God zet Nederland op de kaart!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Anthony
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Anthony » 23 nov 2007 13:32

ik begrijp wat je bedoelt. Ik vind af en toe ook dat er vaak mensen in de geest vallen. Maar aan de andere kant heb ik dit zelf ook 2 keer meegemaakt en daar kan je niks aan doen. Het gaat vanzelf.

En ik denk niet dat de boodschap was dat letterlijk ALLE tradities fout zijn, maar inderdaad religie is niet waar het om draait. Het draait om je geloof en persoonlijke relatie met God.

Denk bijvoorbeeld aan de tekst waarin Jezus zegt: Niet iedereen die mij Heer noemt zal het koninkrijk der hemelen binnenkomen......en dat hij dat tegen die mensen zegt: Ik ken u niet.

Daarom is het belangrijk dat je niet bid en naar de kerk gaat uit gewoonte maar dat je echt een relatie met God hebt. Dat is ook in eerste instantie waarom God ons schiep, om omgang met ons te hebben!

En in dat opzicht ben ik het 100% met ze eens dat relatie belangrijker is dan religie.
Ik denk dat dit vooral mijn persoonlijke ervaring was, én dat het die keer erger geweest zou kunnen zijn dan normaal gesproken. Bovendien heb ik een vriend die heel actief is bij TRIN, en hij is inderdaad ook heel erg voor eenheid tussen alle kerken

Ja het is inderdaad de ene keer wat heftiger dan de andere, mijn ouders zijn bijvoorbeeld ongelovig en toen ik gedoopt werd was daarvoor ook een vrij heftige preek/dienst. Daar stonden ze ook wel ff van te kijken maar toch vonden ze het heel bijzonder.

En we moeten ook in gedachten houden dat als Jezus demonen/boze geesten uitdreef dat er staat: ze gingen uit onder luid geschreeuw. Ik denk dat Jezus zijn bediening ook voornamelijk heel heftig was. Hij zette het hele religieuze wereldje van de fariezeeën op zijn kop.

Dus heftig is niet per definitie verkeerd ;)
Aanbid Hem in eenheid!
Het gaat niet om 1 kerk/gemeente/denominatie. We hebben allen 1 vader. Laten we samenwerken voor Zijn koningkrijk!

SimonT
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor SimonT » 23 nov 2007 13:44

als duivelen met geschreeuw uitgingen zegt dat natuurlijk niets over de heftigheid van zijn bedieing, Jezus deed alles in eevoud, hij sprak, brak het brood, genas zieken, maar je leest nergens dat dat met een hoop heisa en poespas ging!

Ik kan het me goed indenken dat duivelen schreeuwen als de Goddelijke Majesteit je gebied uit te gaan!
Gelukkig met mijn vriendin(netje)!

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 23 nov 2007 13:48

Ik geloof dat ik even je punt mis SimonT.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 23 nov 2007 13:51

Anthony schreef:ik begrijp wat je bedoelt. Ik vind af en toe ook dat er vaak mensen in de geest vallen. Maar aan de andere kant heb ik dit zelf ook 2 keer meegemaakt en daar kan je niks aan doen. Het gaat vanzelf.

Dat weet ik, maar toch blijf ik er altijd een vaag gevoel aan overhouden. Toen bij Trin waren het echt heel veel mensen, bijna iedereen, in andere diensten gebeurt het ook, maar toch vind ik het dan vreemd: waarom gebeurt het nou nóoit in een traditionele kerk!?

Anthony
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Anthony » 23 nov 2007 14:00

waarom gebeurt het nou nóoit in een traditionele kerk!?

Dat is inderdaad een hele interessante vraag. Ik vraag me dat zelf ook af. Het kunnen meerdere redenen zijn.

Wat mooi is, is dat ik filmpjes en fotos heb gezien van zendelingen die naar landen gingen waar mensen nog nooit van Jezus hadden gehoord, en daar viel ook bijna iedereen in de Geest.

Maar het is niet iets waar teveel de nadruk op gelegd moet worden. De een overkomt dit nou eenmaal af en toe en de ander niet, dit betekend niet dat God meer van de mensen houdt die wel vallen ofzo. Het kan ook zijn dat die mensen een vorm van gebondenheid hadden en op dat moment zijn vrijgemaakt, en dan vallen ze.

Ik weet ook niet precies wat dat veroorzaakt...
als duivelen met geschreeuw uitgingen zegt dat natuurlijk niets over de heftigheid van zijn bedieing

Nou ik vind het toch een behoorlijk heftige manifestatie, die dingen zie ik nu niet vaak in kerken gebeuren hoewel Jezus toch duidelijk heeft gezegd dat de gelovigen in zijn naam boze geesten uit zouden drijven!
Aanbid Hem in eenheid!

Het gaat niet om 1 kerk/gemeente/denominatie. We hebben allen 1 vader. Laten we samenwerken voor Zijn koningkrijk!

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 23 nov 2007 18:29

Misschien is het ook wachten tot God Nederland ván de kaart veegt.
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

Russell
Mineur
Mineur

Berichtdoor Russell » 23 nov 2007 20:18

God gaat Nederland terug op de kaart zetten? Komen we dan eindelijk van deze regressieve coalitie af en gaan we weer fijn verder met onze liberale traditie?
"Weinig wetenschap verwijdert van God, veel wetenschap brengt tot Hem terug." (Francis Bacon)

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 23 nov 2007 20:45

Anthony schreef:
Dat wordt dus een massale bijeenkomst?

Er is plaats voor ongeveer 3000 man. Mochten het aantal aanmeldingen die zo ruim overstijgen dan is er eventueel een mogelijkheid tot uitwijken naar een andere locatie, maar daar gaan we niet van uit.

Dan blijf ik liever thuis. Niets ten kwade jegens mensen die hier naar toe willen gaan (veel zegen gewenst), maar ik verkies de intiemere kerkjes boven dergelijke mensenmassa's.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Re: God zet Nederland op de kaart!

Berichtdoor Boekenlezer » 23 nov 2007 23:11

Anthony schreef:God gaat Nederland terug op de kaart zetten en jij kan hier getuige van zijn!

Van 1 t/m 4 mei 2008 vindt Heaven on Earth plaats, georganiseerd door TRIN (Touch Reach and Impact the Nations).

Heaven on Earth is een interkerkelijk evenement waarbij alle denominaties, alle generaties en ALLE NATIES VAN DE WERELD in eenheid God zullen aanbidden.

Dit heeft in de hele wereldgeschiedenis nog nooit plaatsgevonden en misschien gebeurt het ook wel nooit meer voordat de Heer terugkomt.

Er zullen onder andere tal van nationale en internationale sprekers en worship-bands komen. Ik noem er een aantal:

Sprekers:
-Angela Greenig
-Wesley & Stacey Campbell
-John Crowder
-Rolland & Heidi Baker
-doug Addison
-James Goll
-Che Ahn
-John & carol Arnott
-Herman Boon
-Mattheus & Rebekah van der Steen
-Jan Zijlstra
-Walter Heidenreich
-Daniel & Marlies Hoogtijeling

Worship o.a door:
-DEW (o.l.v Frank & Marlou van Essen)
-Bob Fitts
-Joan McFatter
-Kevin Prosch
Wordt gratis lid van de club-hyves van Heaven on Earth om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws en meer te weten te komen. Check ook de officiële site: www.trinevents.com

Wij zijn er van overtuigd dat er tijdens dit vierdaagse evenement, een uitstorting van Gods Geest gaat plaatsvinden. En dat we alvast een voorproefje krijgen van hoe het in de hemel zal zijn, wanneer wij met alle heiligen in eenheid God voor eeuwig zullen aanbidden.Oftewel: een stukje HEAVEN ON EARTH!!!

'Evangelisch' gezweef op wat een refo-forum hoort te zijn...
Ik had als moderator allang ingegrepen, om dit onmiddelijk de nek om te draaien.

Anthony schreef:God gaat Nederland terug op de kaart zetten en jij kan hier getuige van zijn!

Als ik in mijn atlassen kijk, staat Nederland daar gewoon in, hoor!

Anthony schreef:Wij zijn er van overtuigd dat er tijdens dit vierdaagse evenement, een uitstorting van Gods Geest gaat plaatsvinden.

Ik weet niet of je het al wist... maar Pinksteren heeft al plaatsgevonden. Het staat zelfs opgetekend in Handelingen 2. Dat is het Nieuwe Testament, waarmee het zelfs in dat laatste kwart van de Bijbel staat waarin jullie altijd met je snufferd zitten! :mrgreen:
Maar ja, dat schijnen ze niet echt te snappen.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 23 nov 2007 23:16

Noujah Boekenlezer :shock:
Kritisch zijn is best, maar dit is gewoon onrespectvol! Als je zoveel tegen hebt op 'evangelisch gezweef', kom dan met gefundeerde kritiek ipv zo evangelo-foob te zijn.

Het is niet mijn ding, die TRIN-bijeenkomsten, maar ik heb wel respect voor hun pogingen tot eenheid binnen het christendom. Zulke pogingen lijken bij jou ver te zoeken te zijn..

Renee
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Renee » 24 nov 2007 00:22

Hier wil ik toch echt ff op reageren.
Een paar weken terug ben ik op een bijeenkomst geweest van een evangelische gemeente waar ook mensen "in de Geest" vielen.
Als ras-gereformeerde had ik dat nog nooit meegemaakt en had/heb ik er nogal wat vraagtekens bij. Thuis ben ik op zoek gegaan naar Bijbelteksten die dit verschijnsel onderbouwen. Die vond ik niet. Wel het volgende artikel op internet

http://www.solcon.nl/schriftgezag/wordbest/baslhgd.doc

Geen enkele Bijbeltekst te vinden. Uitleg gevraagd bij een evangelische 'zuster': Zo machtig is de Geest, je moet nergens van opkijken. Hm, in mijn ogen een te makkelijk antwoord. Gezien het spektakel waar ik getuige van was, leek het mij toe dat je daar ook heel makkelijk iets van jezelf in kan gooien. Kijk, als er al iemand achter een persoon staat te wachten om diegene op te vangen, zie ik ook al weinig spontaans meer in.

Maar misschien kan Anthony mij uitleggen wat het precies is. Ik zie er nl. ook niets opbouwends in. Niet voor de gemeente, niet voor je eigen geloofsleven. Wat voegt het toe?

Later op de avond werd het nog gezelliger, er werd ook 'gelachen in de Geest'. Uitleg: die mensen hebben waarschijnlijk zoveel te dragen dat ze door dat lachen een soort bevrijding mogen ervaren. Hm..het klonk mij erg akelig in de oren, dat gelach.

Ik kan eigenlijk alleen maar concluderen dat al deze dingen erg op jezelf gericht zijn en ook een soort maatstaf hoever je al bent...
Het staat m.i. ver af van de Bijbelse boodschap, God liefhebben en je naaste als jezelf.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 24 nov 2007 01:25

Heel dat in de geest vallen komt op mij over als een sterke vorm van autosuggestie. Net zoals Emiel Ratelband je kan laten geloven dat je over kolen kunt lopen kan een andere goede spreker die weet wat hij moet zeggen je doen geloven dat je gevult wordt met de HG. Zeker als je ook nog eens mensen om je heen dit ziet gebeuren, en je bent er vatbaar voor.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 24 nov 2007 09:37

Hippieblijhoofd schreef:Noujah Boekenlezer :shock:
Kritisch zijn is best, maar dit is gewoon onrespectvol! Als je zoveel tegen hebt op 'evangelisch gezweef', kom dan met gefundeerde kritiek ipv zo evangelo-foob te zijn.

Het is niet mijn ding, die TRIN-bijeenkomsten, maar ik heb wel respect voor hun pogingen tot eenheid binnen het christendom. Zulke pogingen lijken bij jou ver te zoeken te zijn..

Hier sluit ik me heel graag bij aan. Wat een ongenuanceerde reactie van Boekenlezer!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 24 nov 2007 10:14

Ben zelf ooit eens naar een bruiloft geweest, waarin de mensen compleet in vervoering raakten door de Geest. Het vreemde was dat dezelfde mensen ook 's avonds op de dancevloer compleet in vervoering raakten door de muziek. Hiermee wil ik aangeven dat je zelf ook invloed hebt op bepaalde uitingen.

Ik geloof zeker dat de HG ook in de traditionele kerken aanwezig is tijdens de diensten. Waarschijnlijk op een andere manier. Volgens mij werkt niet niet bij elk mens op dezelfde manier.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 24 nov 2007 17:15

rosalie83 schreef:
Hippieblijhoofd schreef:Noujah Boekenlezer :shock:

Hier sluit ik me heel graag bij aan. Wat een ongenuanceerde reactie van Boekenlezer!

Dit soort dingen, waarvoor hier reclame wordt gemaakt en blijkbaar door Refoweb toegestaan, is gewoon dwaling. Het is: de duivel een handje helpen. Alsof de tsunami van evangelicalisering in de kerken al niet genoeg ellende teweeg brengt!
Als een bepaalde Gereformeerde Gemeente even zijn stem laat horen, dan is iedereen heftig verontwaardigd en loopt iedereen te hoop. Dan is het forum hier te klein. Dan is de toon wel duidelijk: 'We zullen ze leren, die schurken!' Maar allerlei ketters gezweef, dat moet blijkbaar allemaal maar kunnen. Plotseling moet je dan van bepaalde mensen ook heel genuanceerd blijven.
(Ook in de net genoemde discussie heb ik toen ergens de vinger bij gelegd. Maar dat wordt dan ook weer op alle mogelijke manieren genuanceerd.)
Ik begrijp dat niet helemaal. Het komt ontzettend hypocriet op mij over.
Zou de schrijver van dat artikel in de Wachter Sions, waarover hier discussie is geweest, dan toch gelijk hebben gehad?

De bijdrage van Renee maakt ook wel duidelijk dat er wat van te zeggen valt.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Terug naar “Archief”