Berichtdoor Mariamagdalena » 26 dec 2003 11:41
Insecten heb ik idd een hekel aan. Vliegen hebben wij hier gelukkig geen last van, maar muggen sla ik wel dood, hoewel ik het ook rot vind, spinnen vang ik met een handdoek en zet ik buiten. Ik heb respect voor alles wat God geschapen heeft, dus in principe zou dat ook een mug zijn, alleen sla ik die dus wel dood. Maar dit ging over de doodstraf. Als mensen met argumenten komen van: erstaat: gij zult niet doodslaan, dus doodschieten mag dan wel, vind ik dat echt onzin.
Ik kom er steeds meer achter dat ik een veel te idealistisch beeld van medechristenen heb.
Sorry, maar ik kan niet doden.
Daar ben ik in mijn pubertijd achtergekomen.
Ik werd verkracht door een gore oudere man, terwijl ik een hamer in mijn riem had steken. Ik wist dat hij tot moord in staat was. Hij heeft me ook half knockout geslagen, door op iedere slaap een harde vuistslag te geven, en mij vervolgens 4 uur lang gegeizeld en verkracht. In het begin stond ik in dubio: ik had de hamer kunnen pakken, en hem dood kunnen slaan, maar ik heb de hamer weggegooid.
Wel heeft hij voor mij in de gevangenis gezeten, en ik ben zelfs zover, dat ik hem heb vergeven, en dat is heel moeilkijk, want hij had een ziekte, waar ik levenslang door getekend ben (geen aids gelukkig, wat anders).
Daarvoor had ik altijd een grote mond van: als iemand mij verkracht dan steek ik hem kapot, maar toen ben ik er achter gekomen dat ik niet kan doden, ook niet wanneer ik in levensgevaar ben.
Ik denk nog steeds dat Christenen niet mogen doden, dus ook geen doodstraf, maar wel levenslang, of lange gevangenisstraf met castratie in het geval van (kinder) verkrachters bijvoorbeeld.
Heb uw naaste lief.
Wie is dat, mijn naaste?