Bevlogen schreef:Nou ja, 75% dan

Volgens mij zijn er veel meer CU-stemmers die over dit onderwerp precies zo denken als mevrouw Lont. Niet alleen in refo-kringen is dit standpunt duidelijk aanwezig, maar ook bij veel evangelischen.
Helaas wel inderdaad. Echter, enige vrijzinnigheid wat betreft dit onderwerp kan geen kwaad, me dunkt.
Vraag me echt af hoeveel steun Lont heeft. Lijkt me meer dan je denkt. Goed, de halve media valt over dit onderwerp heen, maar dat is ook logisch. De meesten zijn zo liberaal als maar kan. Het valt trouwens wel op dat in al de tijd dat de CU nu in de regering zit, dit pas het eerste echte wapenfeitje van de oppositie is... Zegt m.i. héél veel

Mwah, of het héél veel zegt weet ik niet, ik denk het niet. De betutteling lijkt me voor een deel namelijk toe te schrijven aan de CU en de PvdA, en dat is een gróót probleem van de Nederlandse politiek momenteel. De enorme mediahype rondom mevr. Lont vind ik ook niet helemaal terecht, zoals ik in het andere topic al heb aangegeven.
Kan ik me van jou wel voorstellen

Ik ben conservatiever dan je denkt hoor.
Ben iets genuanceerder. Op veel gebieden (zoals openheid over seksualiteit) zijn ze inderdaad 'verlicht' geworden. Voor sommige gebieden is dat een goede ontwikkeling, maar andere gebieden (openheid over seksualiteit kan bijvoorbeeld doorslaan naar vrije seks) geldt dat niet.
Mwah, ik ben het wel met je eens dat de ontwikkeling niet te allen tijde positief uitpakt, aan de andere kant is dat nu eenmaal een gevolg van vrijheid. En wees eerlijk, jouw vrijheid om er geen vrije seksuele moraal op na te houden, is de ander zijn vrijheid om die moraal er wel op na te houden. Dat snappen mensen vaak niet: vrijheid is van iedereen, niet van een selecte groep. Nederland wil een vrij land zijn, dan moet men daar ook naar handelen.
Veel dingen die mensen tegenwoordig verlicht noemen hebben hun duistere schaduwzijde. Geen huwelijkspartner meer voor het leven, maar wisselende contacten, betekent bijvoorbeeld veel ellende in gezinnen. Het is bewezen dat kinderen van gescheiden ouders veel vaker de neiging hebben tot crimineel gedrag. Zo zijn er nog veel meer dingen te noemen die wij 'verlicht' noemen, maar in werkelijkheid erg duister zijn.
Dat zal best, maar daar ging het niet over. Het gaat over homoseksualiteit en het feit dat het bijzonder onpraktisch en tactloos is van mevr. Lont om dergelijke uitspraken te doen - zoals we gewend zijn van haar. Ik heb overigens al wel duidelijk aangegeven dat ik de negativiteit rondom haar persoon tever vind gaan en dat ik me ook afvraag hoeveel COC-knuffelaars uiteindelijk een baan als bestuursmedewerker bij de CU ambiëren, vast niet veel. Maar goed, homo's zijn net mensen, ook zij zoeken graag naar een stok om te slaan, net als mevrouw Lont doet. De hele ophef is gewoon wat overtrokken. Maar de dingen die Zahra vervolgens roept, gaan nergens over en zijn zó slecht onderbouwt, dat ik het haast als mijn plicht zie om daar flink op te reageren.