Hier het desbetreffende
topic (deze bedoel je toch, Abdij?)
Dit topic is gesloten, maar -wat mij betreft, ik heb wel oren naar zo'n dicussie- mag je hier in het KCM-forum wel een nieuw topic openen. Als dat i.i.g. maar het 'ik vind-gehalte' overstijgt.
Als opmaat voor een eventuele discussie:
En wanneer deze artiest niet zijn inspiratie bij God, zoals Hij zich in de Bijbel bekend maakt, vandaan heeft, waar komt deze dan wel vandaan?
Deze suggestieve stelling (ik meen in lijn van je verhaal dat je dan de Duivel bedoelt) kun je ook omdraaien: als een artiest zijn inspiratie niet overduidelijk bij Satan weg heeft, nou, dan heeft hij het bij God! Deze omgedraaide bewering is natuurlijk net zo onzinnig. Veel evangelischen en gereformeerden hebben er een handje van allerlei artiesten die niet in hun straatje passen, te demoniseren. Neem die video bijvoorbeeld They Sold Their Souls For Rock 'n' Roll, ik heb er enkele gedeelten van gezien op Youtube, ik ben er zacht gezegd niet zo gecharmeerd van hoe in die film allerlei artiesten aan Satan gelinkt worden. Maar goed, dit is allemaal off-topic -mod Floefloe leest over m'n schouder mee- dus als je zin hebt, open een nieuw topic!