Moderator: Moderafo's
basl schreef:Omdat ik in de niet christelijk uitvaarzorg werkzaam ben, wordt er regelmatig aan me getrokken wat btreft crematie, wie heeft er en korte, krachtige, maar op de Bijbel gefundeerde defenitie voor mij, wat betreft het wel of niet cremeren gr basl
Marnix schreef:Die is er inderdaad niet direct. Wel lezen we in de Bijbel veel over begraven en niks over cremeren. Het ligt er ook wel aan waarom je je laat cremeren. Er zijn mensen die zeggen: Ik heb altijd geloofd dat er niks is dus hoop ik dat er niks is... en daarom laat ik me cremeren. In de Als er dan toch wat is is er van hun lichaam toch niks over. Natuurlijk een onzinargument want God kan gecremeerde mensen net zo goed opwekken als begraven mensen. Maar de motivatie is dan dus ook niet goed.
Verder is de begrafenis vooral mooi vanuit de Bijbelse symboliek van de graankorrel die in de aarde wordt gelegd, sterft en daarna groeit er een korenhalm uit. Volgens mij gebruikt Paulus dat beeld.
SimonT schreef:I do, dan had het er idd nix mee te maken!
Ik heb wel eens een verklaring gehoord dat het volk israel de enigen waren die hun doden begroeven waarmee zij aangaven dat zij anders over het hiernamaals dachten, inmiddels zijn niet alleen de Joden maar ook de Christenen anders dan de rest daarom begraven wij en cremeren niet!
Joortje schreef: dus je kunt niet alle christelijke ondernemers over één kam scheren.
Het is wel zo dat 'van heinde en verre' er christelijke mensen zijn, die voor de onderneming van mijn vader kiezen, omdat hij niet cremeert.
Ik vraag me af of het echt zo is dat christelijke begrafenisondernemers per definitie 30-40% duurder zijn, maar ik geloof inderdaad dat het bedrijf van mijn vader niet de goedkoopste is.
Maar daarvoor is de persoonlijke begeleiding ook uitermate goed, dat meen ik serieus!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten