lammetje schreef:ik denk dat, als je een tv hebt, je sneller gaat kijken en de tv pas uitzet als je een aantal keer merk dat een film 'slecht' is. Dan is het 'probleem' al voorbij en heb je jezelf 'blootgesteld' aan de zonde. dit klinkt heeeeeeel erg overdreven, dat is misschien ook erg overtrokken... toch denk ik dat veel mensen wel herkennen als ik zeg dat ze de film dan toch af willen kijken omdat hij zo spannend is en dan die paar vloekjes maar 'negeer' maar ondertussen hoor je ze wel.
Ik vind het dan ook prima als je zo'n film bewerkt en deze vloeken eruit haal. eigenlijk is het dan nog steeds geen goede film, want de personen die hem spelen vloeken wel, maar ik vind dat je ook te ver kan doordraven (of vind ik het gewoon makkelijk dat ik die film dan gewoon wél kan kijken.....)
Je kunt niet heilig leven, je kunt je kinderen ook geen heilig leven laten bieden, maar je kunt deze dingen ook láten, zonder dat het invloed heeft op mijn leven.
En ja misschien ben ik een beetje 'vroom' en 'serieus' in dit soort zaken, dat wordt me wel vaker 'verweten' (niet negatief bedoeld overigens).
Bewegende beelden vind ik overigens prima, zolang het maar in overeenstemming kan komen met de Bijbel, dit geldt overigens voor het hele leven, boeken net zo goed.
Maar hoeveel verantwoorde films komen er op 1 avond op tv? Ik werk snachts, de tv staat dan vaak aan en ik volg het dan ook wel gedeeltelijk. Maar ik kom dan ook elke keer weer tot de conclusie dat in , bijna , iedere film gevloekt wordt, overspel in voor komt of andere zaken die recht tegen Gods Woord in gaan.
Films die op discovery komen zijn over het algemeen wel 'netjes' We hebben hier thuis ook de dvd van vogels, waterdieren ed waar eigenlijk minimaal in gepraat wordt. Ontzettend mooi om te zien, zie daar ook geen kwaad in. en zo zijn er heus nog wel meer!
Naast films heb je inderdaad ook wetenschappelijke series, informatieve programma's, natuurfilms, nieuws en actualiteiten, politiek, sport en ontspanning, christelijke programma's, zelfs kerkdiensten.... .kinderprogramma's etc die prima kunnen. Er is een hoop op tv dat wel door de beugel kan. Ik heb de tv niet vooral voor films, ik kijk zelden films op tv maar wel allerlei andere dingen... en dan is er een hoop dat zeker wel kan. Daar heb ik de tv voor in huis