Lont stapt uit ChristenUnie!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

zahra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor zahra » 17 nov 2007 14:25

[
Laatst gewijzigd door zahra op 12 aug 2011 01:29, 1 keer totaal gewijzigd.
.

Ilias
Mineur
Mineur

Berichtdoor Ilias » 17 nov 2007 15:20

"Christenhomo"

Ben ik de enige die hier raar opkijkt van dit woordje?

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 17 nov 2007 15:26

Ik vind de reactie van Rouvoet dapper.

Enneh, Ilias... er bestaan ook moslimhomo's hoor... misschien noemen we die wel momo's... :mrgreen:
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 17 nov 2007 16:29

reform schreef:Ik snap niet waarom de CU nog geen standpunt heeft ingenomen....

RD zaterdag 17 november 2007

Ook Leerling in CU-commissie gedragscode

ZWOLLE - Oud-RPF-leider Leerling en arts mevrouw Hoek-Van Kooten maken deel uit van de commissie die zich binnen de ChristenUnie gaat bezinnen op het thema homoseksualiteit. Van de acht leden tellende commissie zal ook een persoon met een homofiele geaardheid deel uitmaken.

Dat heeft partijvoorzitter Blokhuis vandaag gezegd op het goed bezochte partijcongres van de ChristenUnie in Zwolle. Het partijbestuur heeft de bezinningscommissie ingesteld na de ophef die in de achterliggende weken ontstond over het standpunt van de ChristenUnie over homoseksualiteit. Al eerder was bekend dat oud-GPV-voorzitter Cnossen de commissie, die voor de zomer van 2008 met een rapport moet komen, gaat leiden. De commissie zal zich gaan buigen over twee hoofdvragen: Is de discussie van het achterliggende weken aanleiding om de gedragscode voor CU-vertegenwoordigers (waarin op dit moment niet afzonderlijk wordt ingegaan op homoseksualiteit) te herzien? En: Mag de ChristenUnie oordelen over de levenswijze van CU-vertegenwoordigers?

Hoewel de partijtop van de ChristenUnie het interne debat over homoseksualiteit voor zich uit heeft geschoven, was er vandaag toch ruimte voor een korte plenaire gedachtenwisseling. Aan het eind daarvan voerde ook het Amsterdamse deelraadslid Yvette Lont, die de aanjager is van de discussie over homoseksualiteit, het woord. „De discussie heeft mijzelf, mijn man en kinderen en mijn ouders sterk aangegrepen”, aldus mevrouw Lont. „Ik ga daar nu niet dieper op in, maar geef het over aan God.”

Volgens Lont heeft „het partijbestuur mij in mijn veiligheid niet ondersteund. Daarin ben ik teleurgesteld. Als een politica de dood wordt toegewenst, hoor je niemand piepen. Dat kan niet. Laten we een zoutend zout en lichtend licht zijn zodat mensen tot God kunnen komen.”

Ze besloot haar toespraakje met: „Ik zeg nu niets meer. Ik geef het over aan de partij. God zij geprezen. Amen.”

Kritiek op de handelswijze van het partijbestuur, op het verdagen van de discussie over homoseksualiteit of op het instellen van een bezinningscommissie, werd op het congres niet gehoord. Niemand deed een poging op deze dag toch nog een inhoudelijk debat over het thema te starten.

Fractievoorzitter Slob en partijvoorzitter Blokhuis gingen in hun toespraak tot het congres beiden kort in op het tumult over het homostandpunt. Slob: „Ons spreken moet weloverwogen en zorgvuldig zijn, vooral waar het mensen in hun wezen raakt. Juist als christenen weten we toch hoe hard het ons kan raken als er achteloos wordt omgesprongen met wat zó wezenlijk voor ons is.”

Volgens Slob is de noodzakelijke zorgvuldigheid „een heel legitieme reden om een gevoelig vraagstuk eerst eens in een commissie te bespreken.”

Blokhuis gaf aan zich de achterliggende tijd sterk te hebben geërgerd aan het woord ”praktiseren”. „Ik heb een hekel aan dat woord. Het heeft te maken met een beroepsuitoefening. Wat het te maken heeft met seksualiteit, weet ik niet. Of het zou moeten zijn in de prostitutie, maar daar zijn wij tegen.”

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 17 nov 2007 16:51

zahra schreef:
Denkertje21 schreef:
Bevlogen schreef: Zolang ze dat homo-gedoe niet praktiseren.

Sorry, kon het niet laten! Maar wat ben jij lomp! Dat 'homo-gedoe' en de moeite die daar uit voortkomt, is de pijn van velen en jij walst daar op z'n manier over heen? Echt lomp!

luister jongen, ieder gelovig mens heeft zo zijn beproevingen en problemen in het leven, daar hoef je echt niet speciaal homo voor te zijn hoor.
Er bestaan nog wel meer problemen in het leven als gelovige Jood/Christen/Moslim als het homo zijn(ik dacht trouwens dat jij het geen probleem vind om homo te zijn)

Zahra; leer jij nu eerst eens mensen en de uiteenlopende meningen van eenieder te respecteren. Kom nu alsjeblieft niet blind aanlopen met; 'Homo's zijn fout, dat staat in de Bijbel, punt.'

Volgens mij ben je je GG-wortels nog niet helemaal kwijt. En associeer 'homo's' nu eens níet met gayparades e.d. maar met normale ménsen.

Overigens, onlangs stond er een mooi artikel in het RD. Er stond een verhaal in van een reformatorische homo, die naar allerlei feesten vluchtte, omdat hij in zijn eigen kerk (de GG) niet werd geaccepteerd en scheef aan werd gekeken.

Een schandalig gevolg van de homo-haat binnen de kerken.

Jantjes

Berichtdoor Jantjes » 17 nov 2007 17:12

Ilias schreef:"Christenhomo"

Ben ik de enige die hier raar opkijkt van dit woordje?

Ehu, misschien niet? maar het roept wel vragen op.
Bestaan er ook christelijkepedo’s of christelijkehoeren of christelijkesado’s of christelijkeinbrekers of christelijkevoetbal of chistelijke…..…(vul zelf maar in). Waar is het einde of het begin waar ‘christelijk’ voor geplaatst kan worden? Volgens mij is dat maar één ding: Verlaat de slechtigheden, en leeft; en treedt in den weg des verstands (Spr 9:6). Dan blijft maar één ding over en dat is Christus zelf, zonder iets voor of achter Christus te plaatsen.

.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 17 nov 2007 17:21

makkelijk praten Jantjes, maar voor homo of lesbi zijn kies je niet.
je kan moeilijk jezelf verlaten.

Ook christelijke mensen kunnen last hebben van pedofiele gevoelens.

Voor je beroep( bijv. voetballer) kies je, maar je gevoelens heb je en kan niet zomaar aan de kant leggen.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Jantjes

Berichtdoor Jantjes » 17 nov 2007 17:36

Gerdien B. schreef:Ook christelijke mensen kunnen last hebben van pedofiele gevoelens.

Voor je beroep( bijv. voetballer) kies je, maar je gevoelens heb je en kan niet zomaar aan de kant leggen.

Inderdaad ‘Last van hebben’ dat zijn juiste christenen.

Een voetballer zonder gevoel is ook geen echte voetballer.

.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 17 nov 2007 17:40

CaptainCaveman schreef:Een schandalig gevolg van de homo-haat binnen de kerken.

En moskeeën...

Wat betreft homo's: in mijn directe vriendenkring loopt één homo rond. Ik ben uiterst content met hoe en wie hij is: een fijn mens met veel moed en wars van alle clichés. Denk ik aan homo's, dan denk ik in de eerste plaats aan mensen zoals hij.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Bevlogen
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Bevlogen » 17 nov 2007 17:42

Denkertje21 schreef:
Bevlogen schreef: Zolang ze dat homo-gedoe niet praktiseren.

Sorry, kon het niet laten! Maar wat ben jij lomp! Dat 'homo-gedoe' en de moeite die daar uit voortkomt, is de pijn van velen en jij walst daar op z'n manier over heen? Echt lomp!

Lomp? Jah, ik wals er wel wat snel overheen :mrgreen: Maar zoals ik al eerder nuanceerde: het gaat hier om het praktiseren van het homohuwelijk en de homoseksualiteit (de seks dus). Volgens mij twee dingen die niet te verenigen zijn met het standpunt van de CU. Dát noemde ik homo-gedoe. Aan homoseksueel zijn is wat mij betreft niets mis.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 17 nov 2007 18:32

zahra schreef:
luister jongen, ieder gelovig mens heeft zo zijn beproevingen en problemen in het leven, daar hoef je echt niet speciaal homo voor te zijn hoor.
Er bestaan nog wel meer problemen in het leven als gelovige Jood/Christen/Moslim als het homo zijn(ik dacht trouwens dat jij het geen probleem vind om homo te zijn)

luister moslimmeisje,
Voor het geval ze straks op zijn: ga naar de winkel en bestel vast een kilo dooddoeners, liefst halal. Dan heb je weer wat om te strooien.

Mochten ze toch op zijn, probeer dan inhoudelijk iets bij te dragen aan deze discussie, of ga gewoon weer in het moslimhoekje oreren.

zahra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor zahra » 17 nov 2007 20:24

[
Laatst gewijzigd door zahra op 12 aug 2011 01:29, 1 keer totaal gewijzigd.
.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 17 nov 2007 21:12

zahra schreef:en waarom noem jejezelf homo, je hebt toch alleen die gevoelens..en je hebt het toch nog niet in praktijk gebracht hoop ik( zoiezo hoor je kuis te blijven tot het huwelijk)

Jij weet toch ook dat je hetero bent ook al heb je nog geen seks gehad? Wat is dat nou voor een rare redenatie. Homo-zijn is niet iets wat je doet, dat is iets wat je bent. Iemand kan zijn hele leven kuis zijn en nog steeds hardstikke homo.

en als dat wel zo is, waarom maak je je zondes zo openbaar..als ik iets doe wat tegen de Islaam inga, dan ga ik het toch ook niet aan mijn moslim broeders en zusters vertellen..ik zou me dan schamen, en berouw tonen aan mijn Schepper

Het lastige is dat wat JIJ als zonde beschouwt niet door iedereen zo gezien hoeft te worden.

Ik ben dan misschien moslim,maar ik heb ook mijn portie kritiek wel gehad van mijn familie en andere Christenen..en nee dat is helemaal niet leuk..dus ik snap wel een beetje hoe jij je voelt misschien..ik ging tegen het Christendom in, en jij eigenlijk ook, omdat veel Christenen tegen homofilie zijn(tenminste alle Christenen die ik ken wel)
Tegen mij werd ook gezegd dat ik nu niet meer naar de hemel kan gaan, en nog meer akelige opmerkingen..maar goed dat zijn alleen beproevingen, ik kan er nu mee leven

Dan zou je toch juist denken wat meer open te staan voor je "lotgenoten" ook al hebben die een wat andere vorm dan je zou verwachten

Riska

Berichtdoor Riska » 17 nov 2007 21:13

Zahra schreef:ik ging tegen het Christendom in, en jij eigenlijk ook, omdat veel Christenen tegen homofilie zijn(tenminste alle Christenen die ik ken wel)

Ja, de christenen die jij kent wel, maar je hebt dan ook niet zo heel veel verder gekeken dan in één richting. Want de meeste christenen die ik ken, hebben er helemaal niks tegen. Het heeft domweg te maken met de interpretatie van Bijbelteksten.

Er is nog iets, wat mij van het hart moet. Jij bent - net zoals ik - gast op dit forum. Ik ben geen 'refo' in de betekenis die er meestal aan wordt gegeven en jij hebt het christendom vaarwel gezegd en bent moslima geworden. Dan past enige bescheidenheid. Want als je ergens gast bent, hoe welkom ook, houd je rekening met de gewoonten van de gastvrouw en gastheer... En ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat je dit nogal eens vergeet.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 17 nov 2007 21:21

Riska schreef:Er is nog iets, wat mij van het hart moet. Jij bent - net zoals ik - gast op dit forum. Ik ben geen 'refo' in de betekenis die er meestal aan wordt gegeven en jij hebt het christendom vaarwel gezegd en bent moslima geworden. Dan past enige bescheidenheid. Want als je ergens gast bent, hoe welkom ook, houd je rekening met de gewoonten van de gastvrouw en gastheer... En ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat je dit nogal eens vergeet.

Ach, we moeten ons allemaal gedragen, non-refo's niet meer of minder dan anderen. Refo's hebben al een prive-domeintje, dus als we ons ook hier niet vrij kunnen uitdrukken, dan is het ver heen, en dat zou erg jammer zijn.

Terug naar “Archief”