Wij hebben nu 1 auto, ik heb hem iedere dag voor de deur staan omdat vlieger met de fiets naar zn werk gaat. Onze vaste lasten met hypotheek, verzekeringen en gas water licht ed komt op ongeveer 1000 euro per maand (afgerond) uit. Is volgens mij niet echt veel maar we hebben onze hypotheek dan ook erg voordelig kunnen kregen omdat we eigen geld konden inbrengen wat 200 per maand scheelde!!! En de rentes waren op dat moment lekker laag!
De auto verzekeringen, wegenbelasting en huisverzekeringen betalen we allemaal per jaar dus hoeveel het per maand is zou ik echt niet weten.
Benzine is 1 tank per maand omdat ik er weinig mee rij, zo'n 80 euro want die is duur
Boodschappen 200 euro, maar als Sarah luiers nodig heeft sla ik meteen in met een aanbieding en dan is het even wat meer.
Tja en kleding kopen we alleen als het nodig is, het liefste in de uitverkoop
We leven dan nog behoorlijk luxe moet ik zeggen, duur vlees en lekkere gerechten. Chips en snoep weinig omdat Vlieger sonjabakker deed en niet opeens weer 20 kilo wil aankomen nu het er net af is
Zeg zo 1300 'vaste lasten' in de maand, daar komt dan kinderbijslag bij per 3 maanden en zorgtoeslag, kindertoeslag ook per maand maar hoeveel dat is weet ik nog niet... en per jaar de belastingdienst teruggave, maar daar gaan we van op vakantie
Vlieger werkt dan nog niet zo heel erg lang dus die stijgt nog netjes ieder jaar met salaris, ik werk 4 jaar langer en blijf dan ook lekker hangen, maar verdien volgens mij lang niet slecht. Tegen de tijd dat vlieger 30 is hoop ik toch wel dat hij een stukje meer krijgt per maand en dat ik 1 dag in de week toch wel wil blijven werken... Maar dat lukt natuurlijk niet met 10 kinderen
Ik verwacht dat de vaders van grote gezinnen toch wel modaal/boven modaal verdienen, sommigen hebben nml 2 huizen naast elkaar om een beetje meer ruimte te creëren.