Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 29 jan 2008 22:35

En waarom moet het voetbaltopic nou weer gesloten worden?? Geef de regels dan duidelijker aan.

Over de regel zelf zullen we het maar niet hebben. Daar is al genoeg over gepraat.
Stap voor stap, weer een stapje verder.

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 29 jan 2008 22:38

TKF schreef:Een report van een bericht er boven of er onder kan ook; het gaat om verdwenen berichten in een bepaald topic. :) Maar ik sluit me tevens bij BJ aan: bij persoonlijke problemen Henk mailen.

dan krijgt die arme henk ook weet ik veel niet hoeveel mailtjes per dag. Die moderators zijn er juist om hem van zijn werk te verlichten.
Stap voor stap, weer een stapje verder.

TKF
Moderator

Berichtdoor TKF » 29 jan 2008 22:39

Russell, het is eigenlijk niet de bedoeling in dit topic moderators publiekelijk aan de schandpaal te nagelen. Daar hebben we report- PB- en mailmogelijkheden voor. Zeker als er geen 100% duidelijkheid is welke moderator niet goed gemodereert zou hebben. En daar wilde ik het hier bij laten.

Keessie, plaats een report of stuur een PB naar de moderator.
'Real discoveries come from chaos.'
- Chuck Palahniuk

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 29 jan 2008 22:40

Tja, als off-topic postings over postings die weggehaald zijn niet meer weggehaald mogen worden. Daarnaast is al vaak aangegeven dat er niet altijd een berichtje wordt geplaatst dat er wat verwijderd is. Dat er meerdere berichtjes sneuvelen is vaak niet te voorkomen omdat er veel gequote is.

Ja, hoe moeilijk is het nu om éven een berichtje neer te zetten en foute posts in het juiste topic te zetten?
Dat laatste kan dus niet.

Russell
Mineur
Mineur

Berichtdoor Russell » 29 jan 2008 22:43

TKF schreef:Russell, het is eigenlijk niet de bedoeling in dit topic moderators publiekelijk aan de schandpaal te nagelen. Daar hebben we report- PB- en mailmogelijkheden voor. Zeker als er geen 100% duidelijkheid is welke moderator niet goed gemodereert zou hebben. En daar wilde ik het hier bij laten.

Dat begrijp ik, maar ik betwijfel of dat een juiste procedure is. Ten eerste wordt hier niemand bij voorbaat aan de schandpaal genageld, er wordt gevraagd om verantwoording af te leggen voor bepaalde acties. Dat lijkt me iets waar gebruikers recht op hebben en wat een student politicologie zou moeten begrijpen.

Ten tweede is dit niet een issue tussen 1 gebruiker en 1 moderator, en heeft het dus weinig zin om erover te gaan pb-en. Duidelijkheid is dan gewenst, en niet het zich verschuilen achter bureaucratische procedures. Als er iets fout gaat, probeer daar dan gewoon iets aan te doen, zo moeilijk is dat toch niet?
"Weinig wetenschap verwijdert van God, veel wetenschap brengt tot Hem terug." (Francis Bacon)

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 29 jan 2008 22:43

Memmem schreef:Tja, als off-topic postings over postings die weggehaald zijn niet meer weggehaald mogen worden. Daarnaast is al vaak aangegeven dat er niet altijd een berichtje wordt geplaatst dat er wat verwijderd is. Dat er meerdere berichtjes sneuvelen is vaak niet te voorkomen omdat er veel gequote is.

Ja, hoe moeilijk is het nu om éven een berichtje neer te zetten en foute posts in het juiste topic te zetten?

Dat laatste kost teveel tijd bedoel je? Misschien een beetje quote werk? Als je daar geen zin/ tijd voor hebt laat het dan staan of laat een ander je taakjes overnemen.

Tuurlijk kun je niet alles gaan verantwoorden maar nu is er wel heel erg absurd gesnoeit vind ik.

Russell
Mineur
Mineur

Berichtdoor Russell » 29 jan 2008 22:49

Memmem schreef:Tja, als off-topic postings over postings die weggehaald zijn niet meer weggehaald mogen worden. Daarnaast is al vaak aangegeven dat er niet altijd een berichtje wordt geplaatst dat er wat verwijderd is. Dat er meerdere berichtjes sneuvelen is vaak niet te voorkomen omdat er veel gequote is.

Dat er niet bij elke loze offtopic een bericht geplaatst wordt is logisch. Maar het is ook duidelijk dat dit een heel andere situatie is, waarin een berichtje en wat zorgvuldiger knip- en plakwerk vereist zijn. Nu heeft het snoeiwerk meer kwaad dan goed aangericht.

Het is bovendien bijzonder vreemd dat alleen mijn posts zijn verwijderd, reacties van oa parsifal, sela en rosalie83 daarop die evenzeer offtopic zijn staan er nog. Hierdoor is het hele verband van die postings kwijt en is het een wazig zootje in het betreffende topic - dat lijkt me niet de bedoeling.
"Weinig wetenschap verwijdert van God, veel wetenschap brengt tot Hem terug." (Francis Bacon)

TKF
Moderator

Berichtdoor TKF » 29 jan 2008 22:49

Ah, Russell, ondanks dat dit de eerste keer is dat ik je in een topic 'spreek' weet je al wat ik studeer... :) (wat overigens buiten mijn functioneren als moderator staat). De procedure die ik noem is zoals in het verleden is afgesproken. Rechtvaardigheid is een normatief begrip en dit is de interpretatie er van op Refoweb. Als er een probleem is met een moderator kan dat in eerste instatie via PB met de moderator in kwestie of in een 'moeilijker' geval met Henk via de mail afgehandeld worden. Dan weet je gelijk waar je aan toe bent. Andere gebruikers posten in dit topic ook hun vragen over waarom iets gebeurd, en niet waarom iemand iets doet. Tot hier deze discussie er over.
- Chuck Palahniuk

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 29 jan 2008 22:53

TKF, nu je toch bezig bent (fijn trouwens dat je zo snel en duidelijk antwoord geeft :)), zou je dan even op mijn bericht willen reageren? Ik vraag me namelijk nog steeds af hoe ik (of Jamillah, of nog iemand anders) te weten zou moeten komen waarom er zo bizar gesnoeid is in dat topic.

Russell
Mineur
Mineur

Berichtdoor Russell » 29 jan 2008 22:53

Tsjah, de betreffende moderator is kennelijk met deze procedure akkoord gegaan, anders zou zij hier niet gereageerd hebben. So far, so good. :)

TKF
Moderator

Berichtdoor TKF » 29 jan 2008 22:57

Hippieblijhoofd schreef:TKF, nu je toch bezig bent (fijn trouwens dat je zo snel en duidelijk antwoord geeft :)), zou je dan even op mijn bericht willen reageren? Ik vraag me namelijk nog steeds af hoe ik (of Jamillah, of nog iemand anders) te weten zou moeten komen waarom er zo bizar gesnoeid is in dat topic.

Helaas moet ik je daarop het antwoord schuldig blijven aangezien mijn moderatieve handen het onderdeel 'Relaties' niet aangeraakt hebben. Ik zal intern naar de reden vragen over de inhoudelijke reden van verwijderen.
- Chuck Palahniuk

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 29 jan 2008 23:02

TKF schreef:
Hippieblijhoofd schreef:TKF, nu je toch bezig bent (fijn trouwens dat je zo snel en duidelijk antwoord geeft :)), zou je dan even op mijn bericht willen reageren? Ik vraag me namelijk nog steeds af hoe ik (of Jamillah, of nog iemand anders) te weten zou moeten komen waarom er zo bizar gesnoeid is in dat topic.

Helaas moet ik je daarop het antwoord schuldig blijven aangezien mijn moderatieve handen het onderdeel 'Relaties' niet aangeraakt hebben. Ik zal intern naar de reden vragen over de inhoudelijke reden van verwijderen.

Het was 'offtopic' en teveel moeite om èn àlles te verwijderen, èn de posts in het juiste topic te plaatsen, èn als laatste een berichtje achter te laten waarom het eea verwijderd ís.

Dat is mijn conclusie van het hele verhaal althans. Hippieblijhoofd, niet echt bevredigend dus maar goed. Dat schijnt hier de 'procedure' te zijn 8)

Russell
Mineur
Mineur

Berichtdoor Russell » 29 jan 2008 23:04

Ach, laat ook maar Jamillah. Ik ging inderdaad wat te ver en had kunnen weten dat het weggehaald zou worden.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 29 jan 2008 23:08

---
Laatst gewijzigd door jamillah op 29 jan 2008 23:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 29 jan 2008 23:10

*censuur*?!

Anders ban je Russel, verander je z'n onderschrift én plaats een post onder zijn naam! :shock: :shock: :shock: :shock:

Terug naar “Archief”