Gezichten zien.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Kaw
Majoor
Majoor

Gezichten zien.

Berichtdoor Kaw » 10 dec 2003 11:39

Handelingen 2 17 En het zal zijn in de laatste dagen, (zegt God) Ik zal uitstorten van Mijn Geest op alle vlees; en uw zonen en uw dochters zullen profeteren, en uw jongelingen zullen gezichten zien, en uw ouden zullen dromen dromen.

Wat is gezichten zien?

Ik heb twee "dromen" gehad.

De eerste ging over een meteorietenregen die hun stenen over de aarde uitstorten. Het begint in Japan (het is daar licht, dus ergens overdag) en Japan staat werkelijk in brand. De regen valt via Mongolië, Rusland en oost Europa ook in Nederland. Ik droomde dat het hier donker was en dat er overal stenen uit de lucht vielen. Van brand was niet echt sprake. Grote stenen waren het ook niet, maar ze veroorzaakten wel overal kraters.

De tweede ging min of meer over het op drift raken van de aarde. Ik droomde dat ik naar de sterrenhemel keek en dat het min of meer onregelmatig schommelde. Er schieten sterren door de lucht en ook hier vallen er meteorieten uit de hemel. De zon bleef niet zichtbaar, hoe de aarde ook schommelde. In de droom kreeg ik heel veel informatie zoals dat de wetenschappers voorspelden dat het wel weer goed zou komen, maar dat dit uit bleef. Ik meen dat ik dacht dat de maan steeds kleiner werd en dat ie rood was, maar dat weet ik niet zeker. De droom duurde heel lang, maar het verloop en alle details kan ik me niet meer herinneren.

Normaal zou ik dit niet zo bijzonder vinden, maar dit is wetenschappelijk te onderbouwen dat het mogelijk is. Daarnaast heb ik vaker dromen gehad die uitkwamen. Soms niet zoals ik droomde, maar toch is van toeval niet meer te spreken.

Zo droomde ik van een plek waar bruinkleurige huizen waren en dat ik op een klinkerstraatje stond. Ik keek over een grasveld naar een zwarte wolk in de verte. Zo nu en dan zie ik roodachtige lichtflitsen. Ik meende toen ik droomde dat ik naar een soort van fantasieonweer zat te kijken. Op een gegeven moment was er een felle witte lichtflits en ik wachte op de donder die er op zou volgen. Deze bleef uit, maar ik werd plotseling omver gegooit en belandde met mijn hoofd op de klinkers.

Ik droomde eens dat ik op een soort viaduct stond en keek naar een grote weg die vol stond met auto's. Naast de weg stonden enorme gebouwen. Het sneeuwde grijze sneeuw en ik snapte het niet. Daarna begon ik te rennen, net als de mensen om mij heen. We renden een gebouw in. Politieagenten renden achter ons aan. Ik dacht dat ze achter mij aanzaten, maar ze haaldden mij in zonder me een blik waardig te keuren. Mijn verbazing hierover was groot.

Zo kan ik nog wel even door gaan.
Hoe je het beoordeeld moet je zelf weten. Misschien ben ik gek, misschien ben ik iemand die gezichten ziet.

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 10 dec 2003 11:45

volgens mij droomt iedereen wel eens wat uit kan komen, mij is het ook verschillende keren gebeurdt. ik hoop dat de droom die ik de laatste tijd droom uit mag komen :D

je droomt het einde van dezer wereld. zal het een teken zijn dat het einde nadert? en dat Hij terug zal komen?
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 10 dec 2003 11:48

johannes1 schreef:volgens mij droomt iedereen wel eens wat uit kan komen, mij is het ook verschillende keren gebeurdt. ik hoop dat de droom die ik de laatste tijd droom uit mag komen :D

je droomt het einde van dezer wereld. zal het een teken zijn dat het einde nadert? en dat Hij terug zal komen?

Iedereen droomt wel eens iets wat uit kan komen. Maar de onderste 2 zijn uitgekomen. De 1 droomde ik een week voor het voorval en de andere droomde ik 2 jaar voordat het gebeurde.

Ik weet niet of mijn dromen iets over het tijdstip zeggen. Johannes op Padmos heeft hier eigenlijk 2000 jaar geleden al over gedroomt. Daniël maakte het helemaal bont.

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 10 dec 2003 11:51

Ik weet niet of je de boeken van Tim Lahaye kent (die van de eindtijd) maar een paardingen die je hier boven noemt komen daar ook grotendeels hetzelfde invoor (die man, die politieagenten)
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 10 dec 2003 11:54

@mic schreef:Ik weet niet of je de boeken van Tim Lahaye kent (die van de eindtijd) maar een paardingen die je hier boven noemt komen daar ook grotendeels hetzelfde invoor (die man, die politieagenten)

Die politieagenten zag ik terug in de tvbeelden van 11 september. De onderste 2 zijn al gebeurt.

En over welke man heb je het?

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 10 dec 2003 14:08

Kaw, very interesting. Heb je meer informatie over het uitkomen van je dromen, over de omstandigheden, etc.? Ik heb zelf wel regelmatig een deja-vu ervaring, maar verder niets interessants... :mrgreen:
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 10 dec 2003 14:18

Gershwin schreef:Kaw, very interesting. Heb je meer informatie over het uitkomen van je dromen, over de omstandigheden, etc.? Ik heb zelf wel regelmatig een deja-vu ervaring, maar verder niets interessants... :mrgreen:

Ik kan 3 soorten dromen onderscheiden.
1. De gewone dromen waar dingen worden verwerkt uit je eigen leven.
2. De dromen die als een documentaire afgespeeld worden en die mij emotioneel niet roeren, maar later wel uit komen. (van God?)
3. De dromen die heel angstig zijn en ook uitkomen, maar dan wel verdraait. (van de duivel?)

Een voorbeeld van punt 3:
Ik droomde eens dat mijn huisbaas zelfmoord pleegde. Ik zal niet op de details ingaan dan dat het een enorm enge droom was die me zeer angstig maakte.
Dezelfde nacht pleegde deze man geen zelfmoord maar overkwam hem een ernstige beroerte in Canada.
Weken later (ik had zomervakantie) kwam ik weer op mijn kamer en tot mijn grote verbazing leefde mijn huisbaas nog, want ik meende echt dat hij dood was. Ik vroeg hem hoe zijn vakantie was en toen kwam het echte verhaal er uit. Ik heb de data gechecked en het klopte.

Deja-vu is vaak een moment die als herinnering beleefd wordt. Probeer je maar eens te herinneren wanneer dat moment eerder gebeurt is. Je zult het niet kunnen ontdekken. In het geval dat je dit wel kan, is het mogelijk dat dit moment gewoonweg eerder is gebeurt. Zo liep ik een keer door Zwolle heen, na een onweersbui. Je rook de typische ozonlucht en alles leek ineens zo intens gekleurd. Een jaar later loop ik daar weer precies na een onweersbui en beleef dat moment opnieuw.

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 10 dec 2003 14:22

Kaw schreef:
@mic schreef:Ik weet niet of je de boeken van Tim Lahaye kent (die van de eindtijd) maar een paardingen die je hier boven noemt komen daar ook grotendeels hetzelfde invoor (die man, die politieagenten)

Die politieagenten zag ik terug in de tvbeelden van 11 september. De onderste 2 zijn al gebeurt.

En over welke man heb je het?

sorry ik bedoelde maan, typefoutje
Afbeelding

@mic: amic.filternet.nl

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 10 dec 2003 14:29

Kaw schreef:Deja-vu is vaak een moment die als herinnering beleefd wordt. Probeer je maar eens te herinneren wanneer dat moment eerder gebeurt is. Je zult het niet kunnen ontdekken. In het geval dat je dit wel kan, is het mogelijk dat dit moment gewoonweg eerder is gebeurt. Zo liep ik een keer door Zwolle heen, na een onweersbui. Je rook de typische ozonlucht en alles leek ineens zo intens gekleurd. Een jaar later loop ik daar weer precies na een onweersbui en beleef dat moment opnieuw.

Ik weet dat een deja-vu officieel (in elk geval volgens mijn vakbroeders in de psychologie) gewoon een moment is dat als herinnering beleefd wordt, maar een verklaring hiervoor is er niet echt. Of eigenlijk is er wel een verklaring, maar geen bewijsbare of sluitende of waarschijnlijke. Daarom blijf ik zelf bij de hypothese dat ik zo'n moment eerder gezien heb, hoe dan ook (bijv. in een droom).

Ik bedoelde eigenlijk: vertel iets meer over de twee uitgekomen dromen die je in je eerste post noemde (hoe was de uitkomst, welke omstandigheden, wat was er anders, etc.).

Goodbye.

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 10 dec 2003 14:44

Gershwin schreef:Ik bedoelde eigenlijk: vertel iets meer over de twee uitgekomen dromen die je in je eerste post noemde (hoe was de uitkomst, welke omstandigheden, wat was er anders, etc.).

De eerste ging over Enschedé. Een week daarvoor had ik die droom. Het onweerde die nacht (een week daarvoor) ook, dus ik verweet het aan het onweer dat ik zo'n vage droom had. 2 dingen klopten niet.
1. Mijn droom had geen geluid.
2. Je wordt niet omgegooit door het geluid van de donder.

Iets wat niet klopte met de werkelijkheid en in mijn droom was dat het grasveld waar ik over keek een kilometer lang leek. Dat is niet echt realistisch in de bebouwde kom. Daarnaast was de wolk enigsinds ver weg, dus had een eventuele ontploffing me niet om kunnen gooien.

De 2e droom ging over 11 september. Deze droom droomde ik ongeveer 2 jaar voor 11 september. De droom heb ik altijd onthouden omdat deze als het ware in mijn geheugen was geprent. Ik dacht dat ik een stad had gezien waar een dichtbijzijnde vulkaan was ontploft. Mijn eerste (en een nog een paar andere niet genoemde dromen) waren reeds geschiedt dus ik hield er serieus rekening mee dat binnenkort een vulkaan uit zou barsten en dat er stof zou sneeuwen in een grote stad die bij een vulkaan stond. Daarna zouden er plunderingen kunnen ontstaan vanwege de chaos in de stad. Dit zou de politieagenten kunnen verklaren die achter ons (ik rende in een groep) aanrenden.
De werkelijkheid van 11-9 sluit nog beter aan bij de droom als mijn fantasieverklaring. Ten eerste kon ik geen grote stad (dan een Japanse stad) die dicht bij een vulkaan stond en een groot aantal wolkenkrabbers bezat. De viaduct boven een 4baans weg bestaat echt en heb die ook op t.v. gezien. Toen ik op t.v. mensen zag rennen die gebouwen in vluchtten voor de stofwolk, waar ook politieagenten tussen zaten, had ik echt een deja-vu gevoel...

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 10 dec 2003 14:50

Ok, duidelijk. Dus je zag die beelden bijna precies zo terug in de werkelijkheid...
Overigens hoeft het natuurlijk niet allemaal letterlijk zo te gebeuren om toch een gezicht te zijn, want ik denk dat profeten die een gezicht zagen over tanks dit bijv. kunnen hebben beschreven als vuurspuwende monsters :D ik vraag me altijd af hoe je de beelden van een bijbelse profetie kunt vertalen naar hedendaagse beelden.

Goodbye.

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 10 dec 2003 14:59

Gershwin schreef:Ok, duidelijk. Dus je zag die beelden bijna precies zo terug in de werkelijkheid...
Overigens hoeft het natuurlijk niet allemaal letterlijk zo te gebeuren om toch een gezicht te zijn, want ik denk dat profeten die een gezicht zagen over tanks dit bijv. kunnen hebben beschreven als vuurspuwende monsters :D ik vraag me altijd af hoe je de beelden van een bijbelse profetie kunt vertalen naar hedendaagse beelden.

Ik heb ook een droom gehad over dat de wereld zich als een druppel in een gewichtloze ruimte splitste in 2 werelden. De wereld waar ik toen op leefde was koud en nevelig. Iedereen was daar heel alleen en regelmatig keek men verlangend naar die andere wereld.

Hoe moet je zoiets plaatsen? Ik noemde deze niet, want hij is te vaag en te onwaarschijnlijk voor mij om er uberhaupt over na te denken, maar je verhaal over profeten die ook niet precies wisten wat ze zagen, bracht me op een idee.

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 10 dec 2003 15:04

Kaw schreef:Ik heb ook een droom gehad over dat de wereld zich als een druppel in een gewichtloze ruimte splitste in 2 werelden. De wereld waar ik toen op leefde was koud en nevelig. Iedereen was daar heel alleen en regelmatig keek men verlangend naar die andere wereld.

Hoe moet je zoiets plaatsen? Ik noemde deze niet, want hij is te vaag en te onwaarschijnlijk voor mij om er uberhaupt over na te denken, maar je verhaal over profeten die ook niet precies wisten wat ze zagen, bracht me op een idee.

Geen idee... Hemel en hel?
Je moet ze gaan publiceren, joh :D het zijn net profetien

Goodbye.

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 10 dec 2003 15:12

Gershwin schreef:
Kaw schreef:Ik heb ook een droom gehad over dat de wereld zich als een druppel in een gewichtloze ruimte splitste in 2 werelden. De wereld waar ik toen op leefde was koud en nevelig. Iedereen was daar heel alleen en regelmatig keek men verlangend naar die andere wereld.

Geen idee... Hemel en hel?
Je moet ze gaan publiceren, joh :D het zijn net profetien

En alleen al van het idee wordt ik misselijk. Nee... Ik denk dat God meer waarde ziet in het eten geven aan een dakloze dan een opgeblazen ego die beroemt wordt om de gave van dromen dromen die uitkomen. Nee... Ik geloof niet dat God dit met mij voor heeft. Ik weet niet eens of ze wel van Hem komen.

Taytelbaum
Mineur
Mineur

Berichtdoor Taytelbaum » 19 dec 2003 17:13

Toen ik zes jaar oud was, mijn ouders gingen naar Synagoge noch kerk, al was ik wel op een Christelijke kleuterschool geweest, en op dat moment in de eerste van de lagere school, kwam ik op een middag thuis van school. Op de een of andere manier werd ik die middag geplaagd door de bekende gvd-vloek. Nooit eerder of later overkwam mij dit fenomeen naar ik mij kon herinneren, maar het kwam steeds in mijn gedachte. Waarom? Ik weet het niet of er een aanleiding was geweest, dat ik bijvoorbeeld iemand anders heb horen vloeken of zo. Ik weet wel dat ik er radeloos van werd, want ik vond het verkeerd en voelde me schuldig en wist niet of ik het zou kunnen doen stoppen. Ik ging naar mijn moeder en legde haar het gebeuren voor. Zij antwoorde iets als dat G-d niet boos op mij zou zijn juist omdat ik het onprettig vond. Die nacht had ik een droom, die ik daarna altijd als van Hem beschouwd:
Ik lag op een matras met lakens, deken en kussen op een trapportaal van een lage flat (ik woonde toen juist in het echt in een groot 17e eeuws herenhuis met 14 kamers!). Aan de li-zijde van het voeteneinde liep een kort trapje naar beneden en aan het hoofdzijde li- een trapje omhoog, zoals zoveel trappenhuizen er in flats uitzien (behalve dan de aanwezigheid van het matras dan. Eerlijkheidshalve dien ik er bij te zeggen, het zag er ongeveer hetzelfde uit als de flat waar een vriendje van mij woonde. Goed, aan de re-zijde van het matras, in het midden van het portaal was een lang raam, van de grond tot het plafond (traportaal boven mij dus) zichtbaar.
Toen verscheen er een man met een grote hoed en een baard voor dat raam (blijkbaar buiten) en zei: “Wees niet bang, ik ben G-d”. Naast hem door het raam zag ik de volle maan. Hij vervolgde, “Wanneer je een bel hebt horen luiden zul je een andere planeet achter de maan zien verschijnen en alles zal veranderen”. Ik hoorde daarna inderdaad een bel luiden en zag een wit hemelichaam achter de maan verschijnen. Er was een enorme lichtflits, en in die lichtflits zag ik grafstenen zwart tegen het felle witte licht omhoogschieten, de aard kluiten er nog aan, en eraf vallend. Toen bevond ik mij plotseling in een open groene vlakte, met daarom heen bos als een ongerept woud. Er waren daar nog meer mensen, en allen waren we naakt en gelukkig, staande en wandelende. Einde droom.
Voor een zes jarige, die niet zwaar Joods, nog christelijk was opgevoed een nogal heavy droom niet waar. En helemaal onmogelijk?:
“Maar de dag van de Heer zal komen als een dief in de nacht, in welke de hemelen met een gedruis zullen voorbijgaan, en de elementen branden zullen en vergaan, en de aarde en de werken, die daarin zijn, zullen verbranden. Dewijl dan deze dingen alle vergaan, hoe behoort u te zijn in een heilige wandel en godzaligheid! Verwachtende en haastende tot de toekomst van de dag G-ds, in welke de hemelen, door vuur ontstoken zijnde, zullen vergaan, en de elementen brandende zullen versmelten.” (2 Petr.3:10-12)
en: “En terstond na de verdrukking van die dagen, zal de zon verduisterd worden, en de maan zal haar schijnsel niet geven, en de sterren zullen van de hemel vallen, en de krachten van de hemelen zullen bewogen worden. En alsdan zal in de hemel verschijnen het teken van de Zoon des mensen; en dan zullen al de geslachten van de aarde wenen, en zullen den Zoon des mensen zien, komende op de wolken van de hemel, met grote kracht en heerlijkheid. En Hij zal Zijn engelen uitzenden met een bazuin van groot geluid, en zij zullen Zijn uitverkorenen bijeenvergaderen uit de vier winden, van het ene uiterste van de hemelen tot het andere uiterste daarvan.” (Matth.24;29-31).
en: “En al het heer van de hemelen zal uitteren, en de hemelen zullen toegerold worden, gelijk een boek, en al hun heer zal afvallen, gelijk een blad van de wijnstok afvalt, en gelijk een vijg afvalt van de vijgeboom.” (Jes.34:4).

Sam

Terug naar “Archief”