hoeveel kinderen??

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Russell
Mineur
Mineur

Berichtdoor Russell » 04 jan 2008 16:06

lammetje schreef:Je hebt het dus niet zelf voor het zeggen, God opent én sluit de baarmoeder.

Ik wist niet dat de baarmoeder open en dicht kon? Volgens mij heeft het meer te maken met een eisprong en de aanwezigheid van goed mannelijk zaad. En dat zijn dingen die je zelf gemakkelijk kan beïnvloeden.
"Weinig wetenschap verwijdert van God, veel wetenschap brengt tot Hem terug." (Francis Bacon)

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 04 jan 2008 16:21

Russell schreef:
lammetje schreef:Je hebt het dus niet zelf voor het zeggen, God opent én sluit de baarmoeder.

Ik wist niet dat de baarmoeder open en dicht kon? Volgens mij heeft het meer te maken met een eisprong en de aanwezigheid van goed mannelijk zaad. En dat zijn dingen die je zelf gemakkelijk kan beïnvloeden.

Beetje vreemd vind ik je reactie wel, het staat duidelijk in de Bijbel: en God opende haar baarmoeder. Je kunt alles nog zoveel zelf doen, als God niet wil dat je kinderen krijgt, krijg je ze niet hoor! Wat je er zelf ook aan zult doen.... Soms is er zelfs medisch niks te vinden en toch blijven stellen hun leven lang kinderloos.

Zie genisis 30 vers 22
God dacht ook aan Rachel; en God verhoorde haar, en opende haar baarmoeder.

Dus de baarmoeder kan wel degelijk gesloten/geopend worden door God!

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 04 jan 2008 16:36

lammetje schreef:
Zie genisis 30 vers 22
God dacht ook aan Rachel; en God verhoorde haar, en opende haar baarmoeder.

Dus de baarmoeder kan wel degelijk gesloten/geopend worden door God!

Dat moet je niet letterlijk nemen, dat is figuurlijk gesproken.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 04 jan 2008 16:38

ja misschien wel handig. Maar dat wil nog niet zeggen dat je zelf kunt beslissen dat je kinderen wilt en wanneer, God heeft het laatste Woord! (dat wilde ik ermee duidelijk maken!)

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 04 jan 2008 16:43

Dat kun je wel proberen duidelijk te maken, maar ik denk daar nu eenmaal heel anders over.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 04 jan 2008 17:06

Russell schreef: Volgens mij heeft het meer te maken met een eisprong en de aanwezigheid van goed mannelijk zaad. En dat zijn dingen die je zelf gemakkelijk kan beïnvloeden.

Tot op zekere hoogte. Maar als er, zoals in ons geval, door onverklaarbare redenen helemaal geen zaad aanwezig is, dan sta je dus he. En dan kun je wel zeggen dat je zelf dingen kunt beinvloeden maar ik geloof dus dat dat Gods manier is om te zeggen dat het misschien voor ons beter is geen kinderen van onszelf te hebben.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 04 jan 2008 17:16

LauraC: je vat het dus niet op als wilde God niet dat jullie kinderen krijgen. Dat zou ook je conclusie kunnen zijn. Ik vind het daarom nogal kort door de bocht om zo te redeneren. We leven nu eenmaal in een gebroken wereld. God heeft wel alles in de hand, maar volgens mij betekent dat niet dat Hij staat te juichen bij alles wat gebeurt.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 04 jan 2008 17:23

Lalage schreef:LauraC: je vat het dus niet op als wilde God niet dat jullie kinderen krijgen. Dat zou ook je conclusie kunnen zijn. Ik vind het daarom nogal kort door de bocht om zo te redeneren. We leven nu eenmaal in een gebroken wereld. God heeft wel alles in de hand, maar volgens mij betekent dat niet dat Hij staat te juichen bij alles wat gebeurt.

Welke redernatie vind je kort door de bocht? Dat God wil dat ze geen kinderen van zichzelf kan krijgen? Snap het even niet :oops:

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 04 jan 2008 17:24

Tsja, ik redeneer zo niet. Ik denk dat God weet waarom wij zelf geen kinderen kunnen krijgen, misschien is er genetisch iets mis met mijn man ofzo, ik weet het niet. Of misschien weet Hij van een klein kindje dat is geboren ergens in Schotland dat onze zorg en liefde nodi heeft. Zo denk ik erover, maar dat is persoonlijk. Als jij er anders over denkt, dat vind ik dat ook best.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 04 jan 2008 17:39

Hmm ok... dat klinkt al anders. (Lastig soms zo om elkaar alleen door tekst te begrijpen.)

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 04 jan 2008 18:42

Hahaha, ja dat is zeker zo. Maar nogmaals, als jij er anders over denkt, dan kan dat natuurlijk ook. Ik merk gewoon dat ik er beter mee om kan gaan als ik zo over Gods plan nadenk dan als onze onvruchtbaarheid een resultaat is van een gevallen wereld (wat in principe wel zo is). Want dan krijg je weer een 'waarom wij wel en zij niet'(want zij zijn toch net zo gevallen als wij....etc)-situatie.

mirjan25
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mirjan25 » 04 jan 2008 19:31

LauraC schreef:Hahaha, ja dat is zeker zo. Maar nogmaals, als jij er anders over denkt, dan kan dat natuurlijk ook. Ik merk gewoon dat ik er beter mee om kan gaan als ik zo over Gods plan nadenk dan als onze onvruchtbaarheid een resultaat is van een gevallen wereld (wat in principe wel zo is). Want dan krijg je weer een 'waarom wij wel en zij niet'(want zij zijn toch net zo gevallen als wij....etc)-situatie.

Ja, er zijn zoveel nare dingen in de wereld. En het wil niet zeggen hoe meer voorspoed hoe beter.

Om nog even terug te komen op het nemen, krijgen van een kind.
Ik kende ook een paar mensen die hadden al 3 meiden. En de jongste was iets van 11 ofzo, en toen was die vrouw weer in verwachting.
Maar daar waren ze niet zo blij mee.
Toen werd het kind geboren, was een jochie en bleek niet levensvatbaar te zijn. Het heeft uiteindelijk nog iets van half jaar geleefd geloof ik.
Maar wat ik hiermee maar wil zeggen is dat we met elke komst van een kind blij moeten zijn. En dat het echt God is die kinderen geeft.

En nog vb.
Toen mn ma in ziekenhuis lag met geboorte van mn zusje, lag er een vrouw naast haar, ongelovig en aan de pil, en ze had al een zoontje van 3 en toen dus weer hoog zwanger. Beide kinderen werden geboren, ondanks het gebruik van de pil.
Dus jah, God geeft het, ook al doe je er alles aan. God beslist of er kinderen komen of niet.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 04 jan 2008 20:12

@Laura: ik kan me best voorstellen dat je het zo ziet hoor! alleen ik had even een gekke gedachtekronkel ;)

Mirjan: als een kind niet levensvatbaar is, dan betekent het dat het tijdens of na de geboorte overlijdt. Het jongetje waar jij over praat was dus wel levensvatbaar, maar helaas duurde het toch niet zo lang. Heftig verhaal zeg...

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 04 jan 2008 20:41

Mirjan22 schreef:En nog vb.
Toen mn ma in ziekenhuis lag met geboorte van mn zusje, lag er een vrouw naast haar, ongelovig en aan de pil, en ze had al een zoontje van 3 en toen dus weer hoog zwanger. Beide kinderen werden geboren, ondanks het gebruik van de pil.
Dus jah, God geeft het, ook al doe je er alles aan. God beslist of er kinderen komen of niet.

Lammetje schreef:Maar dat wil nog niet zeggen dat je zelf kunt beslissen dat je kinderen wilt en wanneer, God heeft het laatste Woord! (dat wilde ik ermee duidelijk maken!)

Dan zeg ik maar nog een keer wat ik op de vorige blz al poste:
Dus God opent en sluit de baarmoeder bij iedereen, alleen bij mensen die anticonceptie gebruiken opent hij ze een stuk minder vaak?
Praise the One who left you
Broken down and paralyzed
Never taste of the fruit..

mirjan25
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mirjan25 » 04 jan 2008 21:14

Lalage schreef:@Laura: ik kan me best voorstellen dat je het zo ziet hoor! alleen ik had even een gekke gedachtekronkel ;)

Mirjan: als een kind niet levensvatbaar is, dan betekent het dat het tijdens of na de geboorte overlijdt. Het jongetje waar jij over praat was dus wel levensvatbaar, maar helaas duurde het toch niet zo lang. Heftig verhaal zeg...

Nou het was idd een wonder dat het nog zolang geleeft heeft.
Maar de kans van leven was idd klein. Was heel ernstig gehandicapt.

Terug naar “Archief”