hoe kijkt men dan naar het verven van je haren?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Bloem84
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Bloem84 » 09 dec 2003 11:34

Gezien met het oog op lange broeken voor vrouwen kwam ik ook naar aanleiding van het onderwerp van de chat vanmorgen op deze vraag!

valt dat onder de verzorging van jezelf of breng je dan schade toe aanjezelf? hoe ver ga je met die dingen?
" You'll never be alone "

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 09 dec 2003 15:18

meid19 schreef:Gezien met het oog op lange broeken voor vrouwen kwam ik ook naar aanleiding van het onderwerp van de chat vanmorgen op deze vraag!

valt dat onder de verzorging van jezelf of breng je dan schade toe aanjezelf? hoe ver ga je met die dingen?

Ik heb er zelf geen moeite mee. Mijn ouders wel. Hun argument is (geloof ik):
Je veranderd een erfelijke eigenschap, dat is niet goed. God heeft je geschapen, zo ben je, dat moet je niet veranderen.
Tsjaaa...

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 09 dec 2003 15:23

Acire schreef:
Ik heb er zelf geen moeite mee. Mijn ouders wel. Hun argument is (geloof ik):
Je veranderd een erfelijke eigenschap, dat is niet goed. God heeft je geschapen, zo ben je, dat moet je niet veranderen.
Tsjaaa...

Ach ja ik heb ook donkere haar als ik gel in mij haar doe. :mrgreen:
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

tanteoranje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

... verven van je haren?

Berichtdoor tanteoranje » 09 dec 2003 15:46

Weeer zo'n moeilijk punt. Maar ja, je zal wel eindeloos door kunnen gaan met dit soort dingen. B.v. als je steil haar hebt en je gooit er een permanentje in. Bij bleekscheterigheid een getinte dagcreme. De achterliggende gedachte bij haarverven is natuurlijk: niet echt aanvaarden van verouderingsproces maar ja, op het gebied van kleding kiezen hou je daar ook rekening mee. Liever iets jeugdiger dan ouwelijk gekleed. Maar met haren verven is het hetzelfde als met een bruinbank: je ziet direct dat iemand dat wel of niet doet!

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 09 dec 2003 15:47

Maar een oplossing voor deze discussie: Kaalscheren :wink:
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 09 dec 2003 15:47

het enige probleem bij het verven van de haren lijkt me dat het slecht voor je haar (en het milieu..) is. Voor de rest vindt ik het wel grappig, zolang het maar een beetje een natuurlijke kleur is.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 09 dec 2003 15:51

@mic schreef:Maar een oplossing voor deze discussie: Kaalscheren :wink:

Als je oud bent dan wordt je vanzelf kaal, dus het kan niet de bedoeling zijn om je nu al kaal te scheren :mrgreen:

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 09 dec 2003 16:04

Ik geloof niet dat dit zo'n heel belangrijk punt is. Discussie zoals deze leiden alleen maar af van de kernzaak.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 09 dec 2003 16:27

Ach ja ik heb ook donkere haar als ik gel in mij haar doe.

Ik ken ook een gezin waarin de jongens ook geen gel in hun haar mogen, duss... Ik weet niet of de reden was dat het er donkerder van wordt, maar het zal wel iets met natuurlijk en onnatuurlijk enzo te maken hebben.[/code]

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 09 dec 2003 19:52

Een vriend van mij is een aantal maanden voor jeugd met een opdracht in Ghana. Toen ik afscheid nam sprak ik ook een paar mensen die dit al een paar jaar doen. Ik vroeg hen of het niet zwaar was, die cultuurschok, die armoede.

Ze zeiden allemaal dat het inderdaad zwaar was en moeilijk, maar nog veel zwaarder en moeilijker is:de cultuurschok terug in Nederland.
Niet alleen onze uitgave en verspilling aan onzinnige producten. Maar vooral de relatie tussen christenen. Daar werkten een zendeling van de Gergem/Woord en daad nauw samen met die van Compassion, de MAf. DAar werd niet gediscussieerd over volwassendoop of kinderdoop, wat wel en niet 'kan''. Daar werd samen gekeken hoe je het nog onbereikte dorpje in de rimboe aan moest pakken.

De christenen daar weten pas echt wat afhankelijk leven met God inhoud, in de diepste betekenis tot en met een ei bij het ontbijt. Ze hebben niks, en verwachten alles. Wij verwachten niks, want we hebben alles. En daarom zat tijd om je te verdiepen of gekleurd haar wel of niet kan.

En dan kom je terug, zeiden ze, en dan vind je hier je christelijke vrienden die met elkaar kissebissen of een drumstel wel of niet kan in de dienst. Of een vrouw wel of geen rok aan moet.

Niet dat je niet over verschillen in opvatting mag praten, of ze uit moet vlakken, ze zijn er niet voor niets. Je hoeft het niet atijd maar met elkaar eens te zijn om de lieve vrede wil. Maar maak er geen punt van afkeer van. Vergeet niet, wat Sabra al zei, wat pas echt belangrijk is: je leven met God. Steek daar je tijd en energie in.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Erick
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Erick » 09 dec 2003 20:13

Hey Meschianza, ik ben het helemaal met je eens dat er belangrijker
dingen zijn dan je haar verven. Maar omdat het toch gebeurd denk ik dat
je daar niet zomaar omheen kan lopen.
De kleur van je haar, heb je gekregen van onze Lieve Heer, daar moet
je niet mee gaan knoeien, dat is een uiting van ontevredenheid, en dat is
totaal onterecht als je ziet wat we allemaal al krijgen......
Degene die je het meest de waarheid zegt, is je beste vriend

Bloem84
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Bloem84 » 09 dec 2003 20:34

ja ik vroeg het me af, er kwamen zulke maffe reacties op de chat!

Maar inderdaad is het niet super belangrijk

Maar aan de andere kant denk ik, laat zien dat je christen ben en gedraag je er ook een beetje naar dus ja waarom zou je je haren dan gaan verven, ben je niet goed genoeg gemaakt?
" You'll never be alone "

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 09 dec 2003 20:40

meid19 schreef:ja ik vroeg het me af, er kwamen zulke maffe reacties op de chat!

Maar inderdaad is het niet super belangrijk

Maar aan de andere kant denk ik, laat zien dat je christen ben en gedraag je er ook een beetje naar dus ja waarom zou je je haren dan gaan verven, ben je niet goed genoeg gemaakt?

Laat zien dat je er goed, gelukkig uit wilt zien voor God :roll:

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 09 dec 2003 23:08

Ik heb mijn haar wel eens gepermanent. Toen ik het gedaan had, voelde ik me heel schuldig tegenover God. Net als of ik het er niet mee eens ben dat Hij me steil haar gegeven heeft.
Ik heb wel meer dingen die ik wil veranderen aan mijn lichaam (wat iedereen denk ik wel heeft), maar je bent gemaakt zoals God wil dat je er uit ziet. Hij vindt je mooi zoals je bent. Knoei daar dan alsjeblieft niet aan. Waarom zou je je haar verven? Voel je je dan zekerder? Voel je je dan mooier?
God kijkt naar je hart, niet naar onze buitenkant. Als je het alleen maar doet om indruk te maken op anderen of soortgelijke reden, dan denk ik niet dat het goed is.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 09 dec 2003 23:50

Consequent verder redeneren met de redenatie van Erick betekent dat dat we geen kleren aan moeten trekken omdat we dan ontevreden zijn en ons lichaam bedekken, geen bril moeten dragen omdat we ontevreden zijn over onze ogen, niet naar de dokter moeten gaan omdat we niet tevreden zijn met onze lichamelijke gebreken? Kortom niets mogen willen omdat dat betekent dat we niet tevreden zijn met de situatie zoals die nu is?
Afbeelding

@mic: amic.filternet.nl

Terug naar “Archief”