Berichtdoor dode zee » 05 dec 2003 14:39
God is Almachtig. Hij heeft ons niet willen verstoten, omdat Hij mensen liefheeft. Hij heeft ons niet nodig, wordt ook niet rijker van ons. Hij wordt niet armer van geven, en niet rijker van houden. Maar Hij heeft van eeuwigheid bepaald dat er een groep mensen zullen zijn die Hem zullen prijzen, en voor Hem zullen leven. Niet uit zich zelf, want alle mensen zijn gevallen in Adam, en kunnen nooit meer levend worden.
Wij hebben ons vrijwillig van God afgekeerd, en door onze hoogmoed en ongeloof is het onmogelijk vanuit onszelf om tot Hem terug te keren! Ga eens na hoeveel verdriet wij God bezorgen, en hoeveel pijn we Hem doen! Hoe we tegen Hem ingaan, onze eigen weg gaan! Hoe we Hem verachten en uit ons leven verbannen! Maar toch zegt God tot sommigen, tot velen: Wees mijn volk, en Ik zal uw God zijn! Hij roept ons om tot Hem te vluchten, en Hem te vragen onze God te zijn! Hoe machtig, ja , almachtig is deze God! Hoe genadig, en liefde vol! Maar hoe groot zal zijn toorn zijn als wij Zijn roepen in de wind slaan, en onze eigen weg gaan!
Gelijk een hert schreeuwt naar de waterstromen, alzo schreeuwt mijn ziel tot U, o God! Mijn ziel dorst naar God, naar den levenden God; wanneer zal ik ingaan, en voor Gods aangezicht verschijnen?