Verhuizen????

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 11 jan 2008 23:30

Het is hetzelfde bed, maar ik moest wel wennen! In Amsterdam hadden we meer achtergrondgeluid, dus ik hoor mijn tinnitus (oorsuizen) veel meer als ik ga slapen. Van de treinen heb ik gelukkig geen last, al komen een meter of 15 van mijn bed af langsrijden.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 15 jan 2008 10:58

ff vraag aan een ieder die (ooit) verhuisd is:

sloten jullie je weer bij hetzelfde kerkgenootschap aan waar je uit vandaan kwam of ging je eerst kijken waar je je thuis voelde?

sela

Berichtdoor sela » 15 jan 2008 11:06

*Annet* schreef:ff vraag aan een ieder die (ooit) verhuisd is:

sloten jullie je weer bij hetzelfde kerkgenootschap aan waar je uit vandaan kwam of ging je eerst kijken waar je je thuis voelde?

eerst orienteren en daarna pas aansluiten bij een gemeente of kerkverband is iets wat in me opkomt. misschien is de gg erg links of juist rechts en de pkn of hhk wel meer wat je altijd gewend bent geweest...

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 15 jan 2008 11:06

*Annet* schreef:ff vraag aan een ieder die (ooit) verhuisd is:

Dat laatste!

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 15 jan 2008 11:18

Wij willen ons dus ook eerst oriënteren en dan pas ergens bij aansluiten.

Nu heeft de kerk waar we uit vandaan komen een brief gestuurd naar de kerk hier met de mededeling dat we verhuisd zijn en dat we ons hier gaan aansluiten. Wij hebben dat niet gezegd, maar beetje vaag gehouden. Toen we de ds gedag gingen zeggen zei hij dat hij zou zorgen dat de attestaties klaar lagen zodat we die gelijk mee konden nemen. Hij vroeg niet of we naar dezelfde kerk zouden gaan of wat anders. Omdat wij toch al het nodige gez**k hadden gehad leek het ons beter om te zwijgen in dezen.

Vorige week werd ik gebeld door een kerkenraadslid alhier met de vraag waar onze gegevens bleven, zo ongeveer zei hij het. Hij vond het dus maar niets dat ik zei dat we het eerst even aan wilden zien. Hij vond dat we snel moesten beslissen, eenmaal hadden we ons ja-woord aan de`ze gemeente gegeven, ook hebben we onze kinderen laten dopen dus het lag voor de hand dat we nu ook weer naar die kerk gingen. Dit stuit mij gelijk al tegen de borst, bij manlief gelukkig ook.

2 dagen later ging de bel, man uit kerk waar we ook paar keer geweest waren, ze hadden ons gesignaleerd en brachten een gemeentegids. Hadden we behoefte aan huisbezoek of een gesprek konden we altijd bellen. Dit komt al heel anders over, vonden wij.

Wij vinden het belangrijk dat er ook bijv. voor de kinderen wat te doen is in de gemeente en ook dat wij er aansluiting bij vinden. We willen niet voor niets een nieuwe start maken.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 15 jan 2008 11:19

Toen we van de ALblasserwaard verhuisden (waar bijna elk dorpje alleen een hervormde PKN kerk had, dus als je ergens anders heen wilde moest je altijd rijden) naar Rhenen, hebben mijn ouders eerst gezocht in Veenendaal naar huizen. Maar er waren maar een paar wijken waar mijn vader wilde wonen, omdat hij zich bij die wijkgemeente thuis zou voelen. Er zijn daar enorm veel hervormde kerken, en mijn vader vond dat je niet naar een andere wijk moest voor de kerk dan waar je woonde.
Toen ging dat niet door, en zijn we naar Rhenen gegaan, maar voor we dat deden zijn we er eerst met zn allen naar de kerk gegaan, om te kijken of het wel bij ons paste, en of er jongeren genoeg waren voor ons. Pas toen hebben ze het huis gekocht.

Toen we daarna naar de Betuwe gingen zijn we om allerlei redenen gewoon in Rhenen gebleven.
Toen ik ging trouwen, hebben we samen wel meerdere kerken bezocht. De andere PKN gemeentes, waardoor we nu wel helemaal met heel ons hart hebben gekozen voor de kerk waar we in zijn gebleven.

Dus óf van tevoren kijken en dan in de plaats gaan wonen waar je je kerkelijk ook thuisvoelt, óf daarna goed rondkijken. óf genoegen nemen met de gemeente van je 'eigen' kerkverband die daar is :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 15 jan 2008 12:26

MissF schreef:Zo, de roze muren zijn klaar, de bloemen zitten op de deuren.....
Afbeelding Afbeelding

Waar heb jij die bloemen vandaan en hoe maak je die erop?? Vind ze namelijk super leuk :D!
Wat de toekomst brengen moge........

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 15 jan 2008 12:49

Gewoon bij de Gamma, het zijn muurstickers.
We hadden ze gekocht voor in het toilet, maar het bleken 4 bloemen te zijn, dus hebben we deze twee voor deze deuren bewaard.

Je kunt ze trouwens tegenwoordig overal kopen, in alle soorten, kleuren en maten, het schijnt helemaal in te worden ;) Dus bij Karwei, Gamma, Fixet enzo, kun je ze volgens mij wel krijgen. En ze plakken heel makkelijk (maar wle een op een gladde ondergrond, in het toilet hebben we ze met dubbelzijdig plakband bevestigd, want op de ruwe muur plakten ze niet)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 15 jan 2008 13:20

Wij hebben nog geen kerk (ik ben officieel PKN-lid) maar we hebben al wel een bijbelkring gevonden en dat is voor ons het belangrijkste. Toen ik 10 jaar was gingen we verhuizen en mijn ouders waren bij hun trouwen samen NGK geworden, dus gingen we in de nieuwe woonplaats weer naar de NGK. Dat bleek een stuk strenger te zijn. Na een jaar hebben we een periode gehad waarin we verschillende kerken hebben bezocht en zo kwamen we bij de PKN. Wij vonden het als kinderen ook erg leuk om bij verschillende kerken te komen. Overigens waren mijn ouders voor hun trouwen ook van andere kerken dus het was niet de eerste keer dat ze bewust wisselden.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 15 jan 2008 21:18

Wij zaten in brabant in een bondsgemeente. Toen we verhuisden naar Yerseke was die daar heeeeeeeeeeeel veel zwaarder en de pkn waar we toen heen gingen was echt weinig waard qua inhoud en ook qua trouwe kerkgangers. Mijn ouders hebben er toen voor gekozen om in Goes verder te kijken. Ook omdat ze daar al goede diensten en contacten hadden meegemaakt en omdat ze wisten dat we daar na een paar jaar toch zouden gaan wonen. Ze hebben heel bewust voor de CGK gekozen.
Straks gaan ze terug naar brabant en ze zitten heerlijk in twijfel... daar naar de CGK of toch weer terug naar de bond? Dat is in praktische zin best weer een stap terug en dus wennen... terug naar oude berijming, statenvertaling, statischere diensten.. na 10 jaar ga je toch genieten van alle andere mooie liederen etc. Ik weet niet of ze dat zo gauw weer op zullen geven, omdat er wel een vergelijkbare CGK in de buurt is :)
pobody's nerfect

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 16 jan 2008 13:53

In Rotterdam ben ik gewoon naar de CGK gegaan. Ik was van huis uit christelijk gereformeerd in het midden van het land. Op zich wil ik nog wel in andere kerken kijken, maar mn man vindt deze fijn. ( en ik ben allang blij dat hij mee wil :wink: )

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 16 jan 2008 21:08

Ds. vd. Rhee?
pobody's nerfect

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 16 jan 2008 21:18

klopt :wink: Jij kent hem ook? Hij stond volgens mij ook in Zeeland of niet? Mn man vindt hem erg fijn en ik zelf trouwens ook. Dus ik wil hem binnenkort bellen om de situatie uit te leggen en te vragen naar een mogelijk meelevend-lidmaatschap voor mn man

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 16 jan 2008 21:39

Toen wij trouwden duurde het een hele lange tijd tot wij een kerk vonden die er enigszins mee door kon. Helaas is de reformatie in het midden van Engeland nog niet echt doorgedrongen en kerkten we in een kerk waar we niet achter stonden, maar bij gebrek aan beter toch maar heengingen. Toen wij afgelopen januari naar Schotland verhuisden moesten we dus weer op kerkenjacht, en hebben we voor de verhuizing ook al via internet over een aantal gemeentes gelezen. Wij zijn de eerste zondag na de verhuizing op bezoek gegaan bij een kerk en daar zitten we nu nog steeds, het klikte gewoon. Was het geen goede kerk geweest hadden we gewoon doorgezocht (binnen redelijke criteria, want de perfecte kerk zullen we op aarde nooit vinden). Ik kan me voorstellen dat je redelijk trouw blijft aan de kerk waar je bent gedoopt/belijdenis hebt gedaan oid, maar het Woord moet wel zuiver blijven en daar gaat het toch om?

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 16 jan 2008 21:53

bij de gemeente die we nu op het oog hebben is het Woord in onze ogen net zo zuiver als bij de gemeente waar we vandaan komen (en die hier ook ter plaatse vertegenwoordigd is). Wat we nu op het oog hebben staat me gewoon beter aan. (in W. ging ik daar ook al vaak heen) er is voor de kinderen club, vrouwenvereniging en creaclub, dat lijkt mij gewoon mooi om op die manier contacten te krijgen.

Terug naar “Archief”