Homofilie 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 31 dec 2007 17:38

lammetje schreef:Lijkt me zet ik neer zodat het MIJN mening en interpretatie is, anders konden we net zo goed de discussie stop zetten omdat het punt uit de Bijbel zegt het is...

Bijbel lezen blijft interpreteren. Het viel me alleen op dat je in deze blijkbaar wat makkelijk dingen erbij interpreteert.

Daarnaast heb ik ooit gehoord dat homo mannelijk én vrouwelijk is dus de Bijbel verbied het niet alleen voor mannen, óók voor vrouwen...

Dus, pas op hoor, Dus is een hele mooie logische connector die vaak niet op gaat in de normale gang van spreken. Het lijkt me sterk dat het woord homoseksualiteit in de Bijbel voorkomt, en ik weet niet precies wat er in het origineel staat. Het feit blijft, als er Man staat, dan staat er Man, en niet Man en Vrouw.

Als ik lees dat de Bijbel homoseksualiteit verbied, waarom zou God het dan bij mij wél goedkeuren?

Omdat je een individuele relatie hebt met God met de Bijbel als leidraad, niet als juk.

Dat jij je niet schaamt voor je geslachtsdeel, oke, ik zou er niet naakt mee overstraat durven lopen en geneer me al bij de gynaecoloog om in de 'stijgbeugels' te moeten waardoor alles te zien is.

Niet dat ik dat snel zou doen, maar ach, zo'n ramp zou het nou ook weer niet zijn. En zo'n gynaecoloog zal wel wat gewend zijn.

Zo zie ik het ook met homoseksualiteit. Nogmaals, dit zal echt niet zo makkelijk gaan zoals ik hier schrijf, helaas want dat brengt heel veel mensen veel verdriet en misschien ook onbegrip.

Zo gauw geloof het oprechte en diepe geluk van twee mensen in de weg staat, ben ik van mening dat je bijzonder zorgvuldig moet handelen. Sterker nog, ik geloof niet dat geloof het geluk van mensen in de weg kán staan. Op het moment dat het dat wel doet is er iets mis met de menselijke interpretatie van dat geloof.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 31 dec 2007 17:40

ook in een hetrorelatie kunnen dingen voorkomen wat niet in overeenstemming komt met Gods Woord. Ook dan, mits de zonden worden beleden en zo ver mogelijk bestreden, zal er geen zuiver waar geloof kunnen zijn, want dan doe je bewust zonden tegen Diegene die je het meest lief en dierbaar is...

Stel je houdt ontzettend veel van iemand en die persoon vraag van jou of je nooit maar dan ook nooit meer wilt roken. Je bent er helemaal aan verslaafd en het is dus heel moeilijk om te stoppen.
Je kunt 2 dingen doen: doorgaan en diegene kwetsen, maar zeggen: tja het is mijn eigen leven en ik kan niet zonder.

Of stoppen ook al zal dat heel veel moeite kosten.

Zo zie ik het als je een bepaalde zonde doet. En de mens is niet heilig dus zal altijd blijven zondigen, maar er zijn dingen die je kunt laten om toch een 'normaal' leven te leiden.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 31 dec 2007 17:43

lammetje schreef:Stel je houdt ontzettend veel van iemand en die persoon vraag van jou of je nooit maar dan ook nooit meer wilt roken. Je bent er helemaal aan verslaafd en het is dus heel moeilijk om te stoppen.
Je kunt 2 dingen doen: doorgaan en diegene kwetsen, maar zeggen: tja het is mijn eigen leven en ik kan niet zonder.

Of stoppen ook al zal dat heel veel moeite kosten.

Lichamelijke intimiteit vind ik wel van een iets andere orde dan roken...

meboy

Berichtdoor meboy » 31 dec 2007 17:45

Maar de crux is dat we een "normaal" hetero leven als standaard hanteren. En je zegt zelf al... dat is nooit helemaal heilig! Waarom hanteren we het dan als normaal? Weet je wat normaal is? een relatie met alleen maar dit:

Liefde, blijdschap, vrede, lankmoedigheid, goedertierenheid, goedheid, geloof, zachtmoedigheid, matigheid.

Als we jouw standaard hanteren dan zondigen alleen de homo's bewust. Als we de bijbelse standaard hanteren dan zondigen we allemaal (!) bewust.

En dat is waarom ik zeg: het is voor mij niet moeilijker dan voor jou of ieder ander. Het wordt pas moeilijk als we niet de juiste lineaal gebruiken om elkaar de maat te meten.

Ik zal nooit zeggen: zoals ik het doe is normaal, of goed, of onbewust zondigen. Ik neem mezelf de maat zoals ik anderen de maat neem.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 31 dec 2007 17:52

MrSokkie: Een reactie op je zin: omdat je een individuele relatie hebt met God met de Bijbel als leidraad, niet als juk.

De Bijbel kun je zo interpreteren zoals je het zelf wil, dit geldt voor mij maar ook voor jou.
Als je iets uit liefde doet voor God zal het geen juk meer zijn! Want daar krijg je ontzettend veel liefde van God voor terug en die liefde is veel meer waard dan liefde van een homoseksuele man of vrouw!

En als laatste: het geloof kan zeker wel het geluk van mensen in de weg staan. Ooit had ik een vriend, ik hield veel van hem maar hij geloofde heel anders dan ik. We hadden hier meer ruzie over dan 'goede woorden' hij ging liever niet naar de kerk, ik ging liever niet naar de kroeg.
Toen dit uit ging heb ik het erg moeilijk gehad! Maar kijk eens wat ik daar voor terug kreeg: een hele lieve man die hetzelfde geloof heeft als mij, waar ik wél mee kan praten en waar ik samen mee naar de kerk kan gaan en over de preek kan praten, nadenken samen over de Bijbel.

Ik weet zeker dat er niets mis was met mijn interpretatie van het geloof op het moment toen ik mijn verkering uit maakte (of eigenlijk deden we het samen). Hij was daar ook van overtuigd. Tja... dat bleef dus een eindeloze discussie zoals we nu ook hebben. Ik interpreteer uit de Bijbel dat homoseksualiteit uitleven niet mag. Maar mensen met homoseksuele gevoelens interpreteren het anders. Dat valt me al heel dit topic op, vandaar dat ik er in het begin niet over in discussie ben gegaan.

Nu merk ik dat veel mensen in dit topic 'afhaken' omdat iedereen vrijheid van meningsuiting heeft en veel mensen vinden het onnodig geworden om hier nog over in discussie te gaan omdat (spreek nu even voor mezelf) ik erbij blijft dat het volgens de Bijbel niet mag en ik daar ook een Bijbelse onderbouwing voor heb, en mensen met homoseksuele gevoelens erbij blijven dat het wél mag. Die stuiten op onbegrip van mijn kant, maar ik op onbegrip en eigenwijsheid omdat het zo duidelijk in de Bijbel staat beschreven dat het God een gruwel is! Ik vind het gewoon heel erg dat er dan nóg mensen zijn die glashard zeggen dat het wél mag van God.

Dit is niet kwetsend bedoeld, laat ik dat voorop stellen.

meboy

Berichtdoor meboy » 31 dec 2007 17:57

lammetje schreef: Die stuiten op onbegrip van mijn kant, maar ik op onbegrip en eigenwijsheid omdat het zo duidelijk in de Bijbel staat beschreven dat het God een gruwel is! Ik vind het gewoon heel erg dat er dan nóg mensen zijn die glashard zeggen dat het wél mag van God.

Namen en rugnummers graag... Want als dit over mij gaat dan moet ik het nog een keertje uitleggen vrees ik.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 31 dec 2007 18:31

lammetje schreef:De Bijbel kun je zo interpreteren zoals je het zelf wil, dit geldt voor mij maar ook voor jou.
Als je iets uit liefde doet voor God zal het geen juk meer zijn! Want daar krijg je ontzettend veel liefde van God voor terug en die liefde is veel meer waard dan liefde van een homoseksuele man of vrouw!

Dat moet je dan een warm gevoel geven als je je hele leven in een donker huis thuiskomt, alleen in slaap valt en weer wakker wordt, niemand hebt om je dag mee door te spreken tijdens het eten, niemand waar je helemaal jezelf kunt zijn, niemand die je troost als je het moeilijk hebt, niemand om voor te zorgen of die voor jou zorgt als je ziek bent, niemand die je zo nu en dan verrast, gewoon omdat dat leuk is, etc, etc.

En nee, ik zie gewone vrienden niet als een vervanging voor dit, hooguit een surrogaat, het kan nog best prettig zijn als je het ware product niet kent, maar het blijft een schamele vervanging.

Kijk, dat mensen ervoor kiezen dat leven te leiden, dan komt hen niets dan onze bewondering toe. Maar het idee dat je tot zo'n leven gedwongen wordt door je "Liefhebbende Vader", nee, dat gaat er bij mij echt niet in. Maar dat zal wel cultureel bepaald zijn.

En als laatste: het geloof kan zeker wel het geluk van mensen in de weg staan. Ooit had ik een vriend, ik hield veel van hem maar hij geloofde heel anders dan ik. We hadden hier meer ruzie over dan 'goede woorden' hij ging liever niet naar de kerk, ik ging liever niet naar de kroeg.

Dat heeft niks met geloof an sich te maken maar met verschillende houdingen ten opzichte van dat geloof. Maar ik kan we toch voorstellen dat het niet makkelijk was. Dank je wel dat je dit met me wilde delen.

Toen dit uit ging heb ik het erg moeilijk gehad! Maar kijk eens wat ik daar voor terug kreeg: een hele lieve man die hetzelfde geloof heeft als mij, waar ik wél mee kan praten en waar ik samen mee naar de kerk kan gaan en over de preek kan praten, nadenken samen over de Bijbel.

Dan ben ik heel erg blij voor jullie. Stel je nou eens voor dat je volgens dat geloof verplicht je hele leven alleen had moeten blijven...

Ik weet zeker dat er niets mis was met mijn interpretatie van het geloof op het moment toen ik mijn verkering uit maakte (of eigenlijk deden we het samen). Hij was daar ook van overtuigd. Tja... dat bleef dus een eindeloze discussie zoals we nu ook hebben. Ik interpreteer uit de Bijbel dat homoseksualiteit uitleven niet mag. Maar mensen met homoseksuele gevoelens interpreteren het anders. Dat valt me al heel dit topic op, vandaar dat ik er in het begin niet over in discussie ben gegaan.

Tja, in dit geval kun je je interpretaties wel langs elkaar leggen natuurlijk. Welke van de twee draagt bij aan een groter geluk? Jouw interpretatie of die van de homo? Let wel, ik ga altijd uit van een relatie in liefde en trouw, waarin de partners voor hun gevoel vrede hebben met God. E of dat dan M/V, M/M, of V/V is, dat is ondergeschikt. Waarom zou ik iemand hun volledige ontplooiing als mens de kop in willen drukken?

Nu merk ik dat veel mensen in dit topic 'afhaken' omdat iedereen vrijheid van meningsuiting heeft en veel mensen vinden het onnodig geworden om hier nog over in discussie te gaan omdat (spreek nu even voor mezelf) ik erbij blijft dat het volgens de Bijbel niet mag en ik daar ook een Bijbelse onderbouwing voor heb, en mensen met homoseksuele gevoelens erbij blijven dat het wél mag. Die stuiten op onbegrip van mijn kant, maar ik op onbegrip en eigenwijsheid omdat het zo duidelijk in de Bijbel staat beschreven dat het God een gruwel is! Ik vind het gewoon heel erg dat er dan nóg mensen zijn die glashard zeggen dat het wél mag van God.

Het is makkelijk bij je standpunt te blijven als je zelf de gevolgen van je standpunt niet hoeft te dragen. Maar je hebt gelijk, jij mag vinden wat je wil. Het is ook niet mijn bedoeling je mijn standpunt op te dringen, dat zou arrogant van mij zijn. Maar als we stoppen met erover praten, dan gebeurt er nooit iets. Ik heb al eerder gezegd in dit topic geloof ik: nog niet zo heel lang geleden verdedigden mensen slavernij met de Bijbel in de hand. Ik hoop en bid dat er een tijd komt dat mensen terugkijken en zich afvragen hoe mensen toen (nu dus) zo moeilijk konden doen over homoseksualiteit.

dat begrijp ik wel, maar ik stel het op prijs dat je het zegt.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 31 dec 2007 18:55

meboy schreef:
lammetje schreef: Die stuiten op onbegrip van mijn kant, maar ik op onbegrip en eigenwijsheid omdat het zo duidelijk in de Bijbel staat beschreven dat het God een gruwel is! Ik vind het gewoon heel erg dat er dan nóg mensen zijn die glashard zeggen dat het wél mag van God.

Namen en rugnummers graag... Want als dit over mij gaat dan moet ik het nog een keertje uitleggen vrees ik.

Leg het dan nog maar een keertje uit ja.... Want ik bedoel oa jou ermee.

En hoe langer ik me erin verdiep hoe meer ik me ga afvragen of dit topic nog wel op refoweb thuis hoort in de vorm hoe het er nu aan toe gaat. Ik kan helaas verder niet reageren want sta op het punt om naar onze eindejaarsdienst te gaan.

( en vanavond heb ik (vermoed ik) de hele avond een kleintje te troosten met al dat geknal :wink: )

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 31 dec 2007 19:05

lammetje schreef:En hoe langer ik me erin verdiep hoe meer ik me ga afvragen of dit topic nog wel op refoweb thuis hoort in de vorm hoe het er nu aan toe gaat. Ik kan helaas verder niet reageren want sta op het punt om naar onze eindejaarsdienst te gaan.

Omdat mensen het niet met je eens zijn? Ik wist niet dat refomatorisch ook dictatoriaal betekende.

( en vanavond heb ik (vermoed ik) de hele avond een kleintje te troosten met al dat geknal :wink: )

Sterkte daarmee, en toch een fijne jaarwisseling en gezond 2008 gewenst. Voor iedereen uiteraard!

meboy

Berichtdoor meboy » 31 dec 2007 23:30

lammetje schreef: Leg het dan nog maar een keertje uit ja.... Want ik bedoel oa jou ermee.

En hoe langer ik me erin verdiep hoe meer ik me ga afvragen of dit topic nog wel op refoweb thuis hoort in de vorm hoe het er nu aan toe gaat.

- Kun je een quotje opzoeken waarin ik zeg dat het wél mag van God?

- Als discussie betekend dat er á la RD er slechts één ding gezegd mag worden dan pas ik daarvoor.

- Ik mis nog een inhoudelijke reactie op mijn laatste post voordat je emotionele reactie eruit kwam:

In een heterorelatie zit vlees en geest, en er kan een waar geloof aanwezig zijn. Dat zorgt ervoor dat men de geestelijke waarden op prijs stelt.

In een homorelatie zit hetzelfde vlees, en dezelfde geest. Alleen daarin kom je tot een totaal andere conclusie... Omdat er vlees zit in die relatie is al het andere niet toegankelijk.

En dát snap ik niet. Dat kan je me ook met Leviticus in de hand niet uitleggen.

Wat ik wel kan uitleggen is hoe je die strijd tussen Geest en vlees wél kunt beslechten. Alleen dat heeft níets te maken met wel of geen relatie, of wel of geen homo.

meboy

Berichtdoor meboy » 01 jan 2008 01:40

Broeders, indien ook een mens vervallen ware door enige misdaad, gij, die geestelijk zijt, brengt den zodanige te recht met den geest der zachtmoedigheid; ziende op uzelven, opdat ook gij niet verzocht wordt. Draagt elkanders lasten, en vervult alzo de wet van Christus.

Ik zal met u mee vliegen
Hoger en harder zonder moeite
Stormen trotseren
En alleen maar denken
Wat is dat fijn

Al vliegend in niets
Raken we af en toe;
Heel even de vleugeltjes
Als een soort herkenning
Van de ruimte

Ik geef u een beetje
zo links en rechts een hintje.
En stort me vervolgens
Op de frisheid beneden
Achter u aan

Samen weten we het niet
Maar uiteindelijk komen we
verder te vliegen dan heden.
En morgen dezelfde te zijn
Tevreden.

Dromen voor 2008

Als ik mocht dromen voor 2008 dan zou dat mijn droom zijn. Elkaar helpen. Het station van onbegrip en het meewarig schudden om de keuzes van de ander hebben we ondervonden. Van twee kanten zijn we daarin blijven steken. Dat verschil hoeven we ook niet weg te moffelen. Dat is er, en zoals het er nu naar uitziet blijft dat er.

Iedereen zou dat liever anders zien; je gelooft in je eigen principes en het liefst zou je daarin bevestiging krijgen van de ander. Als dat niet het geval is dan is er sprake van frictie. Die frictie is niet op te lossen door overtuigingskracht. Dat is drie topics lang getracht en we hebben het er niet mee gered.

Wat blijft er over om in plaats van; hard tegen hard, de zachtmoedigheid te laten zegevieren en elkanders lasten te dragen? Want we zullen het erover eens zijn dat we die oproep van Paulus serieus moeten nemen.

Laat ik me het volgende proberen voor te stellen: een travestiet komt bij me en schetst een situatie waar mijn voorstellingsvermogen me in de steek laat. In zijn/haar verhaal komen keuzes aan de orde waarin ik me totaal niet herken. Sterker nog ze druisen in tegen elke vorm van mijn voorstelling van goedheid. Ik weet dat ik het qua overtuigingskracht niet ga redden om hem/haar daar van af te brengen. Welke vorm van zachtmoedigheid en lasten dragen kan ik nu nog ten uitvoer brengen zonder mijn eigen geloof te ondermijnen?

Dat doe ik allereerst door te erkennen en uit te spreken dat ik me niet kan vinden in de keuzes die de persoon maakt. En daarna ga ik tóch op zoek naar de motivatie die daarachter ligt. Ik ga luisteren naar de problemen en obstakels die de persoon tegenkomt in zijn/haar leven. En vanuit dát perspectief ga ik niet in de valkuil trappen om mijn gelijk te halen: zíe je nu wel! Ik had je gewaarschuwd. Je hád het kunnen weten! Nee ik ga proberen die persoon oplossingen aan te dragen die passen bij enerzijds de geestesgaven van Christus en anderzijds de behoefte van die persoon. Zijn/haar problemen een Christelijk handje helpen. Heb jij een probleem? dan help ik je zoeken naar liefde, naar blijdschap, naar vrede, naar lankmoedigheid, naar goedertierenheid, naar goedheid, naar geloof, naar zachtmoedigheid of matigheid. Zonder dat zijn/haar keuzes mijn principes in verzoeking brengen.

Ik wens dat ik dat in elke gegeven situatie zou doen. Dan stootte ik niemand voor het hoofd en dan hielp ik iedereen zo goed en kwaad als het kan, indien mogelijk een stapje verder.

Een gelukkig 2008!

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 01 jan 2008 01:56

Een mooie droom Meboy, heel mooi verwoord. Ik hoop dat je je droom waar kunt maken in 2008 en in de jaren daarna.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 02 jan 2008 11:16

meboy: nergens heb je gepost dat het wél mag van God, maar als ik post dat het niet mag klopt er ook weer iets niet volgens jou. Is er dan een tussenweg? Het mag niet, het mag ook niet wel, maar wat dan? Gewoon doen?

En er mag best gediscuseerd worden, maar we blijven hier hangen met een welles nietes discussie.

Ik ben overigens wel ingegaan op je post die je nogmaals quote. In een hetrorelatie zal ook niet alles goed zijn, dát beweer ik hier ook niet. het gaat hier nu om een homorelatie met seksualiteit wat ik niet thuis kan brengen icm een waar geloof in Jezus Christus.
Overigens kan ik dat ook niet thuis brengen als je in een hetrorelatie bijvoorbeeld vreemd gaat, in haat en nijd leeft met elkaar, mishandeld of misschien nog wat dichter bij huis zoekend, vloeken, ruzie zoeken enzovoorts....

meboy

Berichtdoor meboy » 02 jan 2008 11:49

De reden waarom ik zeg dat jouw theorie niet klopt is omdat hij niet volledig is. Ik wil best beamen dat het niet mag. Maar dan wil ik dat mijn medemens inziet en begrijpt dat níets mag zolang het niet compleet gaaf is. En dat stopt niet bij homoseksualiteit.

De reden dat ik begin te steigeren is omdat de redenatie is: Homo's zondigen en daarom mogen homo's niets. En daarna komt er een punt. Maar zodra ik dat vertaal naar hetero's dan wordt je boos. Omdat het dan ongemakkelijk wordt en akelig dichtbij komt.

Goed; hetero's die overspel plegen of liegen en bedriegen of hun vrouw in elkaar slaan; dat kunnen we nog wel bespreken, dat staat verder van ons bed. Maar laat het nu eens heel dichtbij komen. Jouw leven, met zonde bevlekt, en dan toch een huwelijk. Een instituut wat heilig en rein dient te zijn. Dat houden we niet heilig en rein. Wat is ons recht om te zeggen: zo mag het? Of overtuigender: zo móet het? Terwijl we diezelfde zonden van de homo gebruiken om te zeggen zo mag het niet en zo moet het niet!

Het enige wat ik probeer is om mijn keuze uit te leggen. En te laten zien dat ik in mijn keuze precies dezelfde knelpunten en precies dezelfde principes tegenkom als iedere andere hetero. Ik ben me zéér van die principes bewust. Ik vindt het soms onthutsend om te zien dat ik hetero's moet uitleggen dat hun leven niet vanzelfsprekend is. Als we willen handelen vanuit het recht dan moeten we dat consequent en goed doen.

Is er een tussenweg? Nee, natuurlijk niet. Ik ben ook niet degene die leeft alsof er een tussenweg is. Sterker nog: waar lijkt het op als je aan de ene kant zegt:

- Het paradijs was volmaakt & goed.
- De homo doet het fout want het is niet volmaakt.
- De hetero is niet volmaakt maar het is wel goed. (tussenweg?)

Het sleutelwoord in al die keuzes, van een hetero of een homo is het woord: ONDANKS. Ondanks onze zonden proberen we het beste van te maken. Ondanks onze rechteloosheid leven we nog, maken we nog keuzes, kunnen we nog eten, drinken, liefhebben, etc. etc.

Het andere sleutelwoord wat niet kan ontbreken is genade. Genade wast alles wit. Dan kan een hetero zeggen: mijn liefde, zorg, zen seksualiteit zijn rein. Ook al blijkt uit de uitvoering het tegendeel. Datzelfde principe geldt voor de homo. Die kan ook zeggen: mijn liefde, zorg en seksualiteit zijn rein, ook al blijkt uit de uitvoering het tegendeel.

Er is een gestalte die past bj genade. En dat is leven naar de Geest en leven uit de geest. Leven naar de Geest betekent het najagen van liefde vrede, lankmoedigheid etc. etc. (dat kan óók de homo hebben we al geconstateerd). En leven uit de Geest betekent het toegeleid worden tot Christus; het zien van je gebrek is een aansporing tot het zien van je verlosser.

Gebroken zijn als homo is geen party, geen losbandige scene waarbij een totaal gebrek is aan kennis van zonde. Alsof alles mag en alles kan. Nee dat is een hele nauwe, tere omgang met elkaar en met God. Ondanks gebrokenheid en dankzij genade.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 02 jan 2008 12:05

Je hebt helemaal gelijk als je zegt dat hetro's OOK niet goed zijn, maar een huwelijk mét seks voor hetro's is GEEN gruwel voor God, bij een homorelatie wordt dit wél zo beschreven in de Bijbel! En het topic gaat toch niet over hetro's??? Ik wil best praten over mijn eigen zonden, die zijn er óók genoeg! En ik zit heus niet in de kerk te luisteren voor een ander, al kwam het wel erg dichtbij in de eindejaarsdienst toen de ds zei: op de dag van de wederkomst zullen óók 2 mannen staan die de zonden bedreven hebben en de een tegen de ander zal zeggen: waarom heb je me niet gewaarschuwd, JIJ wist beter???

Daarvoor en daarna kwamen er nog tal van andere voorbeelden die op mij konden slaan dus wees niet bang dat ik voor jullie heb zitten luisteren :!: Het viel me gewoon op en wil het daarom hier ook neerzetten.

Ik wil alleen zeggen dat het uitleven van homoseksualiteit pal indruist tegen Gods Woord. Dit wil niet meteen zeggen dat je geen homo kunt zijn, want daar kún je niks aan veranderen, netzoals ik als hetro niet kan veranderen.

het huwelijk voor hetro's heeft God zelf ingesteld, waarom zouden we daar dan geen gebruik van maken? oke, dat het niet volmaakt is, is onze eigen schuld door de val in het paradijs. En dat ik ook iedere dag, zelfs iedere minuut, iedere seconden zonden doet, dat is ook het gevolg van de val in het paradijs. Dát praat ik ook niet goed!
Maar een seksuele relatie tussen mensen van hetzelfde geslacht heeft God verboden, het is Hem een gruwel. Dát is de enige reden dat ik tegen ben op een seksuele relatie tussen 2 mannen óf 2 vrouwen.

Mijn vraag blijft: Hoe kun je een hele tere omgang hebben mét God én seksuele omgang met een partner van hetzelfde geslacht?

Terug naar “Archief”