Zwanger deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 30 jan 2008 16:59

nee gelukkig niet

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 30 jan 2008 16:59

ik moest bijna met de ambulance naar het ziekenhuis, omdat milan steeds terugschoot.... toen ik dat hoorde heb ik heeeeeeel hard geperst en toen kwam hij er gelukkig al uit :lol:

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 30 jan 2008 17:06

trijntjejohanna schreef:ik moest bijna met de ambulance naar het ziekenhuis, omdat milan steeds terugschoot.... toen ik dat hoorde heb ik heeeeeeel hard geperst en toen kwam hij er gelukkig al uit :lol:

dat wordt vaak als 'middeltje' gebruikt, net als even zwaaien boven de buik zodat de bevallende vrouw ziet dat er een tang of vacuum in aantocht is :lol: Soms werkt het gewoon niet omdat het kindje niet goed ligt, maar op de een of andere manier willen vrouwen het toch zelf doen, oerdrang ofzo.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 30 jan 2008 17:09

dokter werd ook al erg zenuwachtig.. hij zag het eigenlijk niet meer zitten... maar ik dacht: ammehoela... ik ga niet met 10 cm ontsluiting nog naar het ziekenhuis :lol:

mijn moeder wilde niet meer tijdens de bevallling... ze zei tegen dokter: ga maar naar huis.. ik wil niet meer... zgt die huisarts: oke.. dan ga ik... en hij pakte zn spullen in en zou gaan... :lol:

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 30 jan 2008 17:35

trijntjejohanna schreef:dokter werd ook al erg zenuwachtig.. hij zag het eigenlijk niet meer zitten... maar ik dacht: ammehoela... ik ga niet met 10 cm ontsluiting nog naar het ziekenhuis :lol:

mijn moeder wilde niet meer tijdens de bevallling... ze zei tegen dokter: ga maar naar huis.. ik wil niet meer... zgt die huisarts: oke.. dan ga ik... en hij pakte zn spullen in en zou gaan... :lol:
:lol: :D ik was er binnen 15min! Niet snel voor de tweede 8) mijn vader was te laat, verloskundige was te laat, vp was te laat, en ikke te vroeg :mrgreen:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 30 jan 2008 17:36

de bevalling ging heel snel heir... tweekleine persjes..en et was er al!

k ging in 20 minuten van 4 cm naar volledige ontsluiting! K heb ook regelmatig tegen die zuster gezegd... als dit alles is... stellen zich alle vrouwen aa :oops: :oops: BIj mij heeft et hoofje niet eens gestaan... :oops: t rolde er zo uit! :lol: d

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 30 jan 2008 17:42

poeh, had jij ff mazzel met 6 cm in 20 min!! Ik heb over de laatste cm. 2,5 uur gedaan, dat was echt het meest vervelende stuk. Toen ging de vk. het laatste randje nog wegmasseren ook, toen wilde ik d'r echt wel door het raam naar buiten schoppen :mrgreen: . Het persen vond ik daarmee vergeleken een eitje :D

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 30 jan 2008 17:42

paprikameisje2 schreef:de bevalling ging heel snel heir... tweekleine persjes..en et was er al!

k ging in 20 minuten van 4 cm naar volledige ontsluiting! K heb ook regelmatig tegen die zuster gezegd... als dit alles is... stellen zich alle vrouwen aa :oops: :oops: BIj mij heeft et hoofje niet eens gestaan... :oops: t rolde er zo uit! :lol: d

lol 8)
paprikameisje2 schreef:en et was er al!
:mrgreen: :lol:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 30 jan 2008 17:44

rosalie83 schreef:Maar jij zou, als het zou kunnen, dus 17 kinderen of zo willen baren?

Ik zou het aan de Heere overlaten ja. En dan zul je wel denken, dat is makkelijk praten want zij kunnen toch geen kinderen krijgen...

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 30 jan 2008 17:45

alleen bleef ik zo modderen met die bloeddruk.. en nog steeds....k moet echt veel rusten.. en de rust ook nemen wat ik zelf erg moeilijk vind! pfff.... das echt niet aan mij besteed!

K denk zelf dat een volgende zwaarder zal zijn.. Nu ook ze is zo makkelijk, lekker drinken, en terug in bed... ze ronkt dan vrolijk verder!! wel heerlijk voor de rust van mijzelf, omdat ik zo lekker smiddags een eind kan tukken!

ze kmot nog wel steeds om de twee en een half uur... dus wel veel uit bed snachts!... ach dat went ook al!

habibi
Mineur
Mineur

Berichtdoor habibi » 30 jan 2008 18:00

bij de eerste bevalling heb ik niet geschreeuwd behalve toen de tang en zuignap er aan te pas kwam omdat het nog niet wilde lukken.
de gyn prees me nog dat ik zo rustig was gebleven tijdens de bevalling. Terwijl naast me in de verloskamer continu met een wee alles bij elkaar werd gejammerd. en die was met 1,5 u. klaar :cry:

bij de 2e dacht ik dit word nog een lange weg omdat het voorweeen waren zoals ik het voelde. alleen met persen raakte ik in paniek omdat ik niet meer wist hoe ik het moest doen en door de schrik dat het zo snel ging.

ppm doe echt rustig aan hoor, je hebt alleen jezelf ermee als je nog niet goed bent opgeknapt. want herstel duurt alleen maar langer anders.

leuchars ik begrijp jouw reaktie wel. Maar je moet niet jezelf naar beneden duwen met je gedachten, want het word alleen maar zwaarder dan voor je zelf om je verdriet te dragen. dikke hug voor je.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 30 jan 2008 18:15

Een bevalling lijkt mij echt verschrikkelijk...griezel! Mijn vriendinnen die recent bevallen zijn, vinden het ook allemaal een verschrikking....moet zeggen dat er ook veel mis is gegaan bij hun. 1 had een totaalruptuur, 1 ingeknipt, uitgescheurd en een vacuüm, 1 een nabloeding met vliegende vaart naar de ok.

Ach, zwanger zijn vind ik ook geen grote vreugde. Volgens mij zit mijn roze wolk bij Lammetje :mrgreen:. Ik houd mij maar in het achterhoofd dat het voor een goed doel is, maar ik leg liever een ei die 9 maanden uitgebroed kan worden onder een lamp.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 30 jan 2008 18:17

En toch kan pijnloos bevallen wel. Tenminste, dat zegt mijn moeder. Bij mij geloof ik, heeft ze een soort yoga gedaan, helemaal in zichzelf gekeerd. En toen voelde ze niks.
Op 'de één of andere manier leerde ik mijzelf dat als kind al aan. Als ik pijn had, dan ging ik me helemaal concentreren op de pijn, en nadenken over: wat voel ik eigenlijk? Waarom is dat erg? Waarom heet het pijn? En zo leek het helemaal weg, die pijn.
Mijn moeder heeft dus echt een pijnloze (in haar idee dan) bevalling gehad.
En mijn broertje was er zo snel dat ze niet eens na kon denken of ze pijn had.

Dus ik heb een fijn vooruitzicht, als ik t.z.t. kinderen mag krijgen ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

André

Berichtdoor André » 30 jan 2008 18:37

jamillah schreef:Aha, dat scheelt vast wel wat ja. Ik ben niet verdoofd, maar riep bij nummer 1 bij 5 centimeter wel: 'mag ik asjeblíeft een prikkie???' :mrgreen:

Kreeg ik niet dus.. 8)
Watje. :mrgreen:

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 30 jan 2008 19:04

paprikameisje2 schreef:de bevalling ging heel snel heir... tweekleine persjes..en et was er al!

hier ging het nog sneller... van 4 naar 10 cm in 2 weeen (binnen 5 minuten)

aan de ene kant een aanrader... aan de andere kant ook weer niet.. :wink:

Terug naar “Archief”