Gezin en financiën

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 27 dec 2007 18:32

Ja wij hebben ook allebei een auto nodig als we allebei werken, maar dan is dat ook gewoon te doen van twee salarissen! Het ging nu ff over, alle maandlasten van het salaris van de man betalen.
een goedkope auto scheelt echt wel in je autoverzekering/belasting etc. hoor :wink: Voor een dikke BMW betaal je daarvoor meer als voor n ouwe swift.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 27 dec 2007 18:45

Wij hebben nu 1 auto, ik heb hem iedere dag voor de deur staan omdat vlieger met de fiets naar zn werk gaat. Onze vaste lasten met hypotheek, verzekeringen en gas water licht ed komt op ongeveer 1000 euro per maand (afgerond) uit. Is volgens mij niet echt veel maar we hebben onze hypotheek dan ook erg voordelig kunnen kregen omdat we eigen geld konden inbrengen wat 200 per maand scheelde!!! En de rentes waren op dat moment lekker laag!

De auto verzekeringen, wegenbelasting en huisverzekeringen betalen we allemaal per jaar dus hoeveel het per maand is zou ik echt niet weten.

Benzine is 1 tank per maand omdat ik er weinig mee rij, zo'n 80 euro want die is duur :?

Boodschappen 200 euro, maar als Sarah luiers nodig heeft sla ik meteen in met een aanbieding en dan is het even wat meer.

Tja en kleding kopen we alleen als het nodig is, het liefste in de uitverkoop :mrgreen:
We leven dan nog behoorlijk luxe moet ik zeggen, duur vlees en lekkere gerechten. Chips en snoep weinig omdat Vlieger sonjabakker deed en niet opeens weer 20 kilo wil aankomen nu het er net af is :mrgreen:

Zeg zo 1300 'vaste lasten' in de maand, daar komt dan kinderbijslag bij per 3 maanden en zorgtoeslag, kindertoeslag ook per maand maar hoeveel dat is weet ik nog niet... en per jaar de belastingdienst teruggave, maar daar gaan we van op vakantie :lol:

Vlieger werkt dan nog niet zo heel erg lang dus die stijgt nog netjes ieder jaar met salaris, ik werk 4 jaar langer en blijf dan ook lekker hangen, maar verdien volgens mij lang niet slecht. Tegen de tijd dat vlieger 30 is hoop ik toch wel dat hij een stukje meer krijgt per maand en dat ik 1 dag in de week toch wel wil blijven werken... Maar dat lukt natuurlijk niet met 10 kinderen 8)

Ik verwacht dat de vaders van grote gezinnen toch wel modaal/boven modaal verdienen, sommigen hebben nml 2 huizen naast elkaar om een beetje meer ruimte te creëren.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 27 dec 2007 18:48

hier kan je nog prima een huis kopen op één salaris...
k werk op dti moment niet... alwin werkt alleen en zorgt voor al et geld wat binnen komt.. wij zitten dus ook beneden modaal.. maar tis maar net wat je allemaal wil.. wil je elke dag yoki op tafle.. of is de melk van 55 cent ook goed genoeg.. en ga zo maar door..

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 27 dec 2007 23:56

1000 euro vaste lasten per maand? Pfff, dat redden wij nooit!
Niet dat dat erg is, maar ik moet toch echt werken om de extra dingen te doen, of om kleren te kopen. Tegenwoordig doen we ook boodschappen van mijn loon, en alle vaste lasten van zijn loon.
Wij kregen wel een hypotheek op 1 loon maar idd ook met inbreng van heel wat spaargeld van mn man zn bedrijf.
We hebben dan wel 2 auto's, en hebben die ook zeker nodig. Mijn man tankt 2 x per week, ik eens per twee weken. Dat tikt ook lekker aan. Al krijgt mijn man zijn benzine makkelijk terug in zijn loon

Maar met 1000 euro per maand komen wij never rond. Dus om een kind te onderhouden moet ik wel blijven werken. Tenminste, tot mn man een jaar bij zn werk werkt en loonsverhoging krijgt. Of tot ik stop met werken en we geen twee auto's meer nodig hebben, dat scheelt ook best wat denk ik.

Maar dan ook nog eens meerdere kinderen onderhouden, das onmogelijk volgens mij. Want al koop je geen nieuwe kleren, en gebruik je desnoods katoenen luiers, voeding moet je kind toch echt hebben, en allerlei dingen om het kind schoon te houden ook.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 28 dec 2007 00:30

Wij zitten ook wel op 1200 euro vaste lasten denk ik. 400 euro boodschappen.

Alle extra dingen betalen we van mijn centjes, en ik spaar voor een nieuwe keuken.

We sparen ook nog van man zn salaris voor allerlei onvoorziene dingen. Auto/ wasmachine oid kapot. Dan moet je toch een nieuwe kunnen kopen. Verder zijn we niet verzekerd voor overlijden dus daar hebben we ook rekening mee gehouden.

Goed, mijn man heeft een leuk salaris maar die draait dan ook bijna dubbele werkweken en zelf verdien ik ook een leuk centje. We mogen niet klagen.

Oja, en ik heb lieve schoonouders die ineens weer met een fiets of een wasmachine aan komen dragen van de overwaarde :mrgreen:

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 28 dec 2007 10:35

Een huis kopen is in het begin duur. Als je een flatje huurt, dan lukt 1000 euro vaste lasten denk ik wel.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 28 dec 2007 10:48

In de flat waar ik woon kost een 4 kamer appartement 400 euro per maand, dat kost echt geen drol. Helaas moet je voor zoiets wel 4 jaar op de wachtlijst staan.....

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 28 dec 2007 13:51

wij kunnen makkelijk rondkomen van 1000 euro vaste lasten in de maand.. hier ook twee auto's... maar we komen nooit aan 400 euro in de maand aan boodschappen..
kleding is hier ook iets anders... ik heb niet veel kleren.. niet zoveel behoefte aan en me man draagt uniform die die krijgt van zijn werk!! scheelt ook een heleboel volgens mij!!

tja en verder... geen idee al vind ik wel dat wij vrij sober leven.. kachel nooit hoger als 16 graden... 25 watt in de lampen etc... op die manier bezuigingen wij... t wordt straks wat als de kleine dr is.. dan zal et vast wel warmer moeten zijn overal denk ik..

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 28 dec 2007 14:16

Ik besteed misschien 30 euro aan boodschappen per week. Zijn nu aan't Sonja bakkeren en ben ik wat duurder uit. Voorheen was 't 20 tot max. 25 euro.
Wat verstaan jullie onder vaste lasten? Als ik echt alles mee reken, zoals hypotheek, alle verzekeringen, gas, licht en water, telefoons, tv, internet, enz. kom ik op 1350e per maand. Alles wat per jaar wordt betaald heb ik dan gedeeld door 12. Heel veel kun je daar ook niet op bezuinigen. Alleen krijgt mij lieftallige echtgenoot straks een prepaid tel. ipv abonnement, dat scheelt dan vast ook weer 30e.
Wij verbruiken ongeveer 60e aan benzine per week, incl. boodschappen en extra's hebben wij dan 100e per week te besteden.
Kleding koop ik als 't lukt en goedkoop.

Lijkt mij wel handig paprikameisje2 dat 't dan warmer is in huis. Dan moet je wel denken aan 20 graden en 's nachts 17 á 18 graden.

André

Berichtdoor André » 28 dec 2007 14:28

Acire schreef:In de flat waar ik woon kost een 4 kamer appartement 400 euro per maand, dat kost echt geen drol. Helaas moet je voor zoiets wel 4 jaar op de wachtlijst staan.....
Whaaaaaaa, daarvoor heb ik (bruto) een huis met 4 slaapkamers en een zolder. Wat is Twente toch mooi heh? 8)

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 28 dec 2007 14:29

Stik in je Twente! :x

André

Berichtdoor André » 28 dec 2007 14:32

Acire schreef:Stik in je Twente! :x
:cry:

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 28 dec 2007 15:11

André schreef:
Acire schreef:Stik in je Twente! :x
:cry:

Twente roeleert. Acire wil gewoon ontzettend graag in Twente wonen, dat ís het :wink:
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 28 dec 2007 16:19

*|Scatie schreef:
Lijkt mij wel handig paprikameisje2 dat 't dan warmer is in huis. Dan moet je wel denken aan 20 graden en 's nachts 17 á 18 graden.

dat ben ik zeker niet van plan.. overdag een ker 17/ 18 graden.. maar s nachts gaat de kachel echt helemala terug naar 10!! negen van de tien keer is eht s morgens rond 13 graden.. alleen bij erge kou laten we em wat hoger omdat het niet goed is voor de kachel dat tie em moet opperen tot 15 graden!!

hier zijn boven de verwarmingen ook niet open.. alleen op zolder bij de was.. omdat et anders zo heel vochtig wordt..

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 28 dec 2007 16:22

brrr wat koud!! Heb je daar een speciale reden voor? (had je dat al genoemd/heb ik er overheen gelezen ...? :oops: )

hier staat de kachel overdag uit (hij gaat aan van 5.30 t/m 7.30 omdat ik zo vroeg opsta meestal) en dan 's middags aan vanaf 15.00 uur t/m 22.00 uur. Als ik t overdag koud heb pak ik gewoon een trui of een plaid 8) Meestal is het niet echt steenkoud ofzo maar gewoon frips. Maar om daar de kachel voor aan te zetten............... daar hebben ze een plaid voor uitgevonden 8)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Terug naar “Archief”