Moderator: Moderafo's
Lalage schreef:Wat een onzin, er zijn zoveel oudere mensen die nooit bezoek van hun kinderen krijgen.
*Annet* schreef:Mijn schoonmoeder zegt wel eens: ouders zijn er voor de kinderen, niet andersom. En ik vind dat zelf ook wel. Kinderen hebben niet om het leven gevraagd, ouders wensten kinderen of gebruikten geen voorbehoedsmiddelen en kregen daardoor kinderen. Als ouder heb je de verantwoordelijkheid om er voor je kind te zijn.
Anderzijds, er staat natuurlijk ook in de Bijbel dat kinderen hun ouders moeten eren.
Ik denk ook wel eens: ik ben niet zo'n verzorgend type, ik geloof niet dat ik mijn (schoon)ouders zou kunnen verzorgen zoals ik zie dat sommigen wel bij hun ouders doen. Toch zien kinderen dat als hun plicht. Moeilijk onderwerp. Mijn man zou er helemaal geen moeite mee hebben en hielp bijv. zijn opa ook wel op de po stoel als we daar waren. Ik wist op zulke momenten niet hoe ik kijken moest en was het liefst maar weggelopen.
LeChat schreef:Ik moet nu even denken aan mijn opa, als ik 'm bel en vraag of hij nog bezoek gehad heeft die dag is 't regelmatig "Nee, ik heb geen mens gezien." Ik: "Mama is toch bij je wezen werken?" Opa: "Ja, je moeder...." Hihi, dat telt dan niet eens mee, is zo vanzelfsprekend.
Hippieblijhoofd schreef:Ik snap het nog steeds niet, maar ik kan me wel voorstellen dat kinderen krijgen op een bepaald moment in je leven wel leuk vind.
rosalie83 schreef:Maar dachten mensen dat 100 jaar gelezen niet ook?
Om nog een beetje ontopic te blijven: kunnen jullie je indenken dat mensen moeder(of vader)gevoelens bewust negeren, omdat ze geen kinderen meer op deze 'verrotte' wereld willen zetten?
Jawel, ook wel zonder de door jou genoemde reden. Je kunt toch niet van een oparosalie83 schreef:Maar dachten mensen dat 100 jaar gelezen niet ook?
Om nog een beetje ontopic te blijven: kunnen jullie je indenken dat mensen moeder(of vader)gevoelens bewust negeren, omdat ze geen kinderen meer op deze 'verrotte' wereld willen zetten?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten