Muzikale ontdekkingen

Moderator: Moderafo's

André

Berichtdoor André » 19 jan 2008 21:05

T. Lindeman schreef:Ik heb vandaag een fijne ontdekking gedaan:

[url=http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendID=83421568]Arctic Quest
[/url]

Nederlandse producer die het m.i. erg goed doet.

Check ook even dat filmpje op zijn Space. "Tiesto says thanks"... dat geeft mij een dikke laag kippevel. 8)
Dat kun jij ook maken T. Lindeman.

Rick_loves_music
Verkenner
Verkenner

Muziek

Berichtdoor Rick_loves_music » 20 jan 2008 00:45

Beste lezer,

Ik heb de posts op dit deel van het forum helemaal doorgespit toen het nog 37 pagina's bevatte (inmiddels zijn het er 40). Het valt me op dat er naast de behandeling van veel christen-artiesten ook een aantal zogenaamde seculiere artiesten de revue passeren. Dit vind ik in eerste instantie wel vreemd, aangezien ik dit niet zou verwachten. Een aantal artiesten wordt namelijk vooral in evangelische kring verguisd en bestempeld als demonisch. Ik moet zelf ook bekennen dat er veel seculiere artiesten zijn die, wanneer je ze toetst aan de Bijbel en tegen het licht van Jezus Christus houdt, duidelijk geïnspireerd worden door het kwaad.

Vandaar dat ik op deze manier iedereen wil oproepen vooral de Waarheid die de Bijbel ons geeft niet naast je neer te leggen. Muziek doet namelijk meer met je dan je (misschien) denkt. Muziek is niet neutraal, maar de geestelijke gesteldheid van de artiest die de muziek maakt heeft invloed op je. En wanneer deze artiest niet zijn inspiratie bij God, zoals Hij zich in de Bijbel bekend maakt, vandaan heeft, waar komt deze dan wel vandaan?

Wees daarom waakzaam en zorg ervoor dat je dicht bij Gods woord blijft. De Heilige Geest zal je duidelijk maken wat goed is en wat niet, als je daarom vraagt.

Met vriendelijke groet,
Rick van der Stelt
Laatst gewijzigd door Rick_loves_music op 20 jan 2008 00:56, 1 keer totaal gewijzigd.

André

Berichtdoor André » 20 jan 2008 00:51

Welkom op het forum Rick!

Abdijbiertje om 1:00
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 20 jan 2008 02:38

Beste Rick,

Allereerst: Van harte welkom op dit forum. Ik hoop dat je een leuke tijd zult hebben hier. Je hebt een aantal kritische noten jegens dit topic. Dat geeft niets, want immers, we zijn een discussieforum. Maar om je mening duidelijk tot zijn recht te laten komen verwijs ik je door naar een ander topic, gebaseerd op een jongerenavond waar de popmuziek centraal stond. Aangezien de inhoud van die bewuste avond nogal omstreden was zijn er vele pagina's vol geschreven die waarschijnlijk genoeg stof bevatten om tot een heldere mening te komen. Daarnaast staat dat topic vol met berichten, die lijken op die van jou.

Kortom: laat het muziektopic voor wat het is en discussieer in het bewuste topic verder. Dat voorkomt een hoop negatief commentaar over het plaatsen van een bericht als deze an sich.
Ceterum censeo Amstelodamum esse delendum

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 20 jan 2008 16:25

Hier het desbetreffende topic (deze bedoel je toch, Abdij?)

Dit topic is gesloten, maar -wat mij betreft, ik heb wel oren naar zo'n dicussie- mag je hier in het KCM-forum wel een nieuw topic openen. Als dat i.i.g. maar het 'ik vind-gehalte' overstijgt.

Als opmaat voor een eventuele discussie:
En wanneer deze artiest niet zijn inspiratie bij God, zoals Hij zich in de Bijbel bekend maakt, vandaan heeft, waar komt deze dan wel vandaan?

Deze suggestieve stelling (ik meen in lijn van je verhaal dat je dan de Duivel bedoelt) kun je ook omdraaien: als een artiest zijn inspiratie niet overduidelijk bij Satan weg heeft, nou, dan heeft hij het bij God! Deze omgedraaide bewering is natuurlijk net zo onzinnig. Veel evangelischen en gereformeerden hebben er een handje van allerlei artiesten die niet in hun straatje passen, te demoniseren. Neem die video bijvoorbeeld They Sold Their Souls For Rock 'n' Roll, ik heb er enkele gedeelten van gezien op Youtube, ik ben er zacht gezegd niet zo gecharmeerd van hoe in die film allerlei artiesten aan Satan gelinkt worden. Maar goed, dit is allemaal off-topic -mod Floefloe leest over m'n schouder mee- dus als je zin hebt, open een nieuw topic! :P

Floefloe
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Floefloe » 20 jan 2008 20:22

Jep, een nieuw topic zou op zich geen slecht idee zijn.
I was there Gandalf, I was there the day the strength of man failed

Ness
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Ness » 21 jan 2008 00:36

Om maar weer verder te gaan.. iemand al eens gehoord van Ayreon?

Ik ben vooral erg gecharmeerd van het project 'the human equation' (daar komt het lied van de link ook vandaan). Er zingen diverse zangers mee.. oa. James LaBrie (DT). Irene Jansen zingt erg goed, by the way :), net als Marcela Bovio. Twee artiesten die ik nog niet kende.. :)
RPG!
music is the art of living

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 21 jan 2008 09:22

Je wilde zeggen dat je dat nog niet kende? Bloody Shame :)
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 21 jan 2008 12:01

Ness schreef:Om maar weer verder te gaan.. iemand al eens gehoord van Ayreon?

Ik ben vooral erg gecharmeerd van het project 'the human equation' (daar komt het lied van de link ook vandaan). Er zingen diverse zangers mee.. oa. James LaBrie (DT). Irene Jansen zingt erg goed, by the way :), net als Marcela Bovio. Twee artiesten die ik nog niet kende.. :)

We hebben de nieuwe cd besteld :) Fijn ja.
Praise the One who left you
Broken down and paralyzed
Never taste of the fruit..

Floefloe
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Floefloe » 21 jan 2008 14:31

Ayreon is gaaf ja. Ik ga denk ik de 25ste de nieuwe CD ook kopen 8)
I was there Gandalf, I was there the day the strength of man failed

Ness
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Ness » 21 jan 2008 15:57

Raido schreef:Je wilde zeggen dat je dat nog niet kende? Bloody Shame :)

Absoluut. Gelukkig heeft men mij gister bijgespijkerd.. :mrgreen:
RPG!
music is the art of living

Yankees
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Yankees » 21 jan 2008 17:26

Michael W. Smith! Is echt hele vette muziek met inhoud. Begint nu een beetje op te komen in Belgie en zal binnenkort wel naar Nederland komen! Hou hem in de gaten. Michael W. Smith!

:)}o
"But the stone was just the right size To put the giant on the ground"

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 21 jan 2008 17:55

Maak je nu grapjes?

M.W. Smith is een vervelend, nationalistisch Amerikaans kereltje en al jaren bekend in dat land. Ook in Nederland geniet hij grote bekendheid. Hij heeft al op de EO-jongerendag gestaan en op eigen benen grote concerten gegeven alhier.

Mijn nieuwste herontdekking - ik kende de band al, maar ze zijn toch wel erg goed - is 65daysofstatic. Vette postrock gecombineerd met posthardcore/metal. Tof.

Yankees
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Yankees » 21 jan 2008 19:03

Maak je nu grapjes?

Gij zijt een wijs man! |:)|
"But the stone was just the right size To put the giant on the ground"

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 21 jan 2008 19:11

Voor mij is Par Lindh wel de ontdekking van de afgelopen tijd:

http://www.youtube.com/watch?v=P8-fZaEjPf4
http://www.youtube.com/watch?v=Up5bL3p0_Tk

Live is de kwaliteit wel iets minder maar het is erg cool. Prog met orgel :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Terug naar “Kunst, Cultuur & Muziek”