lammetje schreef:Als je je kind anderhalf uur voor de dienst geen drinken meer geeft, thuis laat plassen en net voordat je de kerk inloopt weer, kan het makkelijk de plas ophouden tot na de dienst, want er zit dan bijna niks in je blaas. Maarja kinderen zien andere eruit gaan en 'moeten' opeens ook

Als kinderen een ander kind zien plassen, moeten zij dan zelf soms ook. Het is niet altijd zo dat ze voor de show door de kerk willen lopen! Soms is het puur het idee dat ze moeten, in de kleuterklas las ik een verthaaltje voor over plassen en toen moesten de kinderen bijna allemaal naar de wc... Die verhaaltjes sla ik voortaan dus over
Maar op sommige tijden moeten kinderen allemaal tegelijk én ze moeten dan ook echt. (Als juf heb je dan op zo'n moment je handen vol)
Ik heb ook nog een paar opmerkingen; ik vind niet dat je kinderen kunt slaan. Door kleine kinderen de slaan leer je hun dat je kleinere mensen pijn mag doen en dat je onvrede mag uiten op deze manier. Schelden is helemaal not done, je wijst het gedrag van een kind af. Maar nóóit het kind!
+kleine kinderen zijn heel erg kwetsbaar, ik bedoel lichamelijk gezien. Bij het door elkaar rammelen, zouden ze al een hersenbeschadiging kunnen oplopen.
Als je boos bent omdat je kind iets heeft gedaan, denk er goed over na waar je het kind heen stuurt. Als een kind niet snapt dat je boos bent en het kind zelf ook buiten zinnen is, kan het vreemde dingen gaan doen. Wat dacht je van weglopen naar buiten en driftig een straat oversteken zonder op te letten.....?
Nee, ik heb geen kinderen. Maar soms heb ik er wel 30

Dus, dat.