LauraC schreef:Hahaha, ja dat is zeker zo. Maar nogmaals, als jij er anders over denkt, dan kan dat natuurlijk ook. Ik merk gewoon dat ik er beter mee om kan gaan als ik zo over Gods plan nadenk dan als onze onvruchtbaarheid een resultaat is van een gevallen wereld (wat in principe wel zo is). Want dan krijg je weer een 'waarom wij wel en zij niet'(want zij zijn toch net zo gevallen als wij....etc)-situatie.
Ja, er zijn zoveel nare dingen in de wereld. En het wil niet zeggen hoe meer voorspoed hoe beter.
Om nog even terug te komen op het nemen, krijgen van een kind.
Ik kende ook een paar mensen die hadden al 3 meiden. En de jongste was iets van 11 ofzo, en toen was die vrouw weer in verwachting.
Maar daar waren ze niet zo blij mee.
Toen werd het kind geboren, was een jochie en bleek niet levensvatbaar te zijn. Het heeft uiteindelijk nog iets van half jaar geleefd geloof ik.
Maar wat ik hiermee maar wil zeggen is dat we met elke komst van een kind blij moeten zijn. En dat het echt God is die kinderen geeft.
En nog vb.
Toen mn ma in ziekenhuis lag met geboorte van mn zusje, lag er een vrouw naast haar, ongelovig en aan de pil, en ze had al een zoontje van 3 en toen dus weer hoog zwanger. Beide kinderen werden geboren, ondanks het gebruik van de pil.
Dus jah, God geeft het, ook al doe je er alles aan. God beslist of er kinderen komen of niet.