talenten van een moeder...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 16 jan 2008 22:31

LauraC schreef:
*Annet* schreef:Het valt mij wel eens op dat het wel wordt goedgekeurd als moeders in de zorg of het onderwijs werken, niet als ze een kantoorbaan hebben.

Is dat sowieso niet een beetje in de ger. gezindte? Jonge meid is zich aan het orienteren op banen; ga maar lekker zuster of juf worden, kun je vast oefenen voor je kinderschare later. Ik kan het verkeerd hebben hoor, maar het lijkt alsof sommige beroepen voor vrouwen worden in onze gezindte veel meer worden geaccepteerd.

idee heb ik ook wel. Uit de buurt waar ik vandaan kwam leerden alle meiden uit een bepaalde familie voor bejaardenverzorgster. Lekker origineel! Opa was ook erg oud en werd door alle kleinkinderen verzorgd.

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 17 jan 2008 07:58

x
Laatst gewijzigd door *|Scatie op 10 aug 2008 17:01, 1 keer totaal gewijzigd.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 17 jan 2008 10:07

Ben je zwanger dan, of zijn toekomstplannen?

er zijn helaas nog steeds meisjes die van school komen en maar moeten gaan werken want de ouders verwachten toch wel dat ze gaan trouwen en kinders krijgen.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 17 jan 2008 10:44

Ik werk 6 nachten per 4 weken. Ik probeer zo veel mogelijk vrijdag op zaterdag/zaterdag op zondag te werken. Maar er blijven dan altijd 2 nachten over 'door de weeks'. Mijn moeder komt dan in de ochtend hierheen, zo rond 9 uur, dan ga ik naar bed en kom eruit wanneer ik 'wakker' ben. Ze gaat iig half 3 weer weg want dan moet ze mn broertje uit school gaan halen. Als ik dan nog erg moe ben ga ik savonds naar bed, maar in de praktijk lig ik op de bank of lees ik rustig een boek :)

Het is wel zo dat de verpleging sneller geaccepteerd wordt. Maar ik moet zeggen dat het ook veel beter te combineren valt. Ga maar werken van 18 uur tot 23 uur, heb je nooit oppas nodig als je man tenminste die tijden thuis is. Ik vind 5 uur per dag eigenlijk te weinig omdat je dan vaker moet werken om aan je uren te komen, ik heb nu 8 uur dat 'tikt' lekkerder aan, vooral nachten 8)

Als Sarah naar school gaat en ik geen kleintjes meer thuis heb dan wil ik wel meer gaan werken, onder school tijden. In de zorg is dat weer makkelijk te combineren. Maar ik wil er perse zijn als ze uit school komt, ik vond het heel erg als ik een keertje naar de oppas moest wat ontzettend weinig voor kwam.... :oops: (mijn moeder was zelf oppasmoeder)

De subsidies voor oma's geldt helaas alleen als er bij oma opgepast wordt. Oma moet zich dan inschrijven op haar adres als gastouder. Hier dus geen optie want mijn moeder past bij mij op. Misschien ooit als ze hierheen verhuizen, maar moet eerst hun huis verkocht (offtopic, sorry :oops: )

Ik vind het overigens erg naief gedacht van ouders dat ieder meisje trouwt en kinderen krijgt. Hoeveel zijn er niet vrijgezel tot 30 of 40 of hun hele leven en hoeveel krijgen er geen kinderen? Gebruik dan je talenten lekker om 'nuttig' bezig te zijn!!!!

*lScatie: als je zoveel achter elkaar werk heb je neem ik aan, ook langer vrij? Dat scheelt dan natuurlijk! Al moet ik er niet aan denken om mn gezinnetje te combineren met 7 dagen achterelkaar werken hoor, ik vond 3 al veel :?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 17 jan 2008 11:03

Toch lijkt het mij echt onwijs vervelend dat als je getouwd bent je persé een aantal jaar moet werken, of iig veel moet werken. En als je dat dan dus niet kunt gaan combineren met kinderen (omdat je bijv geen oppas hebt) heb je een probleem. Dan moet je dus je kinderwens uitstellen.

Ben toch blij dat als wij kinderen zouden willen, het geen groot probleem is als ik tijdelijk zou stoppen, of wat minder zou gaan werken.
Bij mijn werk is het sowieso moeilijk om minder te werken. En diensten zijn altijd 8 uur, eens in de maand dienstne van 4 uurtjes. Dus oppas is altijd nodig. En al zou ik op een vaste groep werken is 24 uur gewoon het minimum. Terwijl mijn vriendinnen die juf zijn zelfs kunnen zeggen dat ze alleen op de woensdagochtenden willen werken. Superhandig! Misschien dat ik toch maar de pabo af ga maken :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 17 jan 2008 12:59

Ik ben blij dat wij altijd heel erg gestimuleerd werden een vervolgopleiding te doen. Maakte niet uit wat, als we maar niet meteen gingen werken. Toevallig hebben bij ons alle meiden wel voor de zorg of onderwijs gekozen, maar dat was echt niet omdat pa en moe dat beter vonden ofzo.

Als ik weer ga werken zal dat ws. ook in diensten van 8 uur zijn, maar mijn man kan met zijn werk wel regelen dat hij één dag korter werkt en de andere dagen wat langer. Eerst was ik echt niet van plan te gaan werken, maar nu het ws. toch wel nodig is vind ik het ook niet meer zo'n punt - zeker nu we de mogelijkheid hebben de 'oppas' zelf op te lossen en we niet met ons kind hoeven te leuren.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 17 jan 2008 13:04

1 dag is ook wel lekker, er even tussenuit en zo kun je het goed regelen!

Wij hebben toendertijd ook expres niet onze maximale hypotheek genomen omdat mijn salaris dan volledig mee zou moeten. Als ik nu stop met werken kunnen we nog goed rondkomen, maar sparen wordt een heel stuk minder. We sparen nu ruim mijn salaris (tenminste vlieger spaart dat bedrag en ik geef het uit aan boodschappen ed :P ) Ik zou het dan ook niet erg vinden om te moeten stoppen, maar ga dan wel vrijwilligerswerk doen want 7 dagen in de week thuis zitten vind ik echt tijdsverkwisting :oops:

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 17 jan 2008 13:05

x
Laatst gewijzigd door *|Scatie op 10 aug 2008 17:02, 1 keer totaal gewijzigd.

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 17 jan 2008 13:14

x
Laatst gewijzigd door *|Scatie op 10 aug 2008 17:02, 1 keer totaal gewijzigd.

sela

Berichtdoor sela » 17 jan 2008 13:15

*Annet* schreef:Sela, kun jij je baan combineren met Noes of heb je opvang voor haar? Werkt Noes inspirerend?

ze werkt uiteraard inspirerend :P .
als ik een deadline of overleg met anderen heb breng ik haar weg. meestal 2 a 3 ochtendjes per week. een oppasmoeder, die ik in het uiterste geval ook nog de avond ervoor kan vragen of ze evt. op haar kan passen. fijn mens. zou minder flexibel zijn zonder haar.
de verdere tijd werk ik gewoon met m'n dochtertje in de buurt. ze kan gelukkig goed een spel voor zichzelf verzinnen en is dus over het algemeen zoet. uiteraard zijn er tussendoor ook weleens mindere dagen. zoals deze week. ze wilde de hele dag knuffelen. en dan zitten we samen te vormgeven.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 17 jan 2008 13:26

Ik ben van plan om 3 dagen te blijven werken. Het liefst zou ik 4 dagen willen werken, maar mn man kan niet minder werken. Het probleem is momenteel wel de opvang......ik had 1 geweldige creche gezien met kinderboerderij en moestuin-> alleen anderhalf jaar wachttijd...slik.
Als ik geen opvang heb, zitten we wel met een probleem....opa's oma's wonen aan de andere kant van het land en ik ken nog eigenlijk niemand in Rotterdam en omstreken.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 17 jan 2008 13:32

Is een gastouderbureau dan geen idee? Of een oproepje in het kerkblad ofzo...

sela

Berichtdoor sela » 17 jan 2008 13:33

ben via het werk van mijn echtgenoot in contact gekomen met die opppasmoeder.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 17 jan 2008 15:58

Ik ben zo benieuwd naar een foto van het sela-gezin!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 17 jan 2008 17:07

ik ben eigenlijk wel nieuwschierig wat sela voor werk doet?

Enne ajl: ik woon in ambacht :mrgreen:

Terug naar “Archief”