Moeder gevoelens

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 12 nov 2007 09:45

Wat een onzin, er zijn zoveel oudere mensen die nooit bezoek van hun kinderen krijgen.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 12 nov 2007 10:45

Lalage schreef:Wat een onzin, er zijn zoveel oudere mensen die nooit bezoek van hun kinderen krijgen.

Ik heb 3 jaar in een bejaardenhuis gewerkt, op allerlei afdelingen, en het is mij wel duidelijk geworden dat het wel zo is wat Pol zegt. Mensen met kinderen hebben gewoon meer aanloop. Mensen zonder kinderen vereenzamen over het algemeen echt sneller. En tuurlijk zijn er altijd mensen die geen bezoek krijgen terwijl ze kinderen hebben, maar volgens mij is het over het algemeen wel zo dat die mensen meer aanloop hebben
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 12 nov 2007 11:11

Zie hier ook een taak voor kerken...!!!

Maar kinderen 'nemen' om te zorgen dat je geen eenzame oude dag hebt lijkt me niet echt een goede motivatie.
pobody's nerfect

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 12 nov 2007 12:58

Jo'tje schreef:Zie hier ook een taak voor kerken...!!!

Maar kinderen 'nemen' om te zorgen dat je geen eenzame oude dag hebt lijkt me niet echt een goede motivatie.

Nee op zich niet, maar ik denk dat je het wel mee kan nemen in je beslissing.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 12 nov 2007 15:10

Mijn schoonmoeder zegt wel eens: ouders zijn er voor de kinderen, niet andersom. En ik vind dat zelf ook wel. Kinderen hebben niet om het leven gevraagd, ouders wensten kinderen of gebruikten geen voorbehoedsmiddelen en kregen daardoor kinderen. Als ouder heb je de verantwoordelijkheid om er voor je kind te zijn.

Anderzijds, er staat natuurlijk ook in de Bijbel dat kinderen hun ouders moeten eren.

Ik denk ook wel eens: ik ben niet zo'n verzorgend type, ik geloof niet dat ik mijn (schoon)ouders zou kunnen verzorgen zoals ik zie dat sommigen wel bij hun ouders doen. Toch zien kinderen dat als hun plicht. Moeilijk onderwerp. Mijn man zou er helemaal geen moeite mee hebben en hielp bijv. zijn opa ook wel op de po stoel als we daar waren. Ik wist op zulke momenten niet hoe ik kijken moest en was het liefst maar weggelopen.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 12 nov 2007 15:36

*Annet* schreef:Mijn schoonmoeder zegt wel eens: ouders zijn er voor de kinderen, niet andersom. En ik vind dat zelf ook wel. Kinderen hebben niet om het leven gevraagd, ouders wensten kinderen of gebruikten geen voorbehoedsmiddelen en kregen daardoor kinderen. Als ouder heb je de verantwoordelijkheid om er voor je kind te zijn.

Anderzijds, er staat natuurlijk ook in de Bijbel dat kinderen hun ouders moeten eren.

Ik denk ook wel eens: ik ben niet zo'n verzorgend type, ik geloof niet dat ik mijn (schoon)ouders zou kunnen verzorgen zoals ik zie dat sommigen wel bij hun ouders doen. Toch zien kinderen dat als hun plicht. Moeilijk onderwerp. Mijn man zou er helemaal geen moeite mee hebben en hielp bijv. zijn opa ook wel op de po stoel als we daar waren. Ik wist op zulke momenten niet hoe ik kijken moest en was het liefst maar weggelopen.

Dat zal pp verschillend zijn. Maar je moet niet denken dat ik kinderen heb om later goed verzorgd te zijn. Maar het is natuurlijk wel leuk dat als je oud bent, dat je regelmatig visite krijgt van je "nazaten"

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 13 nov 2007 21:41

Ik moet nu even denken aan mijn opa, als ik 'm bel en vraag of hij nog bezoek gehad heeft die dag is 't regelmatig "Nee, ik heb geen mens gezien." Ik: "Mama is toch bij je wezen werken?" Opa: "Ja, je moeder...." Hihi, dat telt dan niet eens mee, is zo vanzelfsprekend. :)
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 22 nov 2007 14:33

LeChat schreef:Ik moet nu even denken aan mijn opa, als ik 'm bel en vraag of hij nog bezoek gehad heeft die dag is 't regelmatig "Nee, ik heb geen mens gezien." Ik: "Mama is toch bij je wezen werken?" Opa: "Ja, je moeder...." Hihi, dat telt dan niet eens mee, is zo vanzelfsprekend. :)

Ghehe, dat is erg herkenbaar, mijn oma haalt ook zulke fratsen uit ;)

Hippieblijhoofd schreef:Ik snap het nog steeds niet, maar ik kan me wel voorstellen dat kinderen krijgen op een bepaald moment in je leven wel leuk vind.

Dat kan ik me dus ook steeds beter voorstellen. Waarschijnlijk omdat vrienden van ons supergelukkig zijn met hun kindje en omdat mijn schoonzusje nu zwanger is, enzo. Zelf vind ik het nog steeds wel prima zo, hoewel ik niet meer zo'n gevoel heb van 'ohhh over tien jaar een keer of zo'.

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 23 nov 2007 16:38

Moedergevoelens? Een woord waar ik me nu nix bij kan voorstellen. Maak ook niet zo heel veel kleine kinderen mee, dus sta er ook ver vanaf. Soms als ik zo'n dikke buik zie lopen vind ik het wel leuk. Maar meer eng leuk :oops: Het is toch een verantwoording...

Gelukkig hoef ik er nog even niet over na te denken. Maar ja, als ik straks getrouwd ben.... Of ervoor eigenlijk al.

Kinderen 'nemen' om later in het bejaardenhuis bezoek te krijgen? Wie zegt dat jij je kinderen overleefd?

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 23 nov 2007 18:27

Ik vermoed dat Jezus al lang terug is gekomen voor ik bejaard ben.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 24 nov 2007 09:41

Misschien iets voor in een ander topic, maar waarom vermoed jij dat?

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 24 nov 2007 11:35

Omdat de mens anders al zelf de wereld naar de vernietiging heeft geholpen, gezien de huidige milieu-omstandigheden. Verder zie je ook de tekenen van bijvoorbeeld hongersnood en overstromingen, waar steeds meer mensen onder lijden.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 24 nov 2007 13:56

Maar dachten mensen dat 100 jaar gelezen niet ook?

Om nog een beetje ontopic te blijven: kunnen jullie je indenken dat mensen moeder(of vader)gevoelens bewust negeren, omdat ze geen kinderen meer op deze 'verrotte' wereld willen zetten?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 24 nov 2007 14:05

rosalie83 schreef:Maar dachten mensen dat 100 jaar gelezen niet ook?

Om nog een beetje ontopic te blijven: kunnen jullie je indenken dat mensen moeder(of vader)gevoelens bewust negeren, omdat ze geen kinderen meer op deze 'verrotte' wereld willen zetten?

Ja hoor. Dat hoor ik nogal eens om me heen. mensen die daar enorm over twijfelen.
Terwijl wij het omdraaien: laat alsjeblieft iedereen nog kinderen op deze wereld zetten, om die verrotte wereld te redden van een ondergang! (in geestelijk opzicht dan. Ik weet dat dat niet mogelijk is door alleen mijn eventuele kinderen, en het is ook niet persé zo dat mijn kinderen ook gelovig zullen zijn, maar als we dat blijven zeggen komt er nooit een betere wereld!)

Maar ik hoor het wel ja. Ik vind het persoonlijk erg negatief gedacht. Ik vind deze wereld sowieso niet verrot. Ik geniet elke dag van deze wereld. Het is ook een verschil van hoe je tegen de wereld aankijkt, en of je negatieve of positieve hiervan benadrukt :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

André

Berichtdoor André » 24 nov 2007 14:36

rosalie83 schreef:Maar dachten mensen dat 100 jaar gelezen niet ook?

Jawel, ook wel zonder de door jou genoemde reden. Je kunt toch niet van een opa 8) verwachten dat hij met zijn zoontje gaat voetballen, om maar wat te noemen. Jou argument 'verrotte' wereld is iets dat toch zal blijven.

Terug naar “Archief”