lammetje schreef:De Bijbel kun je zo interpreteren zoals je het zelf wil, dit geldt voor mij maar ook voor jou.
Als je iets uit liefde doet voor God zal het geen juk meer zijn! Want daar krijg je ontzettend veel liefde van God voor terug en die liefde is veel meer waard dan liefde van een homoseksuele man of vrouw!
Dat moet je dan een warm gevoel geven als je je hele leven in een donker huis thuiskomt, alleen in slaap valt en weer wakker wordt, niemand hebt om je dag mee door te spreken tijdens het eten, niemand waar je helemaal jezelf kunt zijn, niemand die je troost als je het moeilijk hebt, niemand om voor te zorgen of die voor jou zorgt als je ziek bent, niemand die je zo nu en dan verrast, gewoon omdat dat leuk is, etc, etc.
En nee, ik zie gewone vrienden niet als een vervanging voor dit, hooguit een surrogaat, het kan nog best prettig zijn als je het ware product niet kent, maar het blijft een schamele vervanging.
Kijk, dat mensen ervoor kiezen dat leven te leiden, dan komt hen niets dan onze bewondering toe. Maar het idee dat je tot zo'n leven gedwongen wordt door je "Liefhebbende Vader", nee, dat gaat er bij mij echt niet in. Maar dat zal wel cultureel bepaald zijn.
En als laatste: het geloof kan zeker wel het geluk van mensen in de weg staan. Ooit had ik een vriend, ik hield veel van hem maar hij geloofde heel anders dan ik. We hadden hier meer ruzie over dan 'goede woorden' hij ging liever niet naar de kerk, ik ging liever niet naar de kroeg.
Dat heeft niks met geloof an sich te maken maar met verschillende houdingen ten opzichte van dat geloof. Maar ik kan we toch voorstellen dat het niet makkelijk was. Dank je wel dat je dit met me wilde delen.
Toen dit uit ging heb ik het erg moeilijk gehad! Maar kijk eens wat ik daar voor terug kreeg: een hele lieve man die hetzelfde geloof heeft als mij, waar ik wél mee kan praten en waar ik samen mee naar de kerk kan gaan en over de preek kan praten, nadenken samen over de Bijbel.
Dan ben ik heel erg blij voor jullie. Stel je nou eens voor dat je volgens dat geloof verplicht je hele leven alleen had moeten blijven...
Ik weet zeker dat er niets mis was met mijn interpretatie van het geloof op het moment toen ik mijn verkering uit maakte (of eigenlijk deden we het samen). Hij was daar ook van overtuigd. Tja... dat bleef dus een eindeloze discussie zoals we nu ook hebben. Ik interpreteer uit de Bijbel dat homoseksualiteit uitleven niet mag. Maar mensen met homoseksuele gevoelens interpreteren het anders. Dat valt me al heel dit topic op, vandaar dat ik er in het begin niet over in discussie ben gegaan.
Tja, in dit geval kun je je interpretaties wel langs elkaar leggen natuurlijk. Welke van de twee draagt bij aan een groter geluk? Jouw interpretatie of die van de homo? Let wel, ik ga altijd uit van een relatie in liefde en trouw, waarin de partners voor hun gevoel vrede hebben met God. E of dat dan M/V, M/M, of V/V is, dat is ondergeschikt. Waarom zou ik iemand hun volledige ontplooiing als mens de kop in willen drukken?
Nu merk ik dat veel mensen in dit topic 'afhaken' omdat iedereen vrijheid van meningsuiting heeft en veel mensen vinden het onnodig geworden om hier nog over in discussie te gaan omdat (spreek nu even voor mezelf) ik erbij blijft dat het volgens de Bijbel niet mag en ik daar ook een Bijbelse onderbouwing voor heb, en mensen met homoseksuele gevoelens erbij blijven dat het wél mag. Die stuiten op onbegrip van mijn kant, maar ik op onbegrip en eigenwijsheid omdat het zo duidelijk in de Bijbel staat beschreven dat het God een gruwel is! Ik vind het gewoon heel erg dat er dan nóg mensen zijn die glashard zeggen dat het wél mag van God.
Het is makkelijk bij je standpunt te blijven als je zelf de gevolgen van je standpunt niet hoeft te dragen. Maar je hebt gelijk, jij mag vinden wat je wil. Het is ook niet mijn bedoeling je mijn standpunt op te dringen, dat zou arrogant van mij zijn. Maar als we stoppen met erover praten, dan gebeurt er nooit iets. Ik heb al eerder gezegd in dit topic geloof ik: nog niet zo heel lang geleden verdedigden mensen slavernij met de Bijbel in de hand. Ik hoop en bid dat er een tijd komt dat mensen terugkijken en zich afvragen hoe mensen toen (nu dus) zo moeilijk konden doen over homoseksualiteit.
Dit is niet kwetsend bedoeld, laat ik dat voorop stellen.
dat begrijp ik wel, maar ik stel het op prijs dat je het zegt.