talenten van een moeder...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

rhodé1986
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor rhodé1986 » 14 dec 2007 17:35

talenten/gaven test?? waar?? :shock: :shock:
- Elke echte vriend is een glimp van God- Lucy Larcom

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 14 dec 2007 18:46

rhodé1986 schreef:talenten/gaven test?? waar?? :shock: :shock:

ik denk dat je daar wel ff op kan gaan googlen.

wat er ook al eerder aangegeven werd is dat een huishouden met kinderen toch echt wel meer poetswerk is kan ik me zeker in vinden.
als je beiden werkt en overdag niet thuis bent, kom je over het algemeen in een opgeruimd huis thuis, mijn huis is nooit helemaal opgeruimd, tenzij de kinderen op bed liggen (dat vind ik overigens wel frustrerend soms hoor dat er overal wel wat slingert). daarnaast heb ik hier een peutertje rond lopen die niet netjes alleen aan de deurklink aanraakt, maar vingers maakt over de hele onderste linie van de deur. Mijn man werkt zijn eten zelf naar binnen, mijn zoons moet ik voeren. ook gaan ze praktisch elke dag in bad beiden, geeft toch ook weer extra werk. Eigenlijk is er altijd wel wat te doen in huis, toch vind ik wel dat ik voldoende tijd heb om mijn werk te doen en daarnaast tijd voor ontspanning, kerkwerk en vrijwilligerswerk. Ook heb ik een oppaskindje voor 2dagen (maar dat resulteerd wel in bijna 24 uur in de week) en spring ik met drukke dagen en weken bij op de markt (in de kraam van mijn man).
persoonlijk vind ik wel dat ik talenten heb ontplooid nadat ik moeder ben geworden. Ook al werk ik misschien niet in mijn vakgebied.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 14 dec 2007 19:29

Jamillah schreef:
In tegenstelling tot mijn geliefde zuschter had ik totaal geen romantische ideeën over het thuis zitten en baby's grootbrengen.

(...) en voor dromen, dromen over later, als ik als bigmama aan de tafel zit in de bijkeuken.. Mijn kinderen een voor een binnendruppelen en met een opgetrokken neus alle deksels van de pannen lichten.. En dan de telefoon over gaat en een klein stemmetje vraagt: 'oma, mag ik morgen komen logeren?' ... en dan mijn baas belt of ik asjeblieft niet een paar uurtjes kan komen verkopen... En dan mijn schoondochters afruimen en mijn schoonzoons gezellig komen keuvelen over moeilijke beslissingen binnen het bedrijf... en dan mijn man een aai over mijn bol geeft en als we op bed liggen hij aan me vraagt: 'zit de deur wel goed op slot, want hier ligt voor twee miljoen.. 8)

Eh..wie heeft er hier nu eigenlijk precies een idealistisch beeld van het huwelijk..? :mrgreen:

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 14 dec 2007 19:36

Daarom zei ik ook: 'hàd'..... 8)

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 14 dec 2007 21:13

En nu weer on-topic.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 14 dec 2007 21:14

tssssssssssssssssssssk.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 14 dec 2007 22:55

rosalie83 schreef:Tuurlijk, regelmatig, één keer per week lijkt me wel genoeg.

Nou ja, het is nogal offtopic aan het worden... Maar één keer per week je toilet schoonmaken is toch weinig?! Jekkie :|

esli schreef:Nu scheelt het dat we een 2 kamerappartementje hebben, maar volgens mij hebben we nog maar 7 keer stofgezogen in de 8 mnd dat we getrouwd zijn, de rest houd ik liever voor me :wink:

Ik sta echt verbaasd eerlijk gezegd! Minder dan één keer per maand stofzuigen!? :shock:[/quote]

Pfff.... zovaak schoonmaken is nergens goed voor hoor. Beetje bacterien kweken wel, goed voor je weerstand.

Ik ben het helemaal met Esli eens... hoe denk je dat ze dat in de oertijd deden? 1 keer per 2 dagen hun hol stofzuigen?

Nemo20
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Nemo20 » 15 dec 2007 02:57

Gerdien B. schreef:Daarbij kan niet elke moeder het zelfde aan. Sommige mensen vinden het fijn om van 8 tot 8 te druk bezig te wezne en hebben dan een voldaan gevoel aan het eind van de dag.
Een ander heeft meer rust en regelmaat nodig om een voldaan gevoel te hebben 's avonds.

Laat gewoon iedereen doen waar zij het gelukkigst van wordt. Dat meten altijd van: ja maar die lukt het wel met 3 kids en een baan en die heeft 2 kids, werkt niet en zegt dat ze het altijd maar druk heeft en nergens aan toe komt.
Ik heb hier zo'n schurft hekel aan!

het gaat, mij inziens, vooral om wat goed is voor de kinderen en waar de moeder zich het beste bij voelt.

Wow geweldige post vind ik! Ik vind het eigenlijk helemaal niet nodig om jezelf te verantwoorden en te vertellen hoeveel je doet thuis. Zoals je zegt; sommige mensen hebben meer rust en regelmaat nodig en sommigen die kunnen gewoon zo een hele dag bezig zijn.

Rhode; ja ik verwachtte inderdaad commentaar en helaas zal dat vast later ook zo zijn als ik echt naar mijn mening leef zeg maar, en ik ben er achter gekomen dat ik dat dus best moeilijk vind, om dat zo te horen/lezen.. wat ik niet had verwacht omdat ik altijd mijn eigen ding doe.
Dat talentenverhaal heb ik altijd erg dwingend gevonden. Aan de ene kant leren we altijd dat God van ons houdt zoals we zijn en dat er maar 1 ding nodig is voor Zijn genade, maar aan de andere kant ligt er dus deze druk dat je je talenten MOET gebruiken. Ik weet nog heel goed dat ik naar een bijeenkomst ging omdat ik goed kon leren en dus naar het gymnasium mocht, terwijl ik dat niet zag zitten, op die bijeenkomst (christelijke school) werd het verhaal over talenten voorgelezen en ik heb het daar zo moeilijk mee gehad, want ik had het eindelijk fijn op school (havo) en voelde me goed en toch voelde ik dat ik dus eigenlijk naar het gymnasium moest omdat ik het op zich wel kon. Uiteindelijk heb ik het niet gedaan, voelde me heel schuldig, maar heb het supergezellig gehad altijd en genoeg uitdaging wat betreft de stof, en nooit spijt van gehad. Dus ja ik vind dat een moeilijke opdracht ... het ligt voor mij niet zo simpel in ieder geval.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 16 dec 2007 10:17

ik laat mijn talenten (wbt werk) dan misschien wel liggen, maar ik wil graag thuis zijn bij mijn kinderen! ik wil mijn kinderen niet naar een kdv brengen! als ik hoor dat bijv in belgie het vrij normaal is als man en vrouw fulltime blijven werken als ze kinderen hebben, dan kan ik dat niet begrijpen!! 5 volledige dagen kind naar kdv... wie voedt dan het kind op, vraag ik me wel eens af...

voor mijzelf zou het maximum 3 dagen zijn om te werken... liever helemaal niet.. maar stel dat het financieel nodig zou zijn, dan max 3 dagen!!

ik heb zelf zoiets, wij hebben er voor gekozen om kinderen te willen.. dan wil ik er zelf ook altijd voor ze zijn en ze opvoeden...

maar goed... iedereen moet zelf daarin een keuze maken, waar hij/zij zichzelf goed bij voelt...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 16 dec 2007 10:47

Acire schreef:
rosalie83 schreef:Tuurlijk, regelmatig, één keer per week lijkt me wel genoeg.

Nou ja, het is nogal offtopic aan het worden... Maar één keer per week je toilet schoonmaken is toch weinig?! Jekkie :|

esli schreef:Nu scheelt het dat we een 2 kamerappartementje hebben, maar volgens mij hebben we nog maar 7 keer stofgezogen in de 8 mnd dat we getrouwd zijn, de rest houd ik liever voor me :wink:

Ik sta echt verbaasd eerlijk gezegd! Minder dan één keer per maand stofzuigen!? :shock:

Pfff.... zovaak schoonmaken is nergens goed voor hoor. Beetje bacterien kweken wel, goed voor je weerstand.

Ik ben het helemaal met Esli eens... hoe denk je dat ze dat in de oertijd deden? 1 keer per 2 dagen hun hol stofzuigen?[/quote]

Plee schrobben doe ik ook eens in de week, we werken allebei en houden het gewoon netjes. Stofzuigen doet Borkdude ook eens in de week, wel heel grondig. We hebben overal laminaat liggen dus vegen kan eventueel ook. Ik denk wel dat een kindje erbij voor veel huishoudelijk werk zoals schoonmaken en wassen zorgt.
nog een vraagje voor Rosekapje: is het echt nodig dat kinderen elke dag in bad gaan? Of is het gewoon handiger dan met een washandje wassen?

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 16 dec 2007 11:43

voor de huid van de baby is het juist helemaal niet goed om elke dag in bad te gaan!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 16 dec 2007 12:00

Ik maak ook maar eens per week het hele huis schoon hoor, en dan wel alles, behalve de garage. Verder zou ik niet weten waar ik de tijd vandaan moet halen om het te doen.

Ik zou het wel lekker vinden hoor, als ik een kindje had, om het elke dag in bad te doen. Zo'n kindje spuugt, poept, plast. Das toch niet lekker? Misschien komt het wel omdat ik zelf ook enorm schoon op mezelf ben en minimaal eens per dag douche. Dan zou ik dat ook snel met een kindje doen denk ik.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

sela

Berichtdoor sela » 16 dec 2007 19:45

Lalage schreef:is het echt nodig dat kinderen elke dag in bad gaan? Of is het gewoon handiger dan met een washandje wassen?

Mijn kleen, kleen Noeske

Gelijk een daske zijt ge dik,
gelijk een kwartelke van kwik,
gelijk een moorke soms zo zwart,
mijn kleen, kleen dochterke, mijn hart.

Maar nu gewassen je daar zit,
daar is geen engelke zo wit,
daar is geen lammeke zo zoet,
mijn kleen, kleen dochterke, mijn bloed.

Ik hef je op de okselkes omhoog,
ik zie een sterreke in elk oog,
en voor mijn armoe word ik blind,
mijn kleen, kleen dochterke, mijn kind.

Rene de Clercq

sela

Berichtdoor sela » 16 dec 2007 19:53

Lalage schreef:Ik denk wel dat een kindje erbij voor veel huishoudelijk werk zoals schoonmaken en wassen zorgt.

iig meer was en de vloer maak je vanzelf wat vaker schoon evenals het toilet enzo omdat zo'n kindje toch overal rondkruipt en loopt en aan zit. '
als je het huishouden als maat neemt voor je tijd ben je er uiteraard meer tijd aan kwijt dan wanneer het sluitpost op de begroting van je tijd is. dat laatste is hier in huis meestal het geval.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 17 dec 2007 13:30

Ik vind het altijd heerlijk als mijn kinders gedoucht en gebadderd in hun pyama's zijn. Weet ik tenminste zeker dat ze schoon zijn. Maar eigenlijk is het voor sommige baby/kinderhuidjes niet goed omdat de huid zo uitgedroogd word. Dat zie ik nu ook aan Lien, ach what ever, dan masseren we haar toch heerlijk in met body lotion van Zwitsal! Ruikt ze ook weer lekker!

Terug naar “Archief”