij verteld dat wij geen kinderen krijgen omdat ik niet genoeg geloof heb!

:roll: sommige mensen...
kvraag me altijd af hoe zulke mensen zich er uit gaan praten als er in :roll: hun omgeving, liefst met hunzelf wat naars gebeurt.
Wat een onzin zeg, gelovige mensen worden ook ziek, sterven jong etc...
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 02 feb 2008 12:41

misschien brengt jullie verdriet je wel veel dichter bij God.

er zijn ook zat mensen die niet in God geloven en kinderen krijgen.

Hadassa
Mineur
Mineur

Berichtdoor Hadassa » 02 feb 2008 16:23

rosekapje schreef:
LauraC schreef:

:roll: sommige mensen...
kvraag me altijd af hoe zulke mensen zich er uit gaan praten als er in :roll: hun omgeving, liefst met hunzelf wat naars gebeurt.
Wat een onzin zeg, gelovige mensen worden ook ziek, sterven jong etc...

Idd. vaak dan hoor je ze dan niet meer.
U schonk mij het leven en de liefde, Uw zorg heeft mij bewaard !

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 02 feb 2008 17:12

LauraC schreef:

Ik vraag me af of zulke mensen wel helemaal normaal zijn... pffff.... dan mis je toch een bepaald gevoel, inlevingsvermogen... en heb je al helemaal geen idee van Wie God is! Wat zijn zulke mensen LOMP.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 02 feb 2008 18:10

Tsja, dat denk je dan achteraf, maar op dat moment denk je: is dat echt zo? Want om heel eerlijk te zijn, toen wij pas uitvonden dat m'n man onvruchtbaar is, was dat een hele klap voor ons geloofsleven. Daar zijn we nu wel weer bovenop hoor, zelfs beter dan voorheen, zoals Annet al suggereerde, maar dan zet zo'n opmerking je toch wel aan het denken.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 03 feb 2008 12:41

Zucht...
Waar bemoeien ze zich mee?

Riska

Berichtdoor Riska » 03 feb 2008 21:33

Met verbijstering heb ik dit topic doorgelezen.
Hoe is het in vredesnaam mogelijk dat iemand durft te zeggen dat kinderloosheid een straf van God is?
Zoals niemand kinderen 'neemt' (wat zo vaak tot mijn grote ergernis gezegd wordt), zo straft God niet met kinderloosheid.
Laat het verdriet dat er is niet verzwaren door de gedachte dat God dat als straf gebruikt.
Zeker in een omgeving waar kinderen geboren worden wordt altijd weer geraakt aan de pijn van kinderloosheid. Dat is op zich al erg genoeg.

Laat je alsjeblieft niets wijsmaken, door niemand.
Wat kunnen mensen elkaar toch veel aandoen uit naam van de godsdienst.

Ik hoop dat jullie je weg erin vinden en dat de ergste pijn langzaam wat minder scherpe randen krijgt.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 06 feb 2008 21:43

LauraC schreef:

dat vind ik zo mensonterend om dát te zeggen! Ik zou ze :x :shock:
een bewoner op mijn werk vertelde dat een vriend van haar ernstig ziek was (inmiddels jaaaaren geleden). Een vrouw van de gemeente kwam naar hun toe en zei dat hij toch nooit beter zou worden omdat hun niet hard genoeg zouden bidden :shock:
dan denk ik: waar zit je verstand?? Of zitten er een paar stekkers daarboven los of omgedraaid?? :shock: ik vind dat zo vernederend om dat te zeggen! Je voelt je gewoon de grond ingeboord. Ik kan me kwaad maken zeg :x
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Riska

Berichtdoor Riska » 06 feb 2008 22:51

Je reactie is mij uit het hart gegrepen Kwebbel!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 24 apr 2008 13:26

Riska schreef:Je reactie is mij uit het hart gegrepen Kwebbel!
alsjeblieft :) :8>
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mamavansophie » 25 apr 2008 22:23

LauraC schreef:

t is nogal een late reactie...
maar ik kreeg eens iets dergelijks te horen over mijn handicap. Ik had niet genoeg geloof in God en daarom bleef het zoals het nu is (gebonden aan een rolstoel, altijd pijn). Pas als ik me volledig zou overgeven aan God, zou de Duivel uit mij gaan en zou het overgaan. Maar die man die dat zei kwam van een soort Pinkstergemeente of zo. Heel eng vond ik het allemaal.
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

Terug naar “Archief”