Berichtdoor lammetje » 21 jan 2008 18:40
daar heb je gelijk in, maar je kunt het wel verminderen. dat vind ik belangrijk. Afgezien hoe mijn kerk denkt, hebben vlieger en ik besloten sinds wij Sarah hebben om niet meer zulke films te kijken, omdat we het niet vinden kloppen met onze belijdenis, We hebben 'ja' gezegd tijdens belijdenis en doop, we hebben daarmee gezegd dat we willen leven zoals God van ons vraagt. Zeg maar even als lijdraad de 10 geboden. Als je een film naast de 10 geboden zet, staat dit vaak pal tegenover elkaar.
natuurlijk heb je dat ook met een 'onkerklijke' vriend, buurman, supermarktmedewerker, collega, cliënt (in mijn geval), overal. Je kunt bepaalde dingen gewoonweg niet ontlopen, maar de tv kun je wél buitenshuis houden! En de DVD óók! dat je dan opeens een bekrompen leven leidt zoals veel mensen zeggen is pure onzin! Ik heb voldoende te doen, en ja, de pc werkt soms net zo als de tv.
Wat mijn ds preekt, staat in overeenstemming met de 10 geboden, gelukkig, anders zouden we een andere kerk moeten opzoeken. De ds van ons heeft nooit vanaf de kansel gezegd dat er geen dvd gekeken mag worden. Dit wil niet zeggen dat hij het ermee eens is, want ik vermoed dat hij zelf ook geen dvd kijkt en het zijn kinderen liever niet zie doen.
En nee, wat de kerk mij gebied en verbiedt neem ik niet klakkeloos aan, want dan zou ik misschien ook niet mogen werken als moeder. In de tijd van de Bijbel hadden ze nog geen dvd/tv, en het gaat mij ook niet om het apparaat, maar wat je ermee doet! ik denk dat ik het niet zou kunnen laten als ik een leuke film zie om het dan uit te zetten als er gevloekt wordt, ik ben daar te zwak voor. Maar daarom kun je het wel voorkomen door gewoonweg geen tv te hebben en geen dvd te kopen/huren/lenen ed!
Ik heb 1, voor mij het belangrijkste, Bijbels argument, wat ik hiervoor noemde: leg de 10 geboden maar naast bepaalde films en dan moet je zelf beslissen of je het wil/niet vind kunnen.