goshen schreef:en hop tot deze categorie.
dus ik eh... als regelmatig bierdrinker (hop!!) ben ik gewoon eigenlijk een junk???
dan valt de rest ook wel mee

Moderator: Moderafo's
goshen schreef:Aan Russel: Hallucinogene middelen
Ook wel psychedelische drugs, of geestverruimende middelen, genoemd. Tot deze groep behoren onder andere marihuana, MDA, MDMA (ook wel XTC genoemd), LSD en hallucinogene paddenstoelen zoals kaalkopjes of de vliegenzwam. In minder sterke mate horen ook absint en hop tot deze categorie.
Leer jij eerst maar eens lezen voordat je verder op mij reageert. Ik gooi helemaal niks op één hoop (behalve op de vuilnishoop in dit geval). En waar haal je ineens de alcohol vandaan?Russell schreef:Dat ze hier in één groep genoemd worden wil natuurlijk niet zeggen dat je de werking met elkaar kan vergelijken. En je hebt er weinig van begrepen als je alcohol, paddo's, marihuana en xtc op één hoop gooit. Alcohol en marihuana zijn redelijk met elkaar te vergelijken, paddo's en LSD ook, maar daarmee houdt het op.
Wullimpie schreef:Voor de duidelijkheid, het gaat hier over paddo´s/drugs in combinatie met het christendom.
Het ethische aspect dus.
goshen schreef:Leer jij eerst maar eens lezen voordat je verder op mij reageert. Ik gooi helemaal niks op één hoop (behalve op de vuilnishoop in dit geval). En waar haal je ineens de alcohol vandaan?Russell schreef:Dat ze hier in één groep genoemd worden wil natuurlijk niet zeggen dat je de werking met elkaar kan vergelijken. En je hebt er weinig van begrepen als je alcohol, paddo's, marihuana en xtc op één hoop gooit. Alcohol en marihuana zijn redelijk met elkaar te vergelijken, paddo's en LSD ook, maar daarmee houdt het op.
Russell schreef:jaccootje85 schreef:PeterK schreef:Ik ben benieuwd hoeveel mensen die softdrugs hebben gebruikt het gebruik er vanaf raden.
Degenen die er nu echt helemaal los van zijn, allemaal denk k zo...
Fout gedacht.
Paracat schreef:Ik ben Hendrik, mn eerste post en toch niet nieuw hier, ik cruise regelmatig rond op de site.
Ik zit met een behoorlijk groot dillema.
Ik heb als sinds ik 10 ben last van cluster-hoofdpijn. Dat voelt zeg maar alsof iemand een gloeinde haak in mn oog steekt en er vervolgens aan gaat draaien. Het staat helemaal bovenaan op de KIP-schaal, en maakt mijn leven een ware hel omdat ze heel regelmatig voorkomen. Er is hier geen goed medicijn voor.
Nu hoorde ik van mijn neuroloog dat er iets is wat de pijn aanzienelijk kan verminderen en zelfs compleet stoppen. Dit zijn paddo's.
Ik heb geen ervaring met de drug, maar ben er in principe niet tegen.
Wel weet ik niet heel erg zeker of het rijmt met wat ik geloof.
Wat zegt de bijbel hierover, en mag ik er gebruik van maken?
Atheist1984 schreef:Russell schreef:jaccootje85 schreef:PeterK schreef:Ik ben benieuwd hoeveel mensen die softdrugs hebben gebruikt het gebruik er vanaf raden.
Degenen die er nu echt helemaal los van zijn, allemaal denk k zo...
Fout gedacht.
Juist. Ik gebruik ook wel eens soft-drugs. In het weekend rook ik graag gezellig met andere een jointje
Paracat schreef:Ik ben Hendrik, mn eerste post en toch niet nieuw hier, ik cruise regelmatig rond op de site.
Ik zit met een behoorlijk groot dillema.
Ik heb als sinds ik 10 ben last van cluster-hoofdpijn. Dat voelt zeg maar alsof iemand een gloeinde haak in mn oog steekt en er vervolgens aan gaat draaien. Het staat helemaal bovenaan op de KIP-schaal, en maakt mijn leven een ware hel omdat ze heel regelmatig voorkomen. Er is hier geen goed medicijn voor.
paracat schreef:
Wat zegt de bijbel hierover, en mag ik er gebruik van maken?
Lovely schreef:In de Bijbel wordt negatief gesproken over pharmakeia, (verruimende middelen voor de geest) dus o.a. drugs, dit wordt vooral betrokken tot het eten en het genieten hiervan.
kirdneh schreef:De bijbel keurt geestverruimende stoffen af, alleen ik denk als het met mate gebeurt dat het geen probleem hoeft te zijn, zie maar wat de bijbel zegt over alcohol enz
Collateral schreef:Kun je dit wat beter uitwerken/onderbouwen? Waar lees jij in de Bijbel dat geestverruimende stoffen afgekeurd worden? Grappig trouwens, want de geestverruimende stof dimethyltryptamine (DMT) wordt van nature in ieder mens aangemaakt.
Collateral schreef:Lovely schreef:In de Bijbel wordt negatief gesproken over pharmakeia, (verruimende middelen voor de geest) dus o.a. drugs, dit wordt vooral betrokken tot het eten en het genieten hiervan.
Lovely schreef:In de Bijbel wordt negatief gesproken over pharmakeia, (verruimende middelen voor de geest) dus o.a. drugs, dit wordt vooral betrokken tot het eten en het genieten hiervan.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten