De Pil

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 28 jan 2008 17:32

volgens mij wel smurffie!

Tja het kan ook omdat ze uit 'te lang' hebben uitgesteld natuurlijk... vroeg me af of het gebruik van de pil nu ook 'tegenwerkt'... echte bronnen heb ik niet. Maakte het wel regelmatig mee op de kraamafdeling bij de IVF

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 28 jan 2008 17:40

marina87 schreef:Puistjes = Acné, toch? :)

Dan is er duidelijk verschil tussen acné en acné :P

Ik heb regelmatig puistjes en ik krijg ze wel weg, maar dan kan ik dus absoluut geen vet eten, moet ik heel veel water drinken en dat is best vermoeiend, zeg maar. Volgens mij helpen water drinken en geen vet eten niet tegen acné? Als dat zo is, zou het kunnen betekenen dat er ook geen pil is voor 'gewone puistjes'.

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 28 jan 2008 17:42

Weet het niet zeker, en heb ook geen bronnen. Maar heb het wel vaker gehoord, dat als mensen lang, echt jaren dus, de pil hadden gebruikt. Het zwanger worden erg moeilijk ging, en het echt jaren duurde voordat ze een zwanger waren.
Wat de toekomst brengen moge........

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 28 jan 2008 18:24

*Annette* schreef:Weet het niet zeker, en heb ook geen bronnen. Maar heb het wel vaker gehoord, dat als mensen lang, echt jaren dus, de pil hadden gebruikt. Het zwanger worden erg moeilijk ging, en het echt jaren duurde voordat ze een zwanger waren.

Maar wie zegt dat dat door het pil-gebruik kwam?

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 28 jan 2008 19:15

Evelien: voor anticonceptie moet je altijd even naar de huisarts. Die legt dan uit welke mogelijkheden er zijn. Als je aangeeft dat je gelovig bent, dan weten ze meteen dat je bijvoorbeeld geen spiraaltje wilt. De nuvaring is wel het overwegen waard, goed alternatief voor de pil!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 28 jan 2008 19:26

Acné is een hele erge vorm van puistjes. Puistjes heeft iedereen wel eens (gehad). Acne is een vorm met ontstoken puistjes, en die krijg je niet zomaar weg. Volgens mij is het echt niet hetzelfde.

(nouja, acné zijn wel puistjes, maar puistjes is niet altijd acné zeg maar)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 28 jan 2008 19:42

MissF schreef:Acné is een hele erge vorm van puistjes. Puistjes heeft iedereen wel eens (gehad). Acne is een vorm met ontstoken puistjes, en die krijg je niet zomaar weg. Volgens mij is het echt niet hetzelfde.

Dat zou kunnen inderdaad, alhoewel een puistje natuurlijk altijd een kleine ontsteking is. :wink:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 28 jan 2008 20:31

marina87 schreef:
MissF schreef:Acné is een hele erge vorm van puistjes. Puistjes heeft iedereen wel eens (gehad). Acne is een vorm met ontstoken puistjes, en die krijg je niet zomaar weg. Volgens mij is het echt niet hetzelfde.

Dat zou kunnen inderdaad, alhoewel een puistje natuurlijk altijd een kleine ontsteking is. :wink:

Dat is ook zo :)
En of de pil ertegen helpt heb ik geen idee van eigenlijk.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 28 jan 2008 21:22

marina87 schreef:Ik ben na 5 jaar een half jaar van de pil afgeweest. De eerst volgende menstruatie ga ik er weer mee beginnen omdat de buikpijn iedere weer heftiger wordt. Ik heb er wel een hekel aan om iedere dag aan dat pilletje te denken, maar nu ik iedere dag vitamine B neem kan dat er ook gelijk bij. Misschien is het wel gezond af en toe te stoppen. . . (geen idee eigenlijk).

.

Zondag ongesteld geworden en ben ik ook weer begonnen met de pil. Het begon al 3 dagen van te voren met pijn in mijn borsten, op zondag was de buikpijn niet te houden (kort op elkaar, pijn-rust-pijn, net baar-weeën :frown: ) en viel ik ook nog eens flauw. Mijn huisgenoten waren naar de kerk, dus verder niemand die kon helpen. Door de duizeligheid kon ik niet meer naar de keuken om eten te halen. Daarom had ik een boterhammetje uit de vriezer kunnen halen die in mijn kamer staat. Toen ik dit op had had gegeten na het ontdooien, met de ibuprofens kwam alles er weer uit, in bed nog wel, yak. (Dit heb ik vaker na het flauwvallen). Mijn suikerspiegel was inmiddels zo laag dat ik weinig meer kon. Gelukkig heb ik een lief moedertje na de kerkdienst in de auto stapte om me met alles te helpen. :8> Heb het helemaal gehad met dat rot-ongesteld. :frown:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 28 jan 2008 22:05

ppppffff dat is niet lekker zeg.

Ik heb wel last van hevige buikpijnen die gepaard gaan met van die stekende pijnen. Als ik weet ik dat ongesteld wordt en de buikpijn begint op te zetten dan slik ik gelijk een pijnstiller en heb ik geen last meer van de pijn. (of ik ga ff op bed liggen met een kruik, maar als ik moet werken kan ik dat moeilijk doen).

Het is dan ook heel verschillend, de pijn en de hevigheid bloeden.
Vroeger had ik meer last van buikpijn als nu. Maar nu bloed ik heftiger dan vroeger. Heeft dat te maken met je lichaamsgroei!? (miss. een domme vraag).

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 28 jan 2008 22:43

Als je erg last van heftige bloedingen hebt kun je ook Mirena proberen. Degenen die ik ken en het gebruiken zijn er erg tevreden over.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 28 jan 2008 23:11

Bij Mirena kan toch een bevrucht eitje worden afgestoten omdat het zich niet kan nestelen in de baarmoeder vanwege het feit dat er bijna geen baarmoederslijmvlies is?

Zou er dan wel 100x over nadenken voor ik zoiets zou laten plaatsen..

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 28 jan 2008 23:14

mijn huisarts beweerde pertinent dat dat bij Mirena niet het geval was.

Dreamster
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Dreamster » 28 jan 2008 23:23

Smurffie schreef:Dat er pillen bestaan tegen acne is bekend. Zou het ook helpen tegen gewone puistjes?

Ik weet niet in welke mate ik het had, had wel redelijk veel puistjes, maar of het echt acne was weet ik niet..

Denk wel dat het helpt, maar helemaal clean word je nooit denk ;)
It is risky not to take risk. If you don't take risk, risk will take you.

http://www.Dreamster.hyves.net

aagje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor aagje » 29 jan 2008 11:28

Regelmatig hoor ik van mensen die de pil slikten en graag zwanger wilde worden en toen dus stopten met de pil.....het duurde ruim een jaar voor ze eindelijk zwanger werden, na de bevalling niet meer de pil gebruikt en toen ze graag weer zwanger wilde worden lukte (als ik het even zo mag zeggen) het in 1 keer. Ik geloof dus niet dat de pil zo onschuldig is!!!

Zelf denk ik er ook wel over na wat ik voor anticonceptie wil als we getrouwd zijn, iig niet de pil. Maar ik voel wel veel voor NFP of condoom. Dan zit ik alleen nog met het probleem dat ik ongesteld kan zijn op de trouwdag en dat lijkt me echt vreselijk...

Terug naar “Archief”