Moderator: Moderafo's
lammetje schreef:ik snap het wel, je ziet een heerlijk bedagje op je rekening staan en denkt: leuk ik ga lekkere dingen kopen!!! Of een keertje uit eten... tja dat het snel gaat kom je achteraf pas achter. Ik zou zeggen: goede leer voor de volgende keer, maar je hebt mensen die dit iedere maand doen
rosalie83 schreef:Ik snap dat dus niet. Je weet toch wat je vaste uitgaven zijn? Het is gewoon een kwestie van die bij elkaar optellen en dat aftrekken van je salaris. Hoe moeilijk kan het zijn.
ajl schreef:sparen komt straks wel!
Acire schreef:rosalie83 schreef:Ik snap dat dus niet. Je weet toch wat je vaste uitgaven zijn? Het is gewoon een kwestie van die bij elkaar optellen en dat aftrekken van je salaris. Hoe moeilijk kan het zijn.
Zo simpel is dat helemaal niet. Ik weet ook wat m'n vaste lasten zijn, en ik zorg echt wel dat ik die kan betalen. Maar als je een klein salaris hebt merk je het al als je een trui van 20 euro koopt. Dan sta ik dus ook met een brood en een pak yoghurt bij de kassa, omdat er gewoon meer niet is. Daar is niets doms aan. Dat is gewoon rekening houden met hoeveel er op je rekening staan.
Ik vind het pas dom als je elke keer met een volle kar staat en aan het lenen gaat om dat te betalen.
lammetje schreef: Ik vind sparen gewoonweg heel belangrijk, niet alleen voor nu, ook voor later. Veel mensen zeggen dan dat je eerst maar moet afwachten of je 'later' wel mag beleven en al hun geld opmaken voordat het binnen is, dat vind ik een beetje onverandwoodelijk.
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 62 gasten