vergeet niet dat wij als mensen denken, zaken zien en onze eigen intepretatie ergens aan geven.
wij weten niet een fractie van hoe God denkt en handeld.
Moderator: Moderafo's
Maar voorziet god dan wat wij willen?! Beslissen we zelf over onze toekomst of is het toch god die alle keuzes maakt?! Inclusief de slechte!?
vergeet niet dat wij als mensen denken, zaken zien en onze eigen intepretatie ergens aan geven.
wij weten niet een fractie van hoe God denkt en handeld.
dode zee schreef:Waarom krijgt God altijd de schuld van het kwaad? Het kwaad dat wij zelf gewild hebben?
Wij leven ons leven zonder God, zonder Zijn wetten, zonder Zijn advies. Als er iets fout gaat is het toch Zijn schuld!
Wij willen niet dat God ons leven leidt, en ons verteld wat we zouden moeten doen voor ons bestwil. Maar als er dan iets fout gaat met ons leven moet God er snel aan te pas komen om het op te knappen.
Ja, er gebeuren erge dingen in de wereld, maar God regeerd, en zal Zijn almacht tonene. Hij heerst zo ver de blindste heid'nen wonen! Maar er komt een dag dat elke knie zich buigen zal en zal belijden dat Christus de Heere is! Die dag zal ook blijken dat voor degenen die God liefhebben alle dingen moeten medewerken ten goede. Dan zien we de bovenkant van het weefgetouw, en zien hoe alle kleuren, donker en licht, een patroon vormen!
Het gaat erom of we ons hele leven in Gods handen durven geven. Zo niet, dan moeten we ook niet klagen, want dan bannen we Hem uit. Hoe kunnen we dan het goede verwachten?
En Dire straits, ik denk dat jij inderdaad in dire straits zit! Dat geldt ook voor Heiden! Wie is het maaksel, dat het opstaat tegen de Maker? En God ter verantwoording roept? Als je God niet ziet in het feit dta je leeft, redelijk gezond bent, eten hebt, etc, en daar niet eeuwig dankbaar voor bent, hoe kun je dan klagen om dingen die fout gaan?
'wie is het maaksel, dat het opstaat tegen de maker?' Die vragen kunnen leven vanuit een oprecht streven om de waarheid te leren kennen.
Aragorn schreef:Ik vind dat er wel een argument in het betoog van dode zee zit. Namelijk: als wij niet volgens Gods wetten leven is het logisch dat er problemen van komen. God is dan niet aan ons verplicht om daar wat aan te doen. Toch?
Wishori Wasesu schreef:Dire Straits schreef:'wie is het maaksel, dat het opstaat tegen de maker?' Die vragen kunnen leven vanuit een oprecht streven om de waarheid te leren kennen.
Dat kan...en ze zullen antwoorden vinden die genoegdening geven als ze de Weg bewandelen. Het maaksel staat in geval van het kwaad in een hoop situaties op overzichtelijke hoogte, maar in verhouding tot begrip van totaaloverzicht, dat de Maker alleen heeft, is er geen weg te gaan dan die van de rust die tot je komt in gebed en onderwerping aan Hem.
DireStraits schreef:Aragorn schreef:Ik vind dat er wel een argument in het betoog van dode zee zit. Namelijk: als wij niet volgens Gods wetten leven is het logisch dat er problemen van komen. God is dan niet aan ons verplicht om daar wat aan te doen. Toch?
Volgens mij heb ik daar niets over gezegd. Ik vind alleen dat dode zee geen recht doet aan de discussie door op oprechte en indringende vragen niet inhoudelijk te reageren. Het enige wat hij/zij inbrengt is het monddood maken van de discussie door eenzijdig te wijzen op de onmacht en slechtheid van de mensen. Of dode zee daar gelijk in heeft, doet niet ter zake, het dient geen enkel doel om op een discussieforum te gaan preken.
Aragorn schreef:Ik ben met je eens dat de stijl van dode zee meer prekerig dan beargumenteerd is, maar om het daar niet mee af te doen wilde ik erop wijzen dat er toch wel een argument in zit. Daar heb je inderdaad niets op gezegd, en misschien zou het goed zijn om dat wel te doen omdat in een goede discussie mensen ook op elkaars argumenten ingaan.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten