lammetje schreef:nee er is op deze manier geen normaal gesprek te voeren, vandaar dat mij en onze gemeente dus ook niet meer WIL verdedigen.
Ik erger mij ontzettend aan alle negatieve uitlatingen die totaal nergens over gaan en vooral niet Bijbels te onderbouwen zijn. Ik hoef echt geen gelijk te krijgen, daar gaat het mij niet om, maar respect voor alle ouderlingen die moeten lezen, voor het curatorium die belangrijke beslissingen neemt én hulp van de Heere vraagt én krijgt (daar ben ik van overtuigd) vind ik hier ver te zoeken.
Niet in de postings van iedereen gelukkig.
En vinden jullie dan dat er een discussie plaats vind hier? Ik vind het aanvallen en aanvallen tegen de kerken die weinig predikanten hebben. Bijna alles wat positief gezegd wordt over preeklezen en het curatorium wordt zó de grond in geboord dat ik het zelfs goddeloos begin te vinden om hier verder op in te gaan!
En nogmaals, gelukkig niet álle reacties, maar wel veel.
nu, het feit dat mensen zich kritisch uitlaten over een orgaan van de gg is 1 ding. op zich is kritisch zijn niet direct verkeerd.
anderzijds zijn er mensen die echt kiezen voor de gg. en alles aannemen. met deze houding lijkt me ook niet direct iets mis.
een ander verhaal wordt het als van beide uitersten elkaar ontmoeten.
wie heeft er gelijk of ontstaat er een spanningveld?
het is nogal wat als je mensen die dat kritische in zich hebben [zo heeft God ze misschien gemaakt] afdoet als een aanval op de waarheid...
ik ben geneigd om de schulp waarin je kruipt te relativeren.