Jacq schreef:nickk schreef:
Over de gemeente waar ik nu zo'n half jaar kerk, CGK Zierikzee, ben ik positief; een fijne gemeente. Ook ds. GJH Vogel vind ik goed preken, al is het heel anders dan dat ik altijd gewend was(ds. Den Butter, Prof. Baars, dit zijn oudpredikanten van CGK Middelharnis).
De prediking en de gemeente van Zierikzee is totaal anders dan Middelharnis.
Veel vrouwen komen met een lange broek naar de kerk. Slechts een heel
enkele vrouw heeft nog iets op het hoofd. Ds. Vogel brengt een prediking die totaal anders is dan ds. Egas.
Ik snap zelf niet dat je het in Zierikzee kan wennen, als je heel je leven in de CGK van Middelharnis heb gezeten. Want in de CGK van Middelharnis is al jaren een Bewaar het Pand-prediking te horen. (Bijna) alle vrouwen hebben iets op hun hoofd. De Statenvertaling wordt gelezen en de psalmberijming van 1773 wordt gezongen.
Er wordt geroddeld over de situatie in Middelharnis. Er werd verteld dat er 's avonds vele lege banken waren.
In september woonde ik een avonddienst bij in Middelharnis bij ds. Egas. De kerk was geheel gevuld, bijna geen lege plaats. Een goede heldere Bijbelse preek werd gehouden.
Maar als je persoonlijk met tegenzin in de kerk zit, zou ik je adviseren om bij een andere kerk aan te sluiten! En niet lopen mopperen en grof taalgebruik te gebruiken!
Heeft niets te maken met grof taalgebruik. Hij geeft zijn bedenkingen weer. En dat jij je het beste kunt vinden in een Bewaar-het-Pand-prediking (om het maar even zo te noemen