Toen we van de ALblasserwaard verhuisden (waar bijna elk dorpje alleen een hervormde PKN kerk had, dus als je ergens anders heen wilde moest je altijd rijden) naar Rhenen, hebben mijn ouders eerst gezocht in Veenendaal naar huizen. Maar er waren maar een paar wijken waar mijn vader wilde wonen, omdat hij zich bij die wijkgemeente thuis zou voelen. Er zijn daar enorm veel hervormde kerken, en mijn vader vond dat je niet naar een andere wijk moest voor de kerk dan waar je woonde.
Toen ging dat niet door, en zijn we naar Rhenen gegaan, maar voor we dat deden zijn we er eerst met zn allen naar de kerk gegaan, om te kijken of het wel bij ons paste, en of er jongeren genoeg waren voor ons. Pas toen hebben ze het huis gekocht.
Toen we daarna naar de Betuwe gingen zijn we om allerlei redenen gewoon in Rhenen gebleven.
Toen ik ging trouwen, hebben we samen wel meerdere kerken bezocht. De andere PKN gemeentes, waardoor we nu wel helemaal met heel ons hart hebben gekozen voor de kerk waar we in zijn gebleven.
Dus óf van tevoren kijken en dan in de plaats gaan wonen waar je je kerkelijk ook thuisvoelt, óf daarna goed rondkijken. óf genoegen nemen met de gemeente van je 'eigen' kerkverband die daar is

Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...