Hoe ga je om met opmerkingen/blikken van mannen?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Russell
Mineur
Mineur

Berichtdoor Russell » 04 dec 2007 14:11

Wat is dierlijk precies en waarin verschilt dat van menselijk dan?

En waarom is het zwak?
"Weinig wetenschap verwijdert van God, veel wetenschap brengt tot Hem terug." (Francis Bacon)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 04 dec 2007 14:11

Ik ben er ook niet blij mee hoor, nemo20. Daarom zeg ik niks terug. Dat vinden ze alleen maar leuk. En ik vind het ook een beetje mensonwaardig. Als iemand me er leuk uit vind zien dan verwacht ik dat iemand zegt:' Wat zie je er leuk uit vandaag'. En niet dat idiote gefluit en geroep. Bah. Al streelt het wel mijn ego als ik door de stad loop en mijn moeder zegt:' Wow, die jongen keek naar je.' Dat vind ik leuk. Dat vind ik menselijk. Maar dat geroep en gelfuit vind ik eigenlijk beneden mijn waarde zeg maar. Ik ben er misschien te trots voor om iets terug te zeggen.
Dus mannen: zeg gewoon wat je vindt, ipv dat geroep en gefluit ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 04 dec 2007 14:12

En kijk jij niet/nooit naar mannen dan?
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 04 dec 2007 14:25

Naar mannen (of vrouwen) kijken is heel iets anders als er ook naar fluiten of roepen, lijkt mij zo... Ik kan dat ook niet echt waarderen, vind het eigenlijk erg kinderachtig gedrag. Maar wat MissF zegt: negeren werkt het beste, ook om zelf niet te gefrustreerd te raken.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 04 dec 2007 14:57

LeChat schreef:En kijk jij niet/nooit naar mannen dan?

Ik weet dat het onmogelijk klinkt, maar eigenlijk amper. Ik weet ook dat ik een uitzondering ben. En dat het misschien wel veranderd ooit.
Maar nee, ik kijk zelden of nooit naar andere mannen. Misschien komt dat omdat ik er een bloedhekel aan heb als een man met een relatie, vooral in bijzijn van vriendin/vrouw, naar andere vrouwen kijkt. Ik zou er zelf onzeker van worden, en vind het niet fijn als een ander dat door mijn toedoen zou worden.

Mij wordt wel eens verweten dat ik eens meer om me heen moet kijken. Als ik ergens loop zie ik sowieso erg weinig details. Dan zegt mijn vriendin:' Zag je die jongen? Daar zat ik bij in de klas' ofzo. Dan heb ik helemaal geen jongen gezien.

Ach, ik ben wel blij met deze eigenschap, al wijktie af ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 04 dec 2007 15:17

Nemo20 schreef:Hoi dames,

Ik vind het een beetje moeilijk om dit topic daadwerkelijk te plaatsen, omdat ik bang ben dat het arrogant overkomt. Dat is dus niet mijn bedoeling. :)
De laatste tijd maak ik vaak mee dat mannen naar me kijken of iets roepen etc. Tegelijkertijd lees ik veel op internet-forums, waar mannen vrijuit praten, dat mannen eigenlijk altijd naar ‘de vrouwelijke vormen’ kijken. Zelfs hier heb ik het gelezen. Die wetenschap en dat geloer beginnen mij steeds meer te benauwen, het idee dat ze eigenlijk denken dat ze recht hebben om te kijken naar iets wat gewoon van mij is maakt me heel kwaad en ik heb nu heel weinig respect voor mannen, ik vind ze dierlijk en zwak. Ik vraag me af of meer vrouwen zulke gevoelens hebben, in mijn omgeving vinden vrouwen het vooral vleiend of ze doen net alsof ze het heel irritant vinden maar eigenlijk vinden ze het wel leuk. Daarom vraag ik het hier maar eens. En als jullie dat hebben, doen jullie er ook wat aan?

Ik vraag me af hoe oud je bent. Ik herken het ergens wel, namelijk..

Wat mij namelijk vooral verwarde is dat je het ene moment nog kind bent en dat mannen niet op zo'n manier naar je kijken, terwijl je een paar jaar later ineens merkt dat mannen je op een andere manier bekijken. Je ouders gaan dan ineens lopen zeuren dat je niet een te bloot truitje aan moet doen, en dat soort dingen. Ik vond dat mega irritant en het maakte me ook boos op mannen - waarom in vredesnaam moet ik mijn gedrag aanpassen enkel omdat zij hun blikken niet voor zich kunnen houden? :roll:
De vergelijking met 'dierlijk' herken ik ook wel, ik werd daar idd best opstandig van en had nooit veel zin om me daar aan aan te passen.

Wat Acire zegt is heel waar. Gewoon accepteren dat mannen reageren op het lichaam van een vrouw, daar is niets mis mee. Sterker nog, zie er de voordelen van. Het is best prettig om je begeerd te weten ;)
En kijk inderdaad ook eens naar jezelf, heb je zelf nooit dat je blik wat langer bij een mooie jongen blijft hangen?

Als je het echt niet wilt, zorg dan dat je er zo onaantrekkelijk mogelijk eruit ziet :mrgreen:

Boekenlezer schreef:
Acire schreef:Daarnaast, tjek ook je kleding eens. Misschien draag je wel (onbewust) uitdagende kleding waardoor je de aandacht naar je toe trekt. Dat kan ook schelen. Als jij je zó aankleedt, dat mannen niet zien wat ze van jou niet mogen zien, kun je met een geruster hart over straat gaan misschien.

Tja, dat is natuurlijk nogal logisch.
Ik mag toch hopen dat er geen dames zijn die dat niet snappen?! Of zouden ze zóveel moeite met logisch denken hebben? :shock:

En hoe zouden vrouwen dat moeten weten? Ze hebben dit zelf over het algemeen toch een stuk minder, dus waarom is dat logisch? Voor mannen ja, maar zo logisch vind ik het niet hoor, dat mannen mij érg grondig in zich opnemen wanneer ik met een minirokje en diep decolleté rondloop. Ik accepteer het, dat is wat anders, maar begrijpen doe ik het niet. Ik krijg toch ook geen bespringneigingen wanneer mannen hun borstharen laten zien? :roll:

Volgens mij verschilt het ook wel per man, trouwens. Net zoals dat de ene vrouw ook liever naar mooie mannen kijkt terwijl de ander dat niets doet :)

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 04 dec 2007 16:06

Nemo20 schreef:Als alle mannen zelf toegeven dat ze kijken naar vrouwen dan vind ik ze allemaal dierlijk en zwak. Dat is niet over één kam scheren denk ik. Volgens mij is het gewoon een feit.

Kijk jij nooit naar mannen dan?

MissF schreef:Daarom zeg ik niks terug. Dat vinden ze alleen maar leuk.

Leuk toch juist als je iemand een positief gevoel kunt bezorgen? ;) Maar ik denk dat we het een beetje over twee dingen hebben hier nu. Het kijken naar vrouwen (of mannen), en het roepen/fluiten naar vrouwen.

MissF schreef:En ik vind het ook een beetje mensonwaardig.

Waarom dat dan? Je kunt je ook juist vereerd voelen. Naar iemand die er niet leuk uitziet kijken of roepen/fluiten mannen niet op die manier hoor!

MissF schreef:Maar nee, ik kijk zelden of nooit naar andere mannen.

Dat begrijp ik niet. Als je op straat loopt, op je werk bent, of wat dan ook, dan heb je nou eenmaal mensen (en dus ook mannen) om je heen. Dan zíe je ze toch? Nou ja, en ik denk als het een mooie man is dus wel 'hey', gewoonweg omdat je dat registreert.

Nemo20
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Nemo20 » 04 dec 2007 16:16

Russell; ik vind het zwak omdat het aantoont dat ze hun verlangens niet kunnen bedwingen. Net zoals ik het zwak van mezelf vind als ik dat stuk chocolade eet. :) Daarnaast het idee dat ze eigenlijk door iets stoms als vlees helemaal in de war kunnen raken. En dierlijk, omdat dieren elkaar bespringen wanneer zij zin hebben en verder niet nadenken daarover en geen beperkingen kennen, als bijv. geen seks voor het huwelijk. Tenminste voorzover wij weten.

Miss F. ; ja dat is wel het beste denk ik, om niks te zeggen en het te negeren. En inderdaad wat jij zegt, als mensen gewoon zeggen 'wat zie je er leuk uit vandaag' vind ik daar niks mis mee.

En om de vraag te beantwoorden of ik wel eens kijk; ja, en ik kijk ook naar vrouwen.. en naar katten enz. Maar ik kijk dus niet op die manier naar mannen als mannen naar vrouwen kunnen kijken.

Ik vind het trouwens raar dat zoveel mensen zeggen dat een vrouw het maar leuk moet vinden. Dan ligt de nadruk dus ook op je uiterlijk, als mensen je uiterlijk leuk vinden moet je trots en blij zijn. Ik snap dat niet helemaal eigenlijk.
Laatst gewijzigd door Nemo20 op 04 dec 2007 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Russell
Mineur
Mineur

Berichtdoor Russell » 04 dec 2007 16:19

Nemo20 schreef:Russell; ik vind het zwak omdat het aantoont dat ze hun verlangens niet kunnen bedwingen. Net zoals ik het zwak van mezelf vind als ik dat stuk chocolade eet. :) En dierlijk, omdat dieren elkaar bespringen wanneer zij zin hebben en verder niet nadenken daarover en geen beperkingen kennen, als bijv. geen seks voor het huwelijk. Tenminste voorzover wij weten.

Wat een vervelend leven moet jij hebben, als je je iedere keer zwak voelt wanneer je een stuk chocola eet.. er bestaat ook nog zoiets als genieten van de bevrediging van je behoeften.

Verder heb ik misschien iets gemist, maar ik lees niet dat mannen die naar je kijken je ook bespringen. Ze beheersen zich dus wel degelijk.
"Weinig wetenschap verwijdert van God, veel wetenschap brengt tot Hem terug." (Francis Bacon)

Nemo20
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Nemo20 » 04 dec 2007 16:25

Nou ja daar verschillen we dan van mening over. Ik vind dat als je naar iemand kijkt (en niet vluchtig, maar echt doordringend), je je niet bedwingt.

Russell
Mineur
Mineur

Berichtdoor Russell » 04 dec 2007 16:40

Dat kan, maar dat is iets anders dan wat je eerst zei, namelijk bespringen. Bovendien, is jezelf altijd bedwingen dan het hoogste goed?

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 04 dec 2007 16:41

Als man zijnde heb ik soms wel eens plaatsvervangende schaamte voor mijn mede-mannen als ze al kwijlende achter een vrouw aanlopen (figuurlijk dan) of 'bijna hun nek eraf draaien' als er wat moois voorbij komt.

Maar ik maak me er zelf ook wel eens schuldig aan, tenminste wel met enige tact dan. Soms is het wel eens prettig een beetje te flirten, je geeft er een complimentje mee weg en ik weet zeker dat dat wel gewaardeerd wordt. Maar nogmaals op een hele subtiele manier en zoals deze vogel doet: http://youtube.com/watch?v=mBr9_vvf0nk :mrgreen:

DjieDjie
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor DjieDjie » 04 dec 2007 17:09

Dat je er een hekel aan hebt als mannen je naroepen of fluiten kan ik me nog wel iets bij voorstellen. Maar om ons mannen nu meteen gelijk te stellen aan een gemiddeld zoogdier omdat we onze ogen de kost geven? Ik vind dat je je op z'n zachts gezegd niet heel tactisch uitdrukt in deze. Maar goed als je het echt zo'n ramp vind dat er mannen naar je kijken is het klooster misschien wel een goede optie? Kun je je volledig concentreren op het superieure vrouwenbestaan......

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 04 dec 2007 18:10

Nemo20 schreef:Bedankt voor jullie antwoorden. Wel jammer dat niemand dat gevoel deelt. Mensen zeggen inderdaad dat ik er juist blij om moet zijn. Mja dat kan ik dus niet. En waarom ik er mij precies negatief over voel kan ik eigenlijk ook niet echt zeggen. Daarom was ik benieuwd of meerdere vrouwen zulke gevoelens hebben.

Niet dat ik me hoef te verdedigen, maar ik heb kleed mij niet 'bloot' , maar het is niet echt mogelijk om alle vrouwelijke vormen te verbergen en er toch leuk uit te zien.

Als alle mannen zelf toegeven dat ze kijken naar vrouwen dan vind ik ze allemaal dierlijk en zwak. Dat is niet over één kam scheren denk ik. Volgens mij is het gewoon een feit.

tsss dan hebben we het maar niet over de vrouwen (in zijn algemeenheid, en dus niet refomatorische kringen ) met hun kleding. korte rokjes, strakke leggings, uitgesneden topjes, make up, half ontblote borsten , blote benen in de zomer, ... enfin zelfs in een broek kan een vrouw er nog als een slet uit zien, dat je bijna kunt liplezen en je meer vlees ziet dan losse stof.

Het is maar net hoe je je kleedt , dus voortaan geen blote benen meer, dikke legging aan of een maillot , rokken tot aan de voeten vesten met lange mouwen , en natuurlijk een grote hoed op en in de winter een sjaal om ! Een boeeeerka is zo slecht nog niet , allemaal het zelfde er uit zien maakt het pas leuk op deze wereld. nee geef mij maar de victoriaanse tijd, :mrgreen:

Noot , men vergeten natuurlijk niet een kilo zout maar mijn statement is wel duidelijk he

DjieDjie schreef:Dat je er een hekel aan hebt als mannen je naroepen of fluiten kan ik me nog wel iets bij voorstellen. Maar om ons mannen nu meteen gelijk te stellen aan een gemiddeld zoogdier omdat we onze ogen de kost geven? Ik vind dat je je op z'n zachts gezegd niet heel tactisch uitdrukt in deze. Maar goed als je het echt zo'n ramp vind dat er mannen naar je kijken is het klooster misschien wel een goede optie? Kun je je volledig concentreren op het superieure vrouwenbestaan......
hysterisch-smile

Atheist1984

Berichtdoor Atheist1984 » 04 dec 2007 18:22

Acire schreef:Het is gewoon zo, denk ik, dat mannen graag naar vrouwen kijken, maar dat is niet alles.

Denk je dat vrouwen niet graag naar mannen kijken ;)

Terug naar “Archief”