De Pil

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 20 nov 2007 16:31

7 euro per doosje (@Jannoek) valt mee hoor!! Ik betaal 12,15 per doosje (3 maanden). Ik bestel m dan via de huisarts, als ik m zo haal bij de apotheek kost ie mij 18,00 :? :shock:

Ik heb geen bijwerkingen gehad, ik ben wel iets gezetter geworden maar aangezien dat ook veel in de familie voorkomt denk ik zelf dat dit geen bijwerking is van de pil, maar gewoon een beetje aanleg er voor :)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 20 nov 2007 16:38

Lorijntje schreef:Hee,

Nee, het gaat geloof ik om eenmalig onderzoek, niet elke drie maanden :) Gyn onderzoek staat in bijsluiter Em. Zal vast wel ergens nuttig voor zijn. Ja, die huisarts is heel creepy haha. Hmm, we wachten af. Ik ben sowieso nog niet begonnen met slikken, vind het allemaal nog een beetje vreemd.

Tja, kvond het nogal vreemd, omdat ik het echt nooit had gehoord tijdens m'n opleiding (studeer geneeskunde en loop co-schappen), en ik het ook niet kan vinden in de huisartsenstandaard over hormonale anticonceptie. In de bijsluiter staat idd dat vrouwen die de pil slikken vaker onderzocht moeten worden, en dat het persoonlijk is wat voor onderzoek (in de mijne tenminste :)), overigens denk ik dat dit ook het indekken van de fabrikant is tegen eventuele bijwerkingen etc. De meeste huisartsen doen hier niet veel mee, omdat de praktijk uitwijst dat dat niet echt nodig is. Overigens het zou natuurlijk kunnen dat je huisarts extra voorzichtig is, omdat hij bijv. net een patient heeft gehad die wel iets had.....zou kunnen, en dat hij daarom voor de zekerheid iedereen maar onderzoekt om te voorkomen dat hij iets mist.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 20 nov 2007 17:14

kwebbel schreef:Ik heb geen bijwerkingen gehad, ik ben wel iets gezetter geworden maar aangezien dat ook veel in de familie voorkomt denk ik zelf dat dit geen bijwerking is van de pil, maar gewoon een beetje aanleg er voor :)

Ik ben ook wel iets aangekomen, maar volgens mij gebeurt dat bij iedereen die net getrouwd is... gezellig samen biertje/wijntje/portje drinken, toastjes eten en lekker voor elkaar koken is toch heerlijk :)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 20 nov 2007 18:10

haha ja, aangekomen ben ik ook idd, niet van de pil, wel van trouwen. Een kilootje ofzo, gewoon omdat ik anders kook enzo.
Ik heb nog nooit iets betaald voor de pil. En ik slik hem nu een jaar ofzo.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 20 nov 2007 18:22

Gelukkig maar! Hoor zovaak dat mensen kilo's aankomen van de pil, daar zit ik echt niet op te wachten... Ga toch es een x naar de dokter voor advies. Kheb ook al veel over de hormonenpleister gehoord. Iemand advies of ervaring?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 20 nov 2007 19:37

Je schijnt niet aan te komen van de pil. Je komt aan omdat je meer behoefte aan eten hebt. Zegt men.
Dus als je zelf let op wat je eet, dan is er alst goed is niks aan de hand.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 20 nov 2007 19:46

De hormoonpleister wordt volgens mij nog niet veel gebruikt. Het nadeel is dat je hem steeds op een andere plek moet plakken.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 20 nov 2007 20:34

Die Nuvaring lijkt me ideaal. Waarom ben jij daarmee gestopt lalage, of is dat te prive?

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 20 nov 2007 21:41

Acire schreef:Die Nuvaring lijkt me ideaal. Waarom ben jij daarmee gestopt lalage, of is dat te prive?

Het ging een tijd goed, maar de ring bleef op een gegeven moment niet meer goed op z'n plaats zitten. Helaas, want het was erg handig, ook als je bijvoorbeeld vaak niet thuis slaapt.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 21 nov 2007 03:24

Sja missF, das makkelijker gezegt dan gedaan.. Op je eten letten.. Daar heb ik zonder de pil al moeite mee laat staan als ik ook nog de pil zou slikken en extra zin krijg in eten 8)

Volgens mij ben ik dan binnen een jaar tijd 15 kilo boven mijn streefgewicht! Gelukkig heb ik nooit last gehad van onregelmatigheden in menstruatie, ook nooit heel vervelende kwaaltjes ervan. Ben een bevoorrecht mens als ik dit allemaal zo lees.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 21 nov 2007 08:14

Bijwerkingen van diverse pillen die ik heb geprobeerd?

SAGERIJNIG tot en met.

Ochtendmisselijkheid.

Geen behoefte aan sex, nou ja, dan hoef ik dus ook niet meer aan de pil. 8)

3 verschillende geprobeerd in al die jaren. Eerst Diane35 (ook ivm acne) Daarna Marvelon en als laatste Jasmin.

Ik vergat hem ook vaak dus dat ding is niets voor mij.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 21 nov 2007 11:04

MissF schreef:Je schijnt niet aan te komen van de pil. Je komt aan omdat je meer behoefte aan eten hebt. Zegt men.
Dus als je zelf let op wat je eet, dan is er alst goed is niks aan de hand.

Wat merk je van de pil?

Sommige vrouwen krijgen last van hoofdpijn of gespannen borsten. Het kan zijn dat je tussen de menstruaties wat bloed verliest. Deze verschijnselen verdwijnen meestal na een paar maanden pilgebruik. Je menstruaties worden meestal minder pijnlijk. Doordat je lichaam meer vocht vasthoudt, kan je gewicht wat toenemen. Dit vocht raak je weer kwijt zodra je met de pil stopt.

Bron: NHG-Patiëntenbrief

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 21 nov 2007 11:11

Ik heb er overigens serieus aan gedacht om de pil te gaan gebruiken. Ten eerste omdat zijn ouders al tè veel hebben meegemaakt om nòg eens een kanonskogel te verwerken. Ten tweede zou ik niet weten hoe we het voor elkaar zouden moeten boksen als ik zwanger zou raken. Toch wil ik er niet aan, omdat het gewoon chemische bagger is en blijft; Het kan nooit bevordelijk zijn voor je lichaam. Daarnaast zijn we beiden tegen gemeenschap voor het huwelijk. Ik denk dat je eerder 'de fout in gaat' als ik de pil zou slikken, omdat het dan toch safe is. Je zet misschien makkelijker je principes aan de kant.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 21 nov 2007 11:38

M'n zus heeft 1 jaar de pil geslikt,
en is nu al meer dan een jaar gestopt,
maar haar cyclus is helemaal in de war geraakt van die rotzooi.
En dat terwijl ze graag zwanger wil worden.

Ben het met Smurffie eens, het is chemische bagger.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 21 nov 2007 12:59

*Annet* schreef:Bijwerkingen van diverse pillen die ik heb geprobeerd?

SAGERIJNIG tot en met.

herken deze. Ik ben er toen ook mee gestopt. Hier had ik echt geen zin in.

Nuvaring had ik geen problemen hier mee.
Is erg handig en hoef je niet dagelijks meer te slikken
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Terug naar “Archief”