Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 30 jan 2008 13:46

Dat is ook niet normaal maar kan wel gebeuren. Lijkt mij ook vrij logisch als TKF uitgezocht heeft dat het iemand uit Duitsland is die het gedaan heeft. Logischer dan dat Henkie het gedaan zou hebben.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 30 jan 2008 13:47

Gerdien B. schreef:Dat is ook niet normaal maar kan wel gebeuren. Lijkt mij ook vrij logisch als TKF uitgezocht heeft dat het iemand uit Duitsland is die het gedaan heeft. Logischer dan dat Henkie het gedaan zou hebben.

Als je een beetje slim bent hack je via een ip uit Timboektoe. Dat zegt helemaal niks.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 30 jan 2008 13:52

rosalie83 schreef:
Acire schreef:Mijn RW-account is ook weleens gehackt, shit happens!

Kom op zeg, als dat echt waar is, is dat niet normaal. Dat weet jij ook.

Nee, dat is ook shit! Maar kán gewoon gebeuren... zoals ik al zei: shit happens!

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 30 jan 2008 13:54

Acire schreef:
rosalie83 schreef:
Acire schreef:Mijn RW-account is ook weleens gehackt, shit happens!

Kom op zeg, als dat echt waar is, is dat niet normaal. Dat weet jij ook.

Nee, dat is ook shit! Maar kán gewoon gebeuren... zoals ik al zei: shit happens!

Wie had jouw account gehackt dan, en hoe is dat opgelost?

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 30 jan 2008 13:58

Dat deed een medewebber (zogenaamd voor de grap). Het is opgelost toen hij het toegaf.

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 30 jan 2008 14:00

Wie?

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 30 jan 2008 14:00

Acire schreef:Dat deed een medewebber (zogenaamd voor de grap). Het is opgelost toen hij het toegaf.

Niet leuk inderdaad zeg :? Het wordt tijd dat degene die het dit keer heeft gedaan het ook gaat toegeven :x

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 30 jan 2008 14:13

Machiavelli schreef:Wie?

Doet er niet zoveel toe. Hij is geen RW'er meer voor zover ik weet. Het is inmiddels wel 3 jaar geleden ofzo... z'n RW naam weet ik niet meer, alleen z'n IRL naam.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 30 jan 2008 14:55

Memmem schreef:Als je geen tijd hebt m al je berichten in de goede topics te plaatden is het misschien tijd om minder berichten in het goede topic te plaatsen i.pv. de moderators daarmee op te schepen. :lol:

Wat is dat nou weer voor een loze *censuur* opmerking?????? Ik heb nu geloof ik al drie keer gezegt dat ik niet offtopic bezig was maar alleen Russell het goede topic wees!!!

Ik snap niet dat jij hier nog mod bent! Mods dienen volgens mij betrokken te zijn bij refoweb in het algeheel en niet alleen in het 'relatie-zwanger-topic'.
Politieagenten hebben we wel genoeg. Maw. Ik vind het prima als je modje speelt maar wees dan eens wat minder selectief en doe je werk gewoon volledig. Of stop ermee. En laat het dan gewoon aan een parsifal of een tkf over die wel de moeite nemen voor hun taken!!!

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 30 jan 2008 14:58

Memmem schreef:
Daarnaast valt het mij op dat posters die het meeste off-topic gaan het hardst klagen dat er postings weg zijn terwijl je dat kunt weten.

En jij weet donders goed dat ik een koningin ben in offtopic gaan en je verwijderd zeer regelmatig berichten van me. Wanneer heb je me daar over gehoord??? Ook de duizend berichten die wèl ontopic waren en verwijderd zijn, daar heb je me ook niet over gehoord.

Nu ben ik het zat en weet je het eens een keer. Wees gewoon lekker thuis bij je kindjes en ga asjeblieft niet weer alleen online komen puur om 'offtopic' te verwijderen. De enige posts die je zelf plaatst zijn: 'OFFTOPIC ASJEBLIEFT' Nee dat voegt wat toe??????
Blegh zeg!

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 30 jan 2008 15:00

Gerdien B. schreef:Dat is ook niet normaal maar kan wel gebeuren. Lijkt mij ook vrij logisch als TKF uitgezocht heeft dat het iemand uit Duitsland is die het gedaan heeft. Logischer dan dat Henkie het gedaan zou hebben.

Whahaaaa iemand uit Duitsland, kom op zeg, dat geloof je toch zelf niet?

Een vreemde Duitser gaat toch geen post plaatsen over Rafaell als 'de Nunspeetse boer'???

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 30 jan 2008 15:10

jamillah schreef:
Memmem schreef:
Daarnaast valt het mij op dat posters die het meeste off-topic gaan het hardst klagen dat er postings weg zijn terwijl je dat kunt weten.

En jij weet donders goed dat ik een koningin ben in offtopic gaan en je verwijderd zeer regelmatig berichten van me. Wanneer heb je me daar over gehoord??? Ook de duizend berichten die wèl ontopic waren en verwijderd zijn, daar heb je me ook niet over gehoord.

Nu ben ik het zat en weet je het eens een keer. Wees gewoon lekker thuis bij je kindjes en ga asjeblieft niet weer alleen online komen puur om 'offtopic' te verwijderen. De enige posts die je zelf plaatst zijn: 'OFFTOPIC ASJEBLIEFT' Nee dat voegt wat toe??????
Blegh zeg!

Kun je even een rondje gaan rennen? Volgens mij is je bloeddruk behoorlijk hoog op het moment. Zonder gekheid, iedereen probeert het modereren redelijk te doen en de frustraties over off-topics zijn vrij groot, dan kan er wel eens wat mis gaan als er off-topics worden verwijderd.

Daarbij komt een ander probleem dat sommige mensen uitermate kritisch en aanvallend zijn ten opzichte van standpunten die binnen de reformatorische wereld gemeengoed zijn. Ik vind dit soms frustrerend in de religie topics, maar ik kan me voorstellen dat dit in het relatiestopic ook speelt. Toen ik gisteren bijvoorbeeld Russells opmerkingen las in bijvoorbeeld het zwangerschapstopic jeukten mijn handen behoorlijk. Niet vanwege het standpunt, maar meer vanwege de manier waarop het standpunt gebracht wordt. Op zo'n moment zou ik alles wat een beetje richting off-topic gaat willen verwijderen (+de reacties daarop). Ik zeg niet dat jij ook zo aanvallend ben (je post te weinig dubieuze zaken in religie en wetenschap om een voor mij bekende stijl te hebben), maar ik begrijp wel dat de relatiemods die het ook druk hebben soms wat chagerijnig zitten te lezen en daar kunnen goede posters ook het slachtoffer van worden.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 30 jan 2008 15:20

Ik ben zo'n zware refo dat je van mij weinig dubieuze niet refo posts zult opmerken. Wel heb ik er een handje van te reageren op delen van berichten die eigenlijk niet meer erg over het onderwerp gaan. Dat is mijn kletsdrang waar ik in rl ook al moeite mee heb. 8)

Mijn frustratie t.o.v. Memmem is diepgegrond omdat ik me al zovaak geërgerd heb aan aan haar manier van modereren. Op andere mods heb ik nooit zoveel aan te merken omdat die de kunst van het communiceren verstaan.

M.i. moet een mod geen politieagentje gaan spelen maar de boel gewoon links en rechts sturen. Hoeveel commentaar krijg jij Parsifal? Ws nul komma nul en dat zeg ik niet om te slijmen maar omdat jij je acties wel normaal verantwoord.

Een leraar is bv niet aangenomen om de stoute leerlingen op de gang te zetten maar om ze te sturen en te begeleiden in hun ontwikkeling.
Een mod is volgens mij ook niet aangenomen om alleen offtopic te verwijderen maar om de boel in goede banen te leiden met een gezellig en nuttig resultaat.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 30 jan 2008 15:23

jamillah schreef:

Een vreemde Duitser gaat toch geen post plaatsen over Rafaell als 'de Nunspeetse boer'???

ik wist niet dat het om die concrete posting ging, ik heb het hier allemaal gevolgd, maar wist dus niet om welke postings het oncreet ging. Ga op de info hier af.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 30 jan 2008 15:25

Gerdien B. schreef:
jamillah schreef:

ik wist niet dat het om die concrete posting ging, ik heb het hier allemaal gevolgd, maar wist dus niet om welke postings het oncreet ging. Ga op de info hier af.

Ghe, dan heb je wel het eea gemist idd. In de slowchat werden door 'Russell' post geplaatst die wel erg op de persoon gestuurd waren en dus voor mij geen reden meer om aan te nemen dat het om een of andere onbekende duitser zou kunnen gaan.

Natuurlijk zijn die berichten nu onvindbaar, daar zijn mods errug goed in. 8)

Terug naar “Archief”