talenten van een moeder...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 17 dec 2007 22:43

Moeders, wat doen jullie als jullie een dag helemaal geen zin hebben om wat dan ook te doen met de kinderen? Breng je ze dan weg en waarheen? Of wat doe je?

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 17 dec 2007 22:47

Dat is zo'n dag dat ik me erdoor heen sleep. En als er dan ook nog vriendjes komen spelen baal ik als een stekker maar zeg het niet af. Soms heb je van die dagen..... Wat hier ook wel werkt is leuke dingen te gaan doen waar ik zelf zin in heb. De kinderen hobbelen dan wel mee, even op de koffie bij mijn zus of moeder.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 17 dec 2007 23:04

dat zou ik op zulke dagen ook wel willen maar mijn moeder woont niet in de buurt en mijn schoonmoeder hoeft niet te weten dat ik er soms de balen van heb. Dus hang ik hier heel de dag maar wat rond te str..... en krijgt die lieve kerel van me een sagerijnige vrouw als hij thuiskomt. Waarop hij dan zegt: na het eten ga je maar ff naar de bieb, of winkelstraat of lekker boven zitten naaien. En dan denk ik: wat een troel ben ik, hij heeft heel de dag gewerkt en dan laat ik hem hier ook nog de boel opruimen. Lekker dubbel wel he!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 18 dec 2007 19:42

Lalage schreef:topkok: dat roep ik ook altijd... je moet je talenten niet begraven. Wie talent heeft voor het moederschap, moet dat gebruiken (hoeft niet eens perse door een kind te baren, je kunt ook andere kinderen opvoeden op vele manieren). Wie talent heeft om bepaald werk buitenshuis te doen, moet dat ook gebruiken. Wie beide heeft... succes met combineren ;)

uhuh ben ik het wel mee eens! mijn moeder bracht 2 kinderen ter wereld maar ik moet heel eerlijk bekennen dat ze ons niet echt heeft opgevoed. Ze was zwakzinnig, een psychisch patiënte, en eigenlijk nog niet in staat om kinderen op te voeden. Nu merk ik, nu ik in contact kom met "de buitenwereld" hoe 'anders' dat ik ben. Ik heb af en toe nog steeds moeite met omschakelen zeg maar. Talent? Heeft ze zeker! Maar toen helaas iets minder....

@ Evelien: mijn tante maakt nog steeds kleding voor de kinderen. De oudste 2 vinden het nu wat minder worden (ze zijn 14 en 12) maar toch.. het bespaart je een hoop! Ze krijgt met regelmaat kleding van de buurt (ze zitten zelf een beetje krap zeg maar) en daar maakt ze ook weer mooie kleding van! Echt super vind ik het :D
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 18 dec 2007 20:09

*Annet* schreef:Moeders, wat doen jullie als jullie een dag helemaal geen zin hebben om wat dan ook te doen met de kinderen? Breng je ze dan weg en waarheen? Of wat doe je?

Ik struin er met een saggereinig hoofd achteraan en bel mn moeder of ze asjeblieft niet een boekje kan komen lezen met ze.. :mrgreen:

Nee serieus, zulke dagen heb ik ook wel maar dan vooral tegen etenstijd. Als ze allebei strontvervelend aan mn rok hangen en zitten te jeremieren om niets. Op zulke momenten denk ik maar: 'tot tien tellen, over een uur liggen ze weer op bed'... 8)

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 18 dec 2007 21:00

Zulke momenten heb ik met Sarah ook als ik aan het koken ben en zij super vervelend aan mn benen hangt om opgetilt te worden :? Leg haar dan maar eens uit dat dat niet kan :mrgreen:
Maar dan komt manlief thuis en krijgt hij Sarah en ga ik verder met koken enzo. Maar ik vind het wel eens jammer dat ik weinig tijd voor mezelf heb overdag omdat Sarah zo weinig slaapt. Ze is nu in een fase waarin ze alleen maar aandacht wil.

Op dit moment zie ik mijn talenten echt in het huishouden en voor Sarah zorgen. Parttime werken om er even uit te zijn en andere dingen te zien. Ik denk dat als mijn kind(eren) op school zitten ik weer meer aan de slag wil. Dat zie ik dus als voordeel van jong moeder zijn: nu je talenten buitenshuis even minimaal gebruiken en straks als er geen kleintje rondkruipt overdag die talenten weer 'uit de kast haal'.

Enne Sarah gaat maandag, woensdag en vrijdag in bad omdat ze snel uitslag heeft van uitdroging. Maar toen ze nog echt baby was vond ik het heerlijk om dr elke dag in bad te doen en daarna lekker te knuffelen ed :P Maakte er een echt ritueel van tot ze dus uitslag kreeg.

Maargoed ik denk dat de thuisblijfmoeder haar talenten thuis ziet en de werkende moeder haar talenten buitenhuis...

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 19 dec 2007 10:51

rhodé1986 schreef:talenten/gaven test?? waar?? :shock: :shock:

Zoek maar eens met Google inderdaad! Is op meerdere plaatsen te doen!

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 19 dec 2007 18:35

kwebbel schreef:uhuh ben ik het wel mee eens! mijn moeder bracht 2 kinderen ter wereld maar ik moet heel eerlijk bekennen dat ze ons niet echt heeft opgevoed. Ze was zwakzinnig, een psychisch patiënte, en eigenlijk nog niet in staat om kinderen op te voeden. Nu merk ik, nu ik in contact kom met "de buitenwereld" hoe 'anders' dat ik ben. Ik heb af en toe nog steeds moeite met omschakelen zeg maar. Talent? Heeft ze zeker! Maar toen helaas iets minder....

Sjonge, wel heftig lijkt me....

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 19 dec 2007 22:55

x
Laatst gewijzigd door *|Scatie op 10 aug 2008 16:54, 1 keer totaal gewijzigd.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 20 dec 2007 11:58

Ik vind het dan ook een talent als een moeder haar huis perfect schoon heeft én dr kinderen genoeg aandacht geef én dr man én ..... Ik red dat niet en het maakt me niks uit, op dit moment ben ik er voor Sarah en komt het huishouden gewoon op plaats2. Al hou ik de belangrijke dingen zoals keuken, vloer, badkamer en toilet netjes bij.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 27 dec 2007 15:05

Acire schreef:
kwebbel schreef:uhuh ben ik het wel mee eens! mijn moeder bracht 2 kinderen ter wereld maar ik moet heel eerlijk bekennen dat ze ons niet echt heeft opgevoed. Ze was zwakzinnig, een psychisch patiënte, en eigenlijk nog niet in staat om kinderen op te voeden. Nu merk ik, nu ik in contact kom met "de buitenwereld" hoe 'anders' dat ik ben. Ik heb af en toe nog steeds moeite met omschakelen zeg maar. Talent? Heeft ze zeker! Maar toen helaas iets minder....

Sjonge, wel heftig lijkt me....
Is het ook! Was het vroeger wel 'gewend' eigenlijk. Ik wist niet beter. Nu je eenmaal op je zelf woont en ook met andere mensen in contact komt, weet je ook hoe het anders kan (ik wil niet zeggen, beter, dat is (soms) ook niet het geval).
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 15 jan 2008 20:54

Ik las pas een artikel van een dominee die vond dat moeders niet mogen werken Bijbels gezien. Haar talenten moest ze gebruiken bij het met smart kinderen baren en daarnaast ook de opvoeding. De mannen hadden de talenten om te werken voor de kost en goede doelen. Vond dit best zwart wit gedacht, maar ik merk toch wel dat ik veel van mijn talenten gebruik in het opvoeden van Sarah. Maar daarnaast ook heerlijk om die 2 dagen te werken zodat andere wat aan mijn 'talenten hebben'...

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 15 jan 2008 21:06

Ghe ghe, was dat n artikel in de daniel ofzo?? :mrgreen: volgens mij heb k t ook gelezen... Volgens mij mag je idd ook best n paar dagen buitenshuis werken, zodat je ook andere talenten kan gebruiken en voor anderen.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 16 jan 2008 10:31

Als ik zo'n visie van een ds hoor, gaan echt al mn haren recht overeind staan. Als dat zijn visie en interpretatie is, respecteer ik dat, maar laat een ander zijn/haar eigen keuzes maken.

Nu ligt dit onderwerp bij mij momenteel sowieso gevoelig. Ik ben nl. 3 maanden zwanger en iedereen gaat er automatisch van uit dat ik minder ga werken en mn man niet. Daar kan ik echt pissig om worden. Ik heb namelijk ook gestudeerd en vind mijn werk super leuk. Ik zie niet in waarom een man niet minder kan gaan werken. Nu werkt mijn man op een advocatenkantoor waar alleen maar mannen met vooroorlogse ideeën werken, dus parttimen is onmogelijk. ( zwangere vrouwen vertrekken ook altijd uit dat kantoor). Ik kan mij er echt eneom over opwinden :x

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 16 jan 2008 10:41

Ik vind het wel heel knap dat moeders werk, huishouden en kinderen kunnen combineren zonder gestresst te worden. Ik kan dat geloof ik niet.
Al heb je soms wel behoefte aan wat anders naast je kinderen, maar dat kan ook vrijwilligerswerk zijn.

Terug naar “Archief”