hihi ff offtopic misschien.
maar in egypte gebruiken ze mega veel waspoeder. Ze denken dat het anders niet schoon word. Mijn schoonmoeder doet het nog met de hand, wel een centrifuge heeft ze. Maar het is wel waar dat ze het schoner krijgt dan de wasmachine. Had kleding met vlek er in en die kreeg ik er niet uit. Maar zij wel hoor.

Maar als we in egypte zijn dan huren wij een appartement want willen niet bij de familie in huis zitten. Schoonmoeder komt dan wel bij ons in huis 'wonen' maar af en toe word ze door hubby naar huis gestuurd voor een paar dagen. Maar daar staat een wasmachine en dan gooi ik de was er in op 40 graden en een klein beetje waspoeder, daar let ze op en als ik dan even weg ben en kom terug zit de hele bak vol aangedikte waspoeder. en de lichte was op 95 graden.(ook shirts, rokken, broeken) had er een paar keer tegen hubby gezegd en liet het afhangen tot de wasmachine kapot ging. Keek die in de waspoederbakje zag ie waardoor het kwam en nou moet je luisteren naar habibi. In 2006 was ze hier in nl. voor het eerst en kocht ze waspoeder van ariel. weer hetzelfde euvel waardoor ik nu op vloeibaar ben overgegaan want anders raakt hij zo weer verstopt.
Maar ik gebruik vloeibare wasmiddel met zo'n doseerbolletje.
Gebruikte eerst van c 1000 of aldi maar merk dat de kleding niet zo schoon worden er mee. Dus ben overgestapt op robijn de grote flacons. Was kleding altijd op 40 graden (is goedkoper ook volgens nuon zie tips bij hun op website) en beter voor het milieu. Alleen de was van de zaak i.v.m. vetten was ik op 90 graden anders krijg ik ze helemaal niet schoon.
Gebruik in de winter wel wasverzachter ook voor de kleding want ze worden snel statisch maar in de zomer niet.