Ik zou het het liefest exact hetzelfde doen. Al snap ik niet hoe ze het voor elkaar gekregen hebben. 4 kinderen, allemaal 'in het goede spoor' zeg maar, alle 4 best sociale mensen, gelovig. En dat zonder echte regels in huis. We hadden nooit tijden dat we thuis moesten komen na een feestje, we werden totaal niet strak gehouden. Mijn moeder zegt dan altijd:' Ja, maar jullie hadden die regels ook niet nodig.'
Maar hoe komt het dan dat ik hun opvoeding zo geweldig vind? Ik weet het niet
Het enige dat ik niet goed vond is dat mijn vader te weinig thuis was. Ik vind opvoeding iets voor vader en moeder, liefst 50-50.
Maar de rest vind ik prima. Niet zo strak, overladen met complimentjes, altijd het goede in anderen en in de kids zelf benadrukken, leren spijt te hebben en excuses aan te bieden, ook naar broers/zussen onderling, absoluut NIET slaan, ook geen kleine tik.
Dat laatste vind ik nog het mooiste. Wij zijn allevier nooit geslagen of getikt. 1 x op mn blote billen, dat deed mn vader, omdat ik iets heel ergs had gedaan denk ik (geen id meer wat

). En wij sliepen 's nachts prima, ik heb nooit aan een kopje gezeten, en dat zonder een tik.
Naja, kzal het er es met ze over hebben als ik zelf ooit kinderen mag krijgen, hoe ze dat nou gedaan hebben

Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...