Ik werk 6 nachten per 4 weken. Ik probeer zo veel mogelijk vrijdag op zaterdag/zaterdag op zondag te werken. Maar er blijven dan altijd 2 nachten over 'door de weeks'. Mijn moeder komt dan in de ochtend hierheen, zo rond 9 uur, dan ga ik naar bed en kom eruit wanneer ik 'wakker' ben. Ze gaat iig half 3 weer weg want dan moet ze mn broertje uit school gaan halen. Als ik dan nog erg moe ben ga ik savonds naar bed, maar in de praktijk lig ik op de bank of lees ik rustig een boek
Het is wel zo dat de verpleging sneller geaccepteerd wordt. Maar ik moet zeggen dat het ook veel beter te combineren valt. Ga maar werken van 18 uur tot 23 uur, heb je nooit oppas nodig als je man tenminste die tijden thuis is. Ik vind 5 uur per dag eigenlijk te weinig omdat je dan vaker moet werken om aan je uren te komen, ik heb nu 8 uur dat 'tikt' lekkerder aan, vooral nachten
Als Sarah naar school gaat en ik geen kleintjes meer thuis heb dan wil ik wel meer gaan werken, onder school tijden. In de zorg is dat weer makkelijk te combineren. Maar ik wil er perse zijn als ze uit school komt, ik vond het heel erg als ik een keertje naar de oppas moest wat ontzettend weinig voor kwam....

(mijn moeder was zelf oppasmoeder)
De subsidies voor oma's geldt helaas alleen als er bij oma opgepast wordt. Oma moet zich dan inschrijven op haar adres als gastouder. Hier dus geen optie want mijn moeder past bij mij op. Misschien ooit als ze hierheen verhuizen, maar moet eerst hun huis verkocht (offtopic, sorry

)
Ik vind het overigens erg naief gedacht van ouders dat ieder meisje trouwt en kinderen krijgt. Hoeveel zijn er niet vrijgezel tot 30 of 40 of hun hele leven en hoeveel krijgen er geen kinderen? Gebruik dan je talenten lekker om 'nuttig' bezig te zijn!!!!
*lScatie: als je zoveel achter elkaar werk heb je neem ik aan, ook langer vrij? Dat scheelt dan natuurlijk! Al moet ik er niet aan denken om mn gezinnetje te combineren met 7 dagen achterelkaar werken hoor, ik vond 3 al veel