Zwanger deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 05 jan 2008 19:39

Maaikje schreef:Gezinsplanning vind ik ook niet christelijk. Je probeert je leven zelf in te plannen, terwijl we juist helemaal afhankelijk zijn van God!

Ik vind het juist onchristelijk om niet aan gezinsplanning te doen. We hebben ook verstand gekregen om verstandig met gezinsplanning om te gaan. Je lichaam is de tempel van de Heilige Geest, dus daar moet je goed zorg voor dragen en niet je lichaam laten uitwonen door achter elkaar zwanger te worden.
Maar goed, volgens mij is hier al een topic over.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 05 jan 2008 20:14

Pcies, heeft niets met geld of carriere te maken. Ik ben vrouw, echtgenote, moeder, zus, kind van mijn ouders, collega en vriendin. En geen werphengel die elke negen maanden een kind op de wereld moet zetten. Hier geen verdere uitwijdingen over pil/condoom/andere regelingen. Een ieder heeft zijn/haar verstand gekregen. Een kind of meer opvoeden vergt al energie genoeg en om daarnaast ook nog eens non-stop bezwangerd te zijn.. Nee dank u. Dan functioneer ik op verschillende fronten niet meer zoals ik zou willen.

Los van het feit dat een nieuw nazaadje van harte welkom zou zijn ben ik dankbaar dat ik na drie jaar (ont)zwangeren weer eens mezelf kan zijn. Niet vooral voor mezelf maar ook voor mijn omgeving die me ook heel erg nodig heeft.

mirjan25
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mirjan25 » 05 jan 2008 20:27

jamillah schreef:Pcies, heeft niets met geld of carriere te maken. Ik ben vrouw, echtgenote, moeder, zus, kind van mijn ouders, collega en vriendin. En geen werphengel die elke negen maanden een kind op de wereld moet zetten. Hier geen verdere uitwijdingen over pil/condoom/andere regelingen. Een ieder heeft zijn/haar verstand gekregen. Een kind of meer opvoeden vergt al energie genoeg en om daarnaast ook nog eens non-stop bezwangerd te zijn.. Nee dank u. Dan functioneer ik op verschillende fronten niet meer zoals ik zou willen.

Los van het feit dat een nieuw nazaadje van harte welkom zou zijn ben ik dankbaar dat ik na drie jaar (ont)zwangeren weer eens mezelf kan zijn. Niet vooral voor mezelf maar ook voor mijn omgeving die me ook heel erg nodig heeft.

jah okey, maar er zit ook wel verschil tussen elke 9 maanden en gewn om 2 jaar ofzo. Iemand die niet wil plannen is ook echt niet om 9 maanden/jaar zwanger. Tenminste komt niet veel voor.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 05 jan 2008 20:39

ik zou ook niet elke 2 jaar een kind willen krijgen..

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 05 jan 2008 20:46

mirjan22 schreef:
jamillah schreef:Pcies, heeft niets met geld of carriere te maken. Ik ben vrouw, echtgenote, moeder, zus, kind van mijn ouders, collega en vriendin. En geen werphengel die elke negen maanden een kind op de wereld moet zetten. Hier geen verdere uitwijdingen over pil/condoom/andere regelingen. Een ieder heeft zijn/haar verstand gekregen. Een kind of meer opvoeden vergt al energie genoeg en om daarnaast ook nog eens non-stop bezwangerd te zijn.. Nee dank u. Dan functioneer ik op verschillende fronten niet meer zoals ik zou willen.

jah okey, maar er zit ook wel verschil tussen elke 9 maanden en gewn om 2 jaar ofzo. Iemand die niet wil plannen is ook echt niet om 9 maanden/jaar zwanger. Tenminste komt niet veel voor.

Dat is ook wel zo ja, maar nog, elke twee jaar is nog heel wat vind ik hoor. Als ik nu zwanger zou zijn zou mijn jongste twee zijn. Maar die negen maanden zwangerschap vallen wel binnen die twee jaar. Naar mezelf gekeken (dit doe ik overigens bij elke post omdat ik niet kan oordelen over een ander) ben ik niet de leukste in die tijd terwijl mijn koters wel een moeder verdienen en niet die zwangere vrouw die 'dr tijd' weer uitzit tot de bevalling. Om over de toch wel intensieve tijd na de bevalling maar niet te spreken.

Nogmaals, een ander kan dit misschien allemaal wel ruim zien hoor, ik ga in deze van mezelf uit en vind het daarom belangrijk dat we niet oordelen over mensen die 'even wachten' met een volgend kindje.
En om het nogmaals te benadrukken, bij mij gaat het niet over carriere of geld. En ten laatste, elk kind wat ik mag krijgen is gewenst en ik ben er ook nog steeds van overtuigt dat je kinderen niet neemt maar krijgt maar enig verstand hierin gebruiken is in mijn situatie gewoon slimmer.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 05 jan 2008 20:47

jamillah schreef: een nieuw nazaadje

hysterisch-smile wat een geniale spelfout

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 05 jan 2008 20:48

Lalage schreef:
jamillah schreef: een nieuw nazaadje

hysterisch-smile wat een geniale spelfout

Het is zaterdag, vergeef mij 8)

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 05 jan 2008 21:59

jamillah schreef:En geen werphengel die elke negen maanden een kind op de wereld moet zetten.

Voor een werphengel moet je tegenwoordig vergunning hebben en je moet op de hoogte zijn van de voorschriften. Daarin staat dat je vooral teer en voorzichtig moet omgaan met het gevangene .... :mrgreen:

mirjan25
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mirjan25 » 05 jan 2008 22:03

jamillah schreef:
mirjan22 schreef:

Dat is ook wel zo ja, maar nog, elke twee jaar is nog heel wat vind ik hoor. Als ik nu zwanger zou zijn zou mijn jongste twee zijn. Maar die negen maanden zwangerschap vallen wel binnen die twee jaar. Naar mezelf gekeken (dit doe ik overigens bij elke post omdat ik niet kan oordelen over een ander) ben ik niet de leukste in die tijd terwijl mijn koters wel een moeder verdienen en niet die zwangere vrouw die 'dr tijd' weer uitzit tot de bevalling. Om over de toch wel intensieve tijd na de bevalling maar niet te spreken.

Nogmaals, een ander kan dit misschien allemaal wel ruim zien hoor, ik ga in deze van mezelf uit en vind het daarom belangrijk dat we niet oordelen over mensen die 'even wachten' met een volgend kindje.
En om het nogmaals te benadrukken, bij mij gaat het niet over carriere of geld. En ten laatste, elk kind wat ik mag krijgen is gewenst en ik ben er ook nog steeds van overtuigt dat je kinderen niet neemt maar krijgt maar enig verstand hierin gebruiken is in mijn situatie gewoon slimmer.

Nee snap ik. Als je het niet aan kunt is wachten misschien beter.Ik heb er geen ervaring mee, dus kan er ook niet veel over zeggen. En een ieder weet dat voor zichzelf het beste. Het is gewoon wel belangrijk met wat voor reden je liever even wacht....

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 06 jan 2008 13:07

ook als de reden wel geld, studie of werk is, dan is dat iemands eigen verantwoording. Het is niet aan een ander om te oordelen of dat wel of niet christelijk is.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 06 jan 2008 13:20

ajl schreef:ook als de reden wel geld, studie of werk is, dan is dat iemands eigen verantwoording. Het is niet aan een ander om te oordelen of dat wel of niet christelijk is.
juistem 8) je haalt de woorden uit mijn mond!! :D
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 06 jan 2008 14:00

ajl schreef:ook als de reden wel geld, studie of werk is, dan is dat iemands eigen verantwoording. Het is niet aan een ander om te oordelen of dat wel of niet christelijk is.

Dat hoor je mij gelukkig niet zeggen al zou het mijn keuze niet zijn.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 06 jan 2008 14:57

hoe gaat het met de zwangeren onder ons ??
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Wolkje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Wolkje » 07 jan 2008 21:18

Hallo allemaal,
ik wilde even vertellen dat ik op 10 deember ben bevallen van een zoontje! we noemen hem Jonathan!

Haai van harte nog met je zoon!
Afbeelding Afbeelding

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 07 jan 2008 21:19

Gefeliciteerd Wolkje! Leuke naam!! Heel veel geluk met Jonathan
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”