mirjan22 schreef:jamillah schreef:Pcies, heeft niets met geld of carriere te maken. Ik ben vrouw, echtgenote, moeder, zus, kind van mijn ouders, collega en vriendin. En geen werphengel die elke negen maanden een kind op de wereld moet zetten. Hier geen verdere uitwijdingen over pil/condoom/andere regelingen. Een ieder heeft zijn/haar verstand gekregen. Een kind of meer opvoeden vergt al energie genoeg en om daarnaast ook nog eens non-stop bezwangerd te zijn.. Nee dank u. Dan functioneer ik op verschillende fronten niet meer zoals ik zou willen.
Los van het feit dat een nieuw nazaadje van harte welkom zou zijn ben ik dankbaar dat ik na drie jaar (ont)zwangeren weer eens mezelf kan zijn. Niet vooral voor mezelf maar ook voor mijn omgeving die me ook heel erg nodig heeft.
jah okey, maar er zit ook wel verschil tussen elke 9 maanden en gewn om 2 jaar ofzo. Iemand die niet wil plannen is ook echt niet om 9 maanden/jaar zwanger. Tenminste komt niet veel voor.
Dat is ook wel zo ja, maar nog, elke twee jaar is nog heel wat vind ik hoor. Als ik nu zwanger zou zijn zou mijn jongste twee zijn. Maar die negen maanden zwangerschap vallen wel binnen die twee jaar. Naar mezelf gekeken (dit doe ik overigens bij elke post omdat ik niet kan oordelen over een ander) ben ik niet de leukste in die tijd terwijl mijn koters wel een moeder verdienen en niet die zwangere vrouw die 'dr tijd' weer uitzit tot de bevalling. Om over de toch wel intensieve tijd na de bevalling maar niet te spreken.
Nogmaals, een ander kan dit misschien allemaal wel ruim zien hoor, ik ga in deze van mezelf uit en vind het daarom belangrijk dat we niet oordelen over mensen die 'even wachten' met een volgend kindje.
En om het nogmaals te benadrukken, bij mij gaat het niet over carriere of geld. En ten laatste, elk kind wat ik mag krijgen is gewenst en ik ben er ook nog steeds van overtuigt dat je kinderen niet neemt maar krijgt maar enig verstand hierin gebruiken is in mijn situatie gewoon slimmer.